Czołowy przewoźnik powiększa flotę o nowe maszyny

0
93
Pod koniec września Rada Nadzorcza Deutsche Lufthansa AG potwierdziła nabycie 27 samolotów krótko i średniodystansowych. Całkowita wartość transakcji opiewa na 3 mld $.

Łączna liczba zamówień niemieckiego przewoźnika na samoloty A320neo i A321neo wynosi aktualnie 149, z których 13 zdążyło już zasilić jego szeregi. 10 z 27 nowych samolotów jest dedykowanych grupie SWISS, natomiast reszta ma obsługiwać loty pozostałych przewoźników należących do Grupy Lufthansa AG.

Maszyny oznaczone są skrótem „Neo”, czyli „new engine option”, a to dlatego, że będą napędzane przez silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Nowatorskie technologie zastosowane w silnikach w połączeniu z aerodynamicznymi końcówkami skrzydeł (tzw. winglety) mają skutkować redukcją zużycia paliwa aż o 20% w przeliczeniu na pasażerokilometr.

Reklama

Podobnie jak inne samoloty Lufthansy z serii A320, A320neo i A321neo posiadają fabrycznie wbudowane generatory wirów redukujące hałas. W momencie startu A320neo osiąga około 50% mniejszy poziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.