Czołowy przewoźnik powiększa flotę o nowe maszyny

0
804
Pod koniec września Rada Nadzorcza Deutsche Lufthansa AG potwierdziła nabycie 27 samolotów krótko i średniodystansowych. Całkowita wartość transakcji opiewa na 3 mld $.

Łączna liczba zamówień niemieckiego przewoźnika na samoloty A320neo i A321neo wynosi aktualnie 149, z których 13 zdążyło już zasilić jego szeregi. 10 z 27 nowych samolotów jest dedykowanych grupie SWISS, natomiast reszta ma obsługiwać loty pozostałych przewoźników należących do Grupy Lufthansa AG.

Maszyny oznaczone są skrótem „Neo”, czyli „new engine option”, a to dlatego, że będą napędzane przez silniki Pratt & Whitney (PW1100G) oraz LEAP-A1 produkcji CFM International. Nowatorskie technologie zastosowane w silnikach w połączeniu z aerodynamicznymi końcówkami skrzydeł (tzw. winglety) mają skutkować redukcją zużycia paliwa aż o 20% w przeliczeniu na pasażerokilometr.

Podobnie jak inne samoloty Lufthansy z serii A320, A320neo i A321neo posiadają fabrycznie wbudowane generatory wirów redukujące hałas. W momencie startu A320neo osiąga około 50% mniejszy poziom hałasu niż w przypadku innych samolotów tego typu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.