Duża rewolucja w recenzjach na Facebooku!

0
6505
Rewolucja w recenzjach na Facebooku! Facebook testuje możliwość oceniania firm na dziesięciostopniowej skali, nie jak do tej pory 1-5. Dzisiaj Facebook połączył opcje POLECEŃ, które były już dostępne z OCENAMI na Facebooku, tworząc REKOMENDACJE i mamy jedynie możliwość polecenia restauracji lub… nie! Poniższy artykuł przygotowany przez portal FIKA BOREK & PANFIL prezentuje i wyjaśnia wszelkie wprowadzone zmiany.


Czym była ocena, a czym są rekomendacje?

Do tej pory restaurację (i każdą inną firmę) można było ocenić na pięciostopniowej skali za pomocą gwiazdek. Użytkownicy mogli wystawić tylko ocenę lub ją uzasadnić, rozbudować i dopisać dowolnej długości komentarz do oceny. Oceny wyświetlały się w osobnej zakładce „Recenzje”, a administrator mógł na nią odpowiedzieć publicznie lub (opcja dostępna od niedawna) skontaktować się z recenzującym w wiadomości prywatnej. Średnia ocen na Facebooku dla danej firmy była składową ilości wystawionych recenzji, wystawionych gwiazdek oraz zaangażowania, które każda z recenzji wywołała – te najbardziej angażujące z wieloma komentarzami, polubieniami i dyskusją pod recenzją, była przez Facebooka liczona jako bardziej wartościowa niż np. sama 1 gwiazdka bez uzasadnienia.

Rekomendacje, były do tej pory dostępne jako możliwość zapytania o polecenie miejsc lub lokalnych firm na ścianie/wall’u każdego użytkownika. Facebook ułatwiał użytkownikom oznaczanie poszczególnych stron i wysyłał ich administratorom powiadomienie, o ile post był publiczny.

Do tej pory Facebook dawał też możliwość polecenia na swoim wall’u poprzez polecenie (= udostępnienie) strony.

Jak dodać polecenie firmy (restauracji) na Facebooku?

Od dzisiaj, z punktu widzenia Gości, którzy recenzują Twoją restaurację, polecenia wyglądają i funkcjonują zupełnie inaczej niż oceny. Gość klika w zakładkę „Poleć” na Twojej stronie, widoczną obok „Polubień Strony” i „Obserwujących”:

Do dyspozycji Gościa jest potem 37 cech danej restauracji, za które poleca daną restaurację. Nie wystarczy jednak kliknąć „cechy”! Gość musi uzasadnić swoją odpowiedź lub napisać Ci polecenie składające się przynajmniej z 25 znaków (50 znaków jeśli korzystasz z urządzenia mobilnego). Inaczej nie ma możliwości dodania polecenia.

Zamiast dotychczasowych gwiazdek, Gość ma możliwość polecenia firmy lub … nie. Z telefonu, możliwość dodania poleceń wyświetla się razem z ocenami i rekomendacjami, przed wyświetleniem postów.

Jak odpowiadać na polecenia na Facebooku i jak je posegregować od najnowszych?

Z poziomu komputera zarówno administrator jak i Gość nie ma (jeszcze) możliwości segregowania poleceń. Widzimy najpierw te udzielone przez znajomych.

Całe szczęście administrator ma dostęp do najświeższych poleceń przez zakładkę „Powiadomienia”, „Aktywność”.

Z poziomu urządzeń mobilnych możemy polecenia posegregować według „Najbardziej Pomocnych” lub „Najnowszych”.


Co składa się na ocenę restauracji na Facebooku?

Sprawdziliśmy to dzisiaj bardzo dokładnie na przykładzie restauracji Sukiennice w Krakowie i szczerze Wam powiemy – wciąż jest to dla nas zagadką.

Testowaliśmy dodawanie nowych poleceń z poziomu strony restauracji – liczba 4,6 na 5 na podstawie opinii 976 użytkowników nie uległa zmianie.

Dodaliśmy polecenie na ścianie znajomego – liczba 4,6 na 5 na podstawie opinii 976 użytkowników nie uległa zmianie.

Co bardziej mylące, liczba 979 poleceń nie jest równa ani ilości wszystkich recenzji, które restauracja otrzymała do wczoraj, ani zliczonych opinii 5 lub 4 gwiazdkowych. Dodatkowo, z poziomu telefonu restauracja ma 4,6 na 5 ocen i tylko 161 poleceń!

Żeby Wam jeszcze dodatkowo namieszać, Facebook testuje polecenia w polskiej wersji językowej. Czyli osoby korzystające z Facebooka np po angielsku (turyści) będą wciąż mogli wystawić Ci gwiazdkę, co zliczy się do całościowej opinii restauracji jak to było do tej pory.

Wyjaśniamy to i jak znajdziemy konkretną, udokumentowaną odpowiedź na to nurtujące nas pytanie, damy Wam znać.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.