Stołeczna oferta kulinarna wciąż ewoluuje

0
106
Pyszne jedzenie i dobra kawa nie wystarczają już, żeby zadowolić mieszkańców naszej stolicy. Warszawiacy szukają bowiem czegoś nowego. Uwzględniając ich aktualne preferencje oraz zapotrzebowanie, firma Knight Frank w trzeciej edycji swojego przewodnika kulinarnego „Miejsca Spotkań. Kulinarna mapa Warszawy” zebrała najciekawsze lokale gastronomiczne w największym polskim mieście. W zestawieniu znalazły się restauracje, które wyróżniają się nie tylko bogatą ofertę kulinarną, ale również stanowią ciekawą alternatywę na spędzanie wolnego czasu z ludźmi o podobnych poglądach i zainteresowaniach.

Jedzenie na mieście już dawno przestało kojarzyć się wyłącznie z koniecznością realizacji podstawowej potrzeby fizjologicznej, ale stało się wręcz sposobem na zaspokajanie wielu potrzeb psychospołecznych. Zdobycie nowego doświadczenia, możliwość spędzenia czasu w otoczeniu inspirujących ludzi, a nawet emanacja własnych poglądów – choćby dlatego warto zajrzeć do kulinarnych przewodników i poszukać miejsc, które proponują swoim gościom coś więcej niż świeżo mieloną kawę i elegancko przygotowane potrawy. Ważna jest już nie tylko sama jakość produktów, ale również idea i pomysł na miejsce.

Warszawa pełna jest wyjątkowych lokali gastronomicznych, czego dowodzi trzecia już edycja przewodnika kulinarnego „Miejsca Spotkań – Kulinarna Mapa Warszawy”. Firma Knight Frank ponownie zebrała i przedstawiła inspirujące miejsca znajdujące się na Krakowskim Przedmieściu, Placu Zamkowym, Starym Mieście, Placu Grzybowskim, Nowym Świecie i innych równie chętnie uczęszczanych lokalizacjach.

Reklama

„Tak jak w poprzednich latach zebraliśmy ofertę kulinarną z najbardziej uczęszczanych punktów w Warszawie. Skupiliśmy się na częściach centralnych miasta, takich jak Plac Grzybowski, okolice Poznańskiej, Wilczej, Hożej, czy dobrze wszystkim znane ulice Nowy Świat i Chmielna. Mimo wszystko nie zabrakło też miejsca na kulinarne perełki po prawej stronie Wisły. Ciekawe miejsca warte odwiedzenia znajdziemy wzdłuż ulic Ząbkowskiej i Okrzei, a także na Francuskiej. Wydawać by się mogło, że w ciągu roku niewiele się zmieniło, jednak dbając o różnorodność w każdym kolejnym wydaniu, staramy się przedstawić również miejsca, o których dotąd nie wspominaliśmy, a które według nas warto odwiedzić. Restauracje kuszą atmosferą, wystrojem, a przede wszystkim nietuzinkowym menu. Można w nich skosztować kuchni polskiej w różnych wydaniach, ale również francuskiej, włoskiej, japońskiej, jak i ostatnio popularnej gruzińskiej, czy hawajskiej” – komentuje Jadwiga Małek, Młodszy Konsultant w Dziale Badań Rynku w firmie Knight Frank.

„Szybki styl życia wymaga od nas wielu poświęceń, również w kwestii tego, jak się odżywiamy. Wpadając w pułapkę ciągłego pośpiechu zdarza nam się zapominać o słynnym powiedzeniu: „Jesteś tym, co jesz”. Na szczęście coraz więcej warszawskich restauracji i barów pamięta o tym za nas. Odpowiadając na potrzeby szybkiego, miejskiego życia przygotowują dania zdrowe, lekkie, bez szkodliwych dodatków, a przede wszystkim – pyszne. W parze z korzyściami dla naszego zdrowia idą również korzyści dla środowiska. Restauracje i bary ze zdrowym menu dbają nie tylko o świeżość swoich produktów, ale też o to, by pochodziły od lokalnych dostawców, aby były wytwarzane odpowiedzialnie, z najmniejszym negatywnym wpływem na środowisko i żyjące w nim istoty. Widać dbałość warszawiaków o to co mają na talerzu. W poprzednich latach można było zauważyć wzrost popularności zdrowej żywności nie tylko na sklepowych półkach, ale też na kartach dań. Powstało dużo lokali ze zdrowym menu, jednak przyglądając się po kilku latach ich ofercie można znaleźć wiele nisz, które restauratorzy starają się wypełniać. Istnieje wiele lokali wegańskich i wegetariańskich, w których nie wykorzystuje się żywności modyfikowanej oraz mikrofali. Wiele restauracji zaopatruje się w produkty u lokalnych dostawców, proponując także zdrowe posiłki przygotowywane z myślą o sportowcach i osobach aktywnych fizycznie” – dodaje Bożena Garbarczyk, Starszy Konsultant w dziale Badań Rynku w firmie Knight Frank.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.