Nieuczciwe praktyki Trivago wobec klientów

0
316
Doskonale znana wszystkim łowcom najniższych cen multiwyszukiwarka Trivago wprowadzała w błąd swoich klientów umieszczając na pierwszym miejscu oferty, za które dostawała najwyższe stawki z racji opłat reklamowych.

Nieuczciwe praktyki, jakie stosował portal, zauważyła w sierpniu australijska Komisja do spraw Konkurencji i Ochrony Konsumenta (Australian Competition and Consumer Commission, ACCC), która w następstwie swojego odkrycia podała niemiecką spółkę do sądu. Według ACCC na Trivago w pierwszej kolejności wyświetlane były oferty hoteli, które zapewniały wyższą cenę za kliknięcie, a nie tych, które rzeczywiście były korzystniejsze z punktu widzenia konsumenta. Mimo tego klientom mogło się wydawać, że porównywane są równorzędne oferty obiektów wypoczynkowych, tymczasem w rzeczywistości było to zestawienie kosztów pobytu w pokoju standardowym i luksusowym. Dodatkowym odkryciem ACCC okazała się sekcja „więcej ofert”, w której umieszczane były realnie tańsze noclegi, o czym użytkownicy serwisu rezerwacyjnego również nie zostali poinformowani.

Popularna wyszukiwarka buduje swoją markę na zapewnieniach, że to właśnie na www.trivago.pl podróżujący będą w stanie znaleźć najbardziej korzystne oferty noclegów, co w praktyce rozmija się z prawdą.

Trivago wprowadziło już informację, że kolejność prezentowania ofert uzależniona jest od wynagrodzenia płaconego przez serwis rezerwacyjny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.