Kara więzienia za internetowe oszustwa w gastronomii i hotelarstwie

0
937
12 września sąd w Lecce na południu Włoch skazał właściciela agencji marketingowej za sprzedawanie fałszywych recenzji na popularnym portalu TripAdvisor. Nabywcami byli głównie hotelarze oraz restauratorzy. W ramach kary przedsiębiorca musi uiścić 8 tys. €, a najbliższe 9 miesięcy spędzi za kratkami.

Wielu hotelarzy oraz restauratorów płaciło za fałszywe opinie, dzięki którym pozycjonowanie ich firm w rankingach serwisów turystycznych wypadało znacznie korzystniej. Świadcząca te bezprawne usługi włoska agencja Promo Salento nie spodziewała się jednak takiego finału. Sprawa trafiła do sądu, a poszkodowany serwis TripAdvisor, na którym wystawiane były nieprawdziwe recenzje, odegrał czynną rolę w ustaleniu odpowiedzialnych za ten proceder.

„To historyczny wyrok dotyczący internetu. Pisanie fałszywych recenzji zawsze stanowiło naruszenie prawa, ale teraz po raz pierwszy oszust został skazany na więzienie” – skomentował Brad Young, przedstawiciel zarządu portalu.

Źródło: LecceSette

W trakcie śledztwa ujawniono oraz zablokowano ponad 1000 prób zamieszczenia na portalu nieuczciwych opinii. Sąd orzekł, iż publikowanie nieautentycznych recenzji oraz posługiwanie się przy tym fałszywą tożsamością jest przestępstwem.

Całe zajście nabiera jeszcze większej wagi w obliczu badań, których wyniki wskazują, iż obecnie aż 82% konsumentów przed zakupem sprawdza opinie o produkcie lub usłudze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.