Trwają poszukiwania ekologicznego kubka jednorazowego nowej generacji

0
794
Jeszcze tylko przez kilka dni można zgłaszać projekty do programu „NextGen Cup Challenge” organizowanego przez McDonald’s, Starbucks i grupę inwestycyjną Closed Loop Partners. Inicjatywa skierowana jest do innowatorów, którzy przedstawią najlepsze rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku. Najlepsze projekty mogą liczyć na dotacje w wysokości nawet 1 mln $!

Każdego roku na świecie dystrybuowanych jest około 600 miliardów kubków papierowych i plastikowych. Większość z nich nie nadaje się do recyklingu lub kompostowania. Inicjatywa „NextGen Cup Challenge” ma na celu rozwiązanie tego problemu poprzez opracowanie nowego typu kubka, który w całości będzie nadawał się do recyklingu.

Zasady konkursu

Międzynarodowy program „NextGen Cup Challenge” wystartował w październiku 2018 roku i skierowany jest do innowatorów, start up-ów i dostawców. Wystarczy zaproponować idee i rozwiązania w zakresie recyklingu kubków jednorazowego użytku, zarówno tych do napojów zimnych jak i gorących. Projekty mogą także dotyczyć słomek, wieczek, opcji przechowywania kubków, czy też pomysłów na systemy ich dostarczania.

Zgłoszenia konkursowe można przesyłać do 16 listopada 2018 roku. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym przyszłego roku. Siedmiu zwycięzców dołączy do sześciomiesięcznego programu akceleracyjnego i będzie mogło liczyć na dodatkowe dotacje w wysokości nawet do 1 mln $, które wspomogą wypracowanie finalnego rozwiązania. Dotychczas zgłoszono ponad 100 projektów.

Więcej szczegółów na temat konkursu, w tym niektóre pomysły uczestników, można znaleźć na stronie internetowej projektu.

O NexGen Cup Challenge

Program „NextGen Cup Challenge” powstał w 2018 roku, aby zjednoczyć przedsiębiorców, przemysł i firmy recyklingowe, w celu stworzenia nowej generacji kubków nadających się do recyklingu i/lub kompostowania. Grupa inwestycyjna Closed Loop, do której należą Starbucks i McDonald’s, zaprasza branżę do przyłączenia się do tych wysiłków w celu wypracowania globalnego rozwiązania tego palącego problemu. McDonald’s angażuje się w partnerstwo przeznaczając na ten cel 5 mln $.


O marce

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie nad Wisłą działa 411 restauracji należących do tej sieci, które zatrudniają ponad 24 tys. osób. 341 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s. Więcej informacji znajdą Państwo na fanpage’u McDonald’s Polska oraz oficjalnej stronie internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.