Starbucks rozwija opcję delivery. Czy wprowadzi ją także do Polski?

0
534
Zaczęło się w Chinach. Dzięki współpracy Starbucksa ze wspomagającą rozwój firm platformą Alibaba ludzie mogą cieszyć się tam kawą dostarczaną gdziekolwiek chcą. W ostatnim czasie Kevin Johnson, prezes i dyrektor generalny największej na świecie sieci kawiarni, zaczął wprowadzać w życie ideę rozwoju na rynku delivery. W proces zamówień i dostaw czarnego napoju zaangażowano już UberEats (opcja dostępna na razie tylko w stanie Floryda), Postmates i Doordash.

Jedną z kluczowych informacji dla konsumentów stanowi fakt, iż kawa jest dostarczana w stanie identycznym z serwowaną w lokalu. Zapewniają to specjalne opakowania i pokrywki uniemożliwiające wylanie napoju czy spadek temperatury.

Reklama

Znacznie mniej zadowalająca klientów jest kwestia wzrostu kosztów. Oczywistym jest, że kawa w regularnej cenie 4$ w dostawie będzie kosztować nawet do kilku dolarów więcej, a więc jej wartość ulegnie zwielokrotnieniu. Okazuje się zatem, że nowe udogodnienie zmienia grupę docelową na klientów, którzy nie muszą przejmować się ceną produktów lub klientów zbiorowych (w tym przypadku koszt dostawy rozkłada się równomiernie na każdą jednostkę). Należy również nadmienić, że dla przeciętnego mieszkańca Stanów Zjednoczonych „kilka dolarów” równa się mniej-więcej kilku złotym, a porównując zarobki i ceny, co za tym idzie – procent uposażenia przeznaczany na żywność, dla Polaka jest to już całkiem spory wydatek.

Trzeba również pamiętać, iż kawiarnia pod szyldem Starbucks dla dużej grupy ludzi nie jest miejscem, w którym „główne skrzypce” gra kawa. Lokale tej sieci stały się przede wszystkim synonimem spotkań towarzyskich oraz wygodnej pracy zdalnej, w których przy okazji można zamówić coś do picia.

Czy zatem na dłuższą metę taka forma sprzedaży wśród odbiorców prywatnych ma sens, czy raczej będzie przeznaczona głównie dla klientów biznesowych lub cateringów? Na razie wizja wprowadzenia dostaw kawy na rynek polski wydaje się utopijna, biorąc pod uwagę wysokie, jak na rodzime standardy, koszty.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.