McDonald’s ulepsza ofertę dedykowaną najmłodszym

0
15
Advertisement
Polska sieć McDonald’s wprowadziła zmiany w zestawach dziecięcych Happy Meal. Ma to związek z przyjętymi przez markę zobowiązaniami dotyczącymi odpowiedzialnej oferty dla dzieci.

W ramach nowej oferty Happy Meal w miejsce jabłka zostały wprowadzone cząstki jabłka i ciemnych winogron bezpestkowych, paluszki surowej marchewki zastąpiły dotychczas oferowaną porcję pomidorków koktajlowych, miejsce musu Kubuś Jabłko Banan zajął Mus Truskawkowy, zaś pojemność soku pomarańczowego i jabłkowego została zmniejszona z 250 ml do 200 ml. Z oferty znikają również owocogurt, McTost z bekonem oraz herbaty ze sztucznymi aromatami.

Powyższe zmiany to efekt ogłoszonej rok temu globalnej strategii Scale For Good i wcześniejszych zobowiązań marki jako sygnatariusza karty EU Pledge. Ich celem jest podniesienie wartości odżywczych zestawów Happy Meal oraz zmniejszenie kaloryczności, zawartości cukru i soli, wykluczenie sztucznych dodatków.

McDonald’s kieruje się następującymi założeniami:

Oferta zbilansowanych posiłków – co najmniej połowa możliwych kombinacji zestawów Happy Meal prezentowanych w restauracyjnym menu, na ekranach kiosków zamówieniowych, stronie internetowej oraz w aplikacji mobilnej będzie zawierać maksymalnie: 600 kcal, 10 proc. kcal pochodzących z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu, 10 proc. kcal pochodzących z dodanego cukru.

Uproszczenie składników – ze wszystkich zestawów Happy Meal usunięte zostaną sztuczne aromaty i barwniki. Dodatkowo, wszędzie gdzie to możliwe bez pogorszenia bezpieczeństwa, smaku, jakości czy wartości żywności, zostaną również zredukowane środki konserwujące.

Transparentność informacji nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal – informacje nt. wartości odżywczych zestawów Happy Meal będą dostępne na stronach McDonald’s oraz w aplikacjach mobilnych, poprzez które możliwe jest zamawianie jedzenia.

Odpowiedzialność rynku – wszystkie reklamowane zestawy Happy Meal, będą zgodnie z celem nr. 1 zawierać maksymalnie 600 kcal, 10 proc. kcal z tłuszczów nasyconych, 650 mg sodu oraz 10 proc. kcal z dodanego cukru. Materiały promocyjne będą również oczywiście, tak jak do tej pory, zgodne z obowiązującymi na poszczególnych rynkach regulacjami dotyczącymi reklamy.

Zwiększenie sprzedaży żywności i napojów zawierających zalecane kategorie produktów w zestawach Happy Meal – McDonald’s zobowiązał się do promowania sprzedaży posiłków zawierających owoce, warzywa, niskotłuszczowe produkty mleczne, produkty pełnoziarniste, chude białko i wodę. Założone cele mają zostać osiągnięte do 2022 roku.

W Polsce od 2015 roku jako napój w materiałach promocyjnych Happy Meal pokazywana jest tylko woda, herbata lub sok. Wzrost sprzedaży HM z wodą lub sokiem w latach 2013-2017 wyniósł ponad 10%.

Na opakowaniach zestawów Happy Meal rodzice mogą ponadto znaleźć materiały edukacyjne zachęcające do wyboru zdrowej przekąski. Sieć zapewnia również pełną informację o składzie oferowanych produktów. Tabela alergenów i wartości odżywczych znajduje się na papierowych serwetach umieszczanych na tacach w restauracjach, na stronie internetowej, w aplikacji mobilnej McDonald’s oraz w aplikacji Uber Eats umożliwiającej zamawianie jedzenia z dowozem.

McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 421 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 24 000 osób. 355 z nich to obiekty prowadzone przez 66 licencjobiorców, niezależnych przedsiębiorców działających na podstawie umowy franczyzy z McDonald’s. Więcej informacji znajdą Państwo na fanpage’u McDonald’s Polska oraz oficjalnej stronie internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here