McDonald’s testuje papierowe słomki w wybranych restauracjach

0
926
7 stycznia br. w wybranych lokalach polskiej sieci McDonald’s wprowadził możliwość wyboru papierowej słomki. Polski rynek jest jednym z kilkunastu, na których marka testuje rozwiązania mogące zastąpić słomki wykonane z plastiku. Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good, do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu, a ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził wyłącznie ze źródeł odnawialnych i certyfikowanych.

Test potrwa od 7 do 27 stycznia 2019 roku w restauracjach McDonald’s w Warszawie (ul. Świętokrzyska 3), Katowicach (ul. Stawowa 5), Poznaniu (ul. Grunwaldzka 104 c), Gdańsku (ul. Bażyńskiego 2), Wrocławiu (Rynek 30) i Mrągowie. Goście mogą w tym czasie wybrać standardową słomkę z plastiku, słomkę z papieru lub całkowicie zrezygnować ze słomki.

„Słomki ze względu na swój mały rozmiar są trudne do wychwycenia przez systemy segregacji odpadów i dlatego nie są poddawane segregacji i recyklingowi w takim stopniu, jak inne odpady plastikowe. W minionym roku dużo mówiło się o tej kwestii. To jednak tylko jeden z aspektów szerszego tematu opakowań jednorazowych, na którym się skupiamy w ramach strategii Scale For Good” – mówi Anna Borys-Karwacka, Dyrektor ds. Korporacyjnych McDonald’s Polska.

W 2018 roku McDonald’s, wspólnie ze Starbucks oraz grupą inwestycyjną Closed Loop Partners, rozpoczął program „NextGen Cup Challenge” – inicjatywę skierowaną do innowatorów służącą opracowaniu nowego typu kubka jednorazowego, który w całości będzie nadawał się do recyklingu. Wyniki zostaną ogłoszone w lutym 2019 roku. Siedmiu zwycięzców otrzyma dotacje na wdrożenie, w wysokości nawet do 1 mln $.

Już teraz w większości polskich lokali sieci znajdują się kosze do segregacji odpadów. Wszystkie opakowania papierowe, serwety na tace, czy serwetki wykonane są z papieru z certyfikatem odpowiedzialnej gospodarki leśnej FSC.

Strategia Scale For Good zakłada również znaczące redukcje emisji gazów cieplarnianych związanych z działaniem restauracji, biur (o 36%) i systemu dostaw (o 30%). Ponad 65% lokali polskiej sieci jest zasilanych energią ze źródeł odnawialnych.

https://twitter.com/PL_McDonalds/status/1072918643477020672

Więcej informacji znajdą Państwo na fanpage’u McDonald’s Polska, oficjalnym profilu na Twitterze oraz stronie internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.