Jak recenzje online pomagają generować zyski hotelom?

0
67
Advertisement
Każdy usługodawca wie, jak ważne są recenzje gości, ale to co tak naprawdę ma znaczenie, to zysk firmy. Warto więc pomyśleć o zależności między wystawianymi recenzjami, a zyskami generowanymi przez firmę.

Identyfikacja platform istotnych dla hotelarza

Tytuł wyjaśnia wszystko! Rozmaitość różnych platform, na których można oceniać usługi, może na pierwszy rzut oka onieśmielać. Stron jest bardzo dużo, ale niekoniecznie wszystkie są istotne. Trzeba poznać swoich klientów, skąd przychodzą i jakie mają zwyczaje. Jeśli, na przykład, można określić, że większość klientów pochodzi z krajów niemieckojęzycznych, najważniejsze byłoby popracowanie nad widocznością firmy na platformach takich jak HolidayCheck, który jest bardzo popularny w tej grupie. To pozytywnie wpłynie na ilość rezerwacji i zyski, ponieważ ci goście będą czuli się pewniejsi mając opinie z platform, które znają, a tym samym będą chętniej korzystać z usług.

Oczywiście, wszystkie hotele starają się korzystać z platform takich jak TripAdvisor, Google i Facebook, ponieważ korzystają z nich różnorodni ludzie, różnych narodowości. Dlatego podstawą jest zarządzanie swoją reputacją na tych stronach, bo będzie to miało bezpośredni wpływ na Średnią stawkę dzienną (ADR, Average Daily Rate).

pomaga lepiej zrozumieć te wszystkie portale i zidentyfikować te, które są najkorzystniejsze z punktu widzenia konkretnego hotelu, głównie wykorzystując spójną strategię dystrybucji recenzji, dostosowaną do jego potrzeb.

Mieć kontrolę nad platformami recenzującymi

Zbyt wiele hoteli cierpi z powodu swojej reputacji online. Google, TripAdvisor i Facebook to przede wszystkim narzędzia, które można wykorzystywać na swoją korzyść. Podróż gości odbywa się obecnie w dużej mierze przez Internet. Stawiając się więc w sytuacji potencjalnego gościa, który nie może znaleźć niezbędnych do dokonania rezerwacji informacji (numeru telefonu, strony internetowej, godzin zameldowania/wymeldowania) na jednej ze stron hotelu. Równocześnie, bardzo ważnym jest, by mieć liczne regularnie wystawiane i bieżące recenzje na tych stronach, dzięki czemu potencjalni goście będą pewniejsi, a wizerunek hotelu będzie profesjonalny. Można to osiągnąć przez zbieranie większej ilości recenzji, ale również przez regularne, przemyślane odpowiedzi na nie.

Być lepszym od konkurencji

W strategii zarządzania przychodami należy pamiętać o tym, by zawsze mieć na oku konkurencję, znać ich poziom cen pokojów i wiedzieć co jeszcze oferują. Również bycie na czasie z elementami mającymi wpływ na politykę cenową,jak wydarzenia (imprezy sportowe, konferencje, pokazy…) odbywające się w najbliższej okolicy, czy analizowanie swojej reputacji w powiązaniu z nimi, może pomóc osiągnąć lepsze zrozumienie swoich słabych i mocnych stron. Na przykład, jeśli hotelarz rozważy swoją klasyfikację na TripAdvisor w swoim regionie/mieście (z Customer Alliance możesz monitorować swoją pozycję w rankingu popularności TripAdvisor), będzie mógł dostosować swoje ceny obniżając je lub podnosząc, zapewniając w ten sposób w obiekcie więcej rezerwacji.

By było to łatwiejsze, Customer Alliance oferuje dogłębną analizę semantyczną, która pozwoli łatwo zidentyfikować zalety hotelu względem konkurencji.

Podsumowując…

Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami zapewnisz hotelowi skuteczny monitoring obecności online, lepsze zrozumienie oczekiwań i potrzeb potencjalnych gości, a także szczegółowy obraz konkurencji. Jeśli zostaną zoptymalizowane działania i udoskonalona widoczność online, obiekt będzie na pozycji pozwalającej poprawić ceny sprzedaży i obłożenie, a tym samym osiągnąć większe zyski. Oczywiście, recenzje gości nie tylko pomogą podnieść ceny za pokój, ale też reklamować inne oferowane usługi, na przykład restaurację czy spa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.