Jak przekształcić hotelową restaurację i spa w źródło dochodów i poprawić ich widoczność w Internecie

1
1244

W pełnej konkurencyjności branży, w której wiele różnych obiektów oferuje podobne usługi, potencjalni goście stoją przed skomplikowanym wyborem. W rezultacie hotele muszą znaleźć sposoby na poprawienie swojej widoczności, aby z kolei zwiększyć swoje przychody. Kluczowym sposobem na osiągnięcie tego jest pokazanie usług, które oferuje hotel, takich jak restauracja lub spa.

Wellness: szybko rozwijający się rynek

Istnieje ciągły i rosnący trend wśród podróżnych poszukujących doświadczeń wellness. Jednak nie są one ograniczone do specjalistycznych ośrodków lub obiektów. Każdy hotel, niezależnie od położenia geograficznego, może oferować usługi spa, a tym samym zwiększać swoje źródła dochodów. Tendencję tę dodatkowo potwierdza fakt, że kilka dużych grup hotelowych, takich jak Hyatt i IHG, nabyło marki spa. Badania przeprowadzone przez Global Wellness Institute pokazały, że w 2015 roku, kwota wydatków osób nie podróżujących z nastawieniem na welness, osiągnęła 482 miliardy dolarów. W to wliczone są na przykład pieniądze wydane na lekcje jogi, masaże i dostęp do siłowni. Bardziej ogólnie, w 2017 roku odbyto 830 milionów “podróży wellness”, a przewiduje się wzrost tej liczby do jednego miliarda w roku 2019. Rynek turystyki wellness jest rozległy i można go znaleźć niemal wszędzie, a zwłaszcza w najczęściej odwiedzanych miejscach. Nie musimy już cytować żadnych liczb, aby zilustrować potencjał, jaki ma ten sektor. Oprócz samych wyjazdów również lokalna klientela stanowi prawdziwą okazję, ponieważ może być również zainteresowana usługami oferowanymi przez hotel. Tak więc, jeśli masz spa, możesz wnieść pewną wartość do hotelu, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia zadowolenia gości. To niezaprzeczalne, że ludzie mogą lubić i chwalić hotel ze względu na zakres masaży oferowanych przez spa lub jakość siłowni. Dlatego tak ważne jest, aby zaprezentować takie usługi, jakie są tylko możliwe, ponieważ stanowią one prawdziwą przewagę nad konkurencją, i dobrze to zrobić zarówno na swojej stronie internetowej, jak i w komunikacji z gośćmi. Na przykład promocja spa przed i podczas pobytu gości może być skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży i zwiększenie przychodów.

Wpływaj na zadowolenie gości dzięki restauracji

W zależności od wielkości hotel może mieć restaurację lub nie, a jeśli tak, dostępne zasoby będą decydować o tym, czy oferuje tylko śniadania, czy zapewnia wszystkie rodzaje posiłków, a także serwis do pokoju. Podobnie jak spa, restauracja może odegrać decydującą rolę w zdolności Twojego hotelu do konkurowania z rywalami. Istnieje kilka możliwych scenariuszy.

Po pierwsze, na poziomie finansowym, Twoja restauracja może pozwolić Ci na zróżnicowanie oferty i zatrzymanie gości w hotelu. Daje to również większą elastyczność i kreatywność w podejściu komercyjnym, ponieważ można na przykład oferować pakiety. Twoja oferta restauracyjna może również odgrywać pewną rolę, jeśli organizujesz konferencje i inne podobne działania, dzięki czemu zyskasz większe uznanie. Alternatywnie może pełnić rolę witryny sklepowej dla Twojego miasta lub regionu, oferując lokalne specjały. Goście są na ogół bardzo wrażliwi na kulinarny aspekt pobytu, bez względu na powód ich podróży, i tutaj możesz zaoferować im autentyczne doświadczenie. W tym konkretnym przypadku, jeśli Twoja restauracja ma odrębną tożsamość, musisz wdrożyć odpowiednią strategię marketingową, na przykład tworząc osobne konto Google My Business czy stronę na TripAdvisor. Oczywiście, recenzje gości mają ogromne znaczenie dla widoczności Twojej restauracji. Nie wahaj się poprosić gości, aby zostawili komentarze, w których oznaczają Twoją restaurację, a co ważniejsze, opinie na temat jej usług, aby zmaksymalizować wpływ na wizerunek Twojej marki. Obsługa pokoju jest również znaczącym źródłem dodatkowych dochodów. Oferując wybór posiłków (nie muszą być szczególnie skomplikowane), możesz łatwo zaspokoić potrzeby gości przebywających w hotelu. Możesz promować swoją restaurację na każdym etapie podróży gościa, wysyłając wiadomość e-mail z wyprzedzeniem lub podczas pobytu..

Podsumowując…

Usługi, które oferujesz zarówno jeśli chodzi o restaurację jak i wellness, dają Ci możliwość dodatkowej sprzedaży na każdym etapie podróży gości.  Okres przed pobytem, jest kluczowy ponieważ to czas, kiedy możesz przekazać gościom ważne informacje i szczegóły dotyczące ich pobytu, a także wzbudzić ich zainteresowanie i pomóc wykreować przyjemne doświadczenia.

W przypadku lokalnej klienteli udostępniaj informacje o tych usługach w newsletterze i na kontach mediów społecznościowych i umożliwiaj ich rezerwację. Dla swoich gości zadbaj o komunikację:

  • zanim przyjadą: w e-mailu przed przyjazdem, w którym przedstawiasz oferowane usługi i różne opcje podniesienie standardu pobytu,
  • w czasie pobytu: w e-mailu lub wiadomości, w której informujesz o ofercie specjalnej,
  • po wyjeździe: tworząc ankietę dotyczącą satysfakcji skierowaną na te usługi, aby uzyskać konstruktywne informacje zwrotne, które możesz też przedstawić na swojej stronie.

Wykorzystując te kanały komunikacji z gośćmi, znacznie zwiększysz widoczność hotelu i wygenerujesz dodatkowe przychody. Twój hotel ma znacznie więcej do zaoferowania niż tylko pokoje, więc w pełni wykorzystaj wszystkie jego zalety.

Chcesz wdrożyć spersonalizowaną strategię komunikacji na każdym etapie podróży gości i zaoferować swoim gościom naprawdę niezapomniane wrażenia? Zaplanuj bezpłatną prezentację z jednym z naszych konsultantów już dziś.

 

 

1 KOMENTARZ

  1. Polacy boją się informacji zwrotnych, ale jeśli podkreślimy to, że chodzi nam o rozwój produktu/usługi to naprawdę wiele można z nich wyciągnąć na przyszłość. A jeśli chodzi o automatyczne pozyskiwanie i analizę feedbacku istnieje wreszcie polskie narzędzie – feedback-up.com, skorzystajcie – jest darmowa wersja aplikacji, polecam 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.