Jak lokal szybkiej obsługi może usprawnić ją jeszcze bardziej?

0
697
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Restauracje szybkiej obsługi stają przed ciągłym wyzwaniem ulepszania swojej oferty, by klienci chętniej dokonywali zakupów ponownie. Szybkość i sprawna realizacja zamówień to jedne z kluczowych elementów, które muszą być udoskonalane, by mogły przynosić pożądane efekty. Do tego doskonale sprawdzą się nowoczesne narzędzia jak samoobsługowe kioski czy system numerkowy. Jak działają i w czym mogą pomóc punktom gastronomicznym o dużym przepływie osób?

Samoobsługowe kioski

Jak poradzić sobie z wieczną kolejką w lokalach szybkiej obsługi? Można na przykład pozwolić klientom obsługiwać się samodzielnie. To umożliwiają kioski, czyli specjalne punkty sprzedażowe, w których można złożyć i opłacić swoje zamówienie bez konieczności kontaktu z obsługą przy kasie. W kioskach wyświetla się całe menu restauracji, w tym także w wielu językach, co ułatwia zadanie gościom zagranicznym i eliminuje ryzyko wielu nieporozumień komunikacyjnych. Cały proces obsługi jest bardzo prosty i szybki. Klient wybiera dowolne pozycje, zaznacza je na ekranie i przechodzi do płatności, którą może uregulować w dowolny sposób, w tym za pomocą karty, BLIK lub telefonu komórkowego. Takie zamówienie trafia bezpośrednio do kuchni w lokalu, co znacznie przyspiesza jego realizację. Aby usprawnić obsługę jeszcze bardziej, warto dodać funkcję przyporządkowywania i wyświetlania numerków na ekranie telewizora, o której więcej przeczytasz w dalszej części artykułu.

Jakie jeszcze zalety niesie ze sobą to rozwiązanie? Samoobsługowe kioski eliminują kolejki i pozwalają obsłużyć większą ilość gości w krótszym czasie. Są także wygodą dla pracowników w lokalu, którzy mogą skupić się na pozostałych czynnościach. Co więcej, znacznie zmniejszają ryzyko błędu czy nieprecyzyjnego przyjęcia zamówienia, o co nietrudno w miejscach o dużym natężeniu ruchu i hałasu. Badania wykazują ponadto, że samoobsługowe punkty sprzedażowe skutecznie zwiększają wartość rachunków, gdyż wszelkie sugestie lub propozycje dodatków mogą pojawiać się automatycznie, a nie jak w przypadku tradycyjnej obsługi – zależeć od tego, czy ta zaproponuje je podczas przyjmowania zamówień.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Zamówienia na numerki

System numerkowy sprawdzi się nie tylko, jako dodatek do samoobsługowych kiosków, ale znajdzie zastosowanie niemal w każdym lokalu, który chce usprawnić obsługę swoich klientów. Wydając zamówienia często zdarza się, że pracownicy muszą przekrzykiwać wszystkich w lokalu, by trafić z informacją do odpowiedniego konsumenta. Ten sposób to także źródło wielu pomyłek jak np. odbiór dania w złej kolejności lub przez nie tego klienta. O takie błędy nietrudno w miejscach, gdzie liczba konsumentów jest wysoka przez cały dzień, dlatego pomocnym narzędzie będzie specjalny system, który pozwala wyświetlać numerki zamówień na ekranie w lokalu. W ten sposób można na bieżąco informować klienta o statusie jego dania. Porządek w zamówieniach, odpowiednia kolejność i stały podgląd do tego, co dzieje się z zamówieniem, ułatwia pracę obsłudze i automatycznie zwiększa satysfakcję gościa, co w przyszłości może zaowocować powrotem do restauracji.

System numerkowy, poza lokalami szybkiej obsługi, doskonale sprawdzi się także w food truckach, smażalniach ryb czy innych punktach, działających na świeżym powietrzu.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Nowoczesne narzędzia i technologie wychodzą dziś naprzeciw potrzebom wymagających restauratorów, oferując coraz to bardziej zaawansowane możliwości systemów. Aby stale podnosić poziom swoich usług, warto wprowadzać je do swojego lokalu. Więcej o pozostałych rozwiązaniach można dowiedzieć się tutaj.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.