FlixBus podsumowuje obecny rok i przedstawia plany na kolejny

0
923
Choć swoją działalność w Polsce FlixBus zainicjował już w 2015 roku, to dopiero huczne przejęcie przez niemiecką spółkę bardzo popularnej w naszym kraju firmy transportowej – Polskiego Busa – wpłynęło na permanentne zakorzenienie się monachijskiego przedsiębiorstwa nad Wisłą, a także zwiększyło rozpoznawalność marki oraz popyt na przejazdy charakterystycznymi zielonymi autobusami.

Od grudnia ubiegłego roku z usług bawarskiego przewoźnika skorzystało 4 mln pasażerów. Największą grupę (31%) stanowili podróżni w wieku 26-34. Dyrektor FlixBus Polska, Michał Leman podkreśla jednak wagę, jaką firma przywiązuje do obsługi osób z grupy 50+. To głównie z myślą o nich zostały stworzone połączenia do miejscowości uzdrowiskowych, jak Ciechocinek czy Krynica Morska. Na tym jednak nie koniec, wszak oferta tego typu przejazdów stale się powiększa. Jak zapewnia Leman, mimo tego, że jest to segment klientów bardzo wymagający marketingowo i trudny do dotarcia (choćby ze względu na fakt, iż nie spotykają się w jednym miejscu), FlixBus nie chce go absolutnie marginalizować.

Oferta niemieckiego przewoźnika zawiera obecnie ponad 120 destynacji. Wszystkie przejazdy, w tym te najczęściej wybierane w bieżącym roku – do Warszawy, Krakowa, Wrocławia, Berlina i Gdańska – były realizowane łącznie przez 18 partnerów. FlixBus nie ogranicza się jednak do połączeń wyłącznie z dużymi miastami. Zielone autobusy docierają bowiem także do 40 miast o liczbie ludności poniżej 80 tysięcy.

W przyszłym roku przewoźnik nie zamierza osiadać na laurach i planuje zwiększyć ofertę o blisko 50%. Pomoże mu w tym około 20 kolejnych partnerów autobusowych, z którymi prowadzone są negocjacje. W tworzeniu niektórych wewnątrzkrajowych tras przeszkadza jednak biurokracja.

„Co zaskakujące, łatwiej otworzyć nowe połączenie lotnicze między miastami w Europie, niż autobusowe w Polsce. Uzyskanie pozwolenia w dalekobieżnych autokarowych przewozach krajowych to skomplikowana i niedookreślona czasowo procedura. Odbywa się w oparciu o kodeks postępowania administracyjnego, w którym – owszem – jest mowa o 30 dniach na załatwienie sprawy, ale różne okoliczności mogą sprawić, że ten termin zostanie przesunięty. I najczęściej te okoliczności występują.”

Michał Leman dla Business Insider Polska

Dla FlixBusa ważna będzie również intensyfikacja działań marketingowych, co ma na celu wzmocnienie pozycji niemieckiego przedsiębiorstwa na rynku i zwiększenie rozpoznawalności marki m.in. poprzez promocję w Internecie oraz kupony zniżkowe goodie. Innowacją będzie także wprowadzenie systemu rozrywki pokładowej, możliwość zakupu biletów na pokładzie pojazdu oraz większa liczba placówek stacjonarnych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.