Chińska sieć zamierza zdystansować Starbucksa

0
302
Zyskujący coraz większą popularność chiński start-up Luckin Coffee ma zamiar otworzyć w tym roku 2500 nowych lokali i w efekcie wyprzedzić pod tym względem słynną sieć kawiarni Starbucks.

Luckin Coffee to sieć kawiarni działająca w Państwie Środka od października 2017 roku. Pomimo dużej konkurencji marka rozwija się niezwykle prężnie, wykorzystując nowe technologie oraz sukcesywnie rozszerzając swoją działalność. Powstały w Pekinie brand jest obecnie wyceniany na ponad 2 mld $, jednak ubiegły rok przyniósł straty na poziomie 116 mln. Szef marketingu chińskiego konceptu Yang Fei przyznał, że obecnie celem Luckin Coffee jest przyciągnięcie do siebie klientów poprzez zaniżenie cen:

„W tej chwili chcemy uzyskać popularność i szybko się rozwinąć. Nie ma sensu mówić w tym momencie o zyskach” – wyznał Fei.

Tegorocznym celem jest otworzenie kolejnych kawiarni i pobicie dzięki temu najpopularniejszej sieci kawiarnianej w Chinach- Starbucks. Luckin coffee planuje otworzyć 2500 placówek i po tym roku dysponować 4500 lokalami. Jest to imponujący wynik zważając na to, że sieć Starbucks zaistniała w Chinach w 1999 roku i obecnie posiada 3600 lokali.

Reklama

Warto zwrócić uwagę na fakt, iż Starbucks opiera swój marketing na tym, aby klienci traktowali ich kawiarnie jako tzw. „trzecie miejsce” (po domu i pracy), w którym spędzają najwięcej czasu, natomiast Luckin Coffee oferuje swoim konsumentom dostarczenie zamówienia do domu, pracy lub innego miejsca, w którym obecnie się znajdują. Lokale tej marki nie posiadają wiele miejsca, lecz są bardziej przystosowane do wzięcia kawy na wynos, lub dla kurierów wchodzących i zabierających kolejne zamówienia na dowóz.

Pomimo tego, że Starbucks nadal ma przewagę nad Luckin Coffee, amerykańska sieć nie pozostaje obojętna wobec prężnie rozwijającego się start-upu. Z tego powodu zarządzana przez Kevina Johnsona firma nawiązała współpracę z serwisem Ele.me, który dowozi jedzenie. Kierownictwo Starbucksa jest jednak spokojne i uważa, że w Chinach dla każdego znajdzie się miejsce.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!