Branża gastronomiczna pod lupą organu celno-skarbowego

0
37
Advertisement
Jak wynika z oficjalnego komunikatu Krajowej Administracji Skarbowej, zaraz obok budownictwa i mechaniki pojazdowej, branża gastronomiczna najbardziej narażona jest na obecność tzw. szarej strefy. Wszystkie sektory znajdą się pod szczególną kontrolą administracji rządowej w ramach akcji „Stop szarej strefie”.

25 października rozpoczęła się wysyłka pism do firm działających w każdej z wymienionych branż. W dokumencie załączona jest informacja podatkowa oraz komunikat o zagrożeniu szarą strefą. Krajowa Administracja Skarbowa proponuje możliwość korekty podatku oraz uregulowania wszelkich zaległości. Działania organu celno-skarbowego dają przedsiębiorcom możliwość uniknięcia przymusowej kontroli podatkowej. Od momentu otrzymania pisma inwestorzy w ciągu dwóch tygodni będą mogli wprowadzić korekty rozliczeń podatkowych, a w efekcie wdrożyć czynności naprawcze.

„Zadaniem Krajowej Administracji Skarbowej jest ochrona legalnie działających firm i zasad uczciwej konkurencji. Realizując to zadanie współpracujemy z organizacjami przedsiębiorców i reagujemy na sygnały o nieprawidłowościach, zgłaszane nam przez konsumentów. Informacje, które otrzymujemy najczęściej, dotyczą sprzedaży towarów oraz usług poza ewidencją podatkową. Dlatego prowadzimy intensywne działania kontrolne w zakresie prawidłowości ewidencjonowania obrotów za pomocą kas fiskalnych, wydawania paragonów i wystawiania faktur. Naszym celem jest wyrównanie szans na biznesowy sukces. Reagujemy na oczekiwania tych, którzy chcą aby rynek usług funkcjonował na równych dla wszystkich zasadach” – mówi Marian Banaś, szef Krajowej Administracji Skarbowej.

„Obserwujemy gastronomię, widzimy, że ten rok był bardzo dobry dla branży, ale w deklarowanych obrotach aż takich sukcesów nie widać. W branży motoryzacyjnej wiele zakładów nawet nie przekracza kwoty 200 tys. zł obrotów, a ich rentowność jest bardzo niska. Z drugiej strony nikogo z nas nie dziwi, że na usługę czasami trzeba czekać nawet kilka lub kilkanaście dni w związku z dużą liczbą klientów” – dodaje Przemysław Krawczyk, dyrektor departamentu nadzoru nad kontrolami w Ministerstwie Finansów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.