Praca w gastronomii – jak przyspieszyć wdrożenie nowego pracownika?

0
236
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

W sezonie letnim wiele osób podejmuje pracę w gastronomii. Każdy nowy pracownik to także wyzwanie dla restauratora, który musi go wdrożyć i przygotować do pełnienia określonych funkcji. Jak skutecznie przyspieszyć ten proces i sprawić, by nowo zatrudniony kelner mógł wykonywać swoje obowiązki już od pierwszego dnia pracy?

Nowy pracownik – pomoc czy wyzwanie?

Wdrożenia są nieodłącznym elementem zatrudnienia w gastronomii. W sezonie letnim, gdy wiele młodych osób decyduje się podjąć pracę, stają się nawet codziennością. Nowego pracownika trzeba przede wszystkim odpowiednio wprowadzić – zapoznać go z kadrą, kartą dań, wykorzystywanymi narzędziami czy charakterem pracy i działaniami w lokalu. Odpowiednie skoordynowanie wszystkich działań także wymaga logistyki, ale cały etap może być dużo prostszy jeśli w lokalu wykorzystujemy odpowiedni system POS. Jakie funkcjonalności powinien posiadać, by przyspieszyć wdrożenie nowej osoby.

Reklama

Prosty i intuicyjny system POS

Wdrożenia najbardziej opóźniać może nieintuicyjny system sprzedażowy. Jeśli oprogramowanie posiada zbyt wiele nieprzydatnych funkcjonalności, jego potencjał nie jest też w pełni wykorzystywany. Wszystko to spowalnia czas wdrożeń i pracę lokalu. Oprogramowanie musi być proste w obsłudze tak, by poradziła z nim sobie każda nowo zatrudniona osoba. System powinien pozwolić także na prowadzenie szybkiej i niezawodnej sprzedaży, już w kilku kliknięciach. Dzięki temu także nowi kelnerzy mogą od razu przejść do sprawnego przyjmowania zamówień.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Karta menu dostępna na tablecie

Jednym z najważniejszych etapów wdrożeń jest nauka menu. Bez tego kelner nie może tak naprawdę wykonywać swoich obowiązków. Jednak spamiętanie wszystkich serwowanych pozycji, ich składu czy możliwych modyfikacji, jest też najbardziej długotrwałym procesem. Zamiast uczyć kelnerów wszystkich pozycji na pamięć wystarczy, że wprowadzimy mobilną obsługę kelnerską. Dzięki niej nasi pracowni zyskają pełen dostęp do karty dań na tablecie. Z jego poziomu będą mogli także przekazać klientom wszystkie najważniejsze informacje na temat wybranego dania – jego opis, skład czy zdjęcie.

System, który ułatwia podział obowiązków

Nowy pracownik nie zna aż tak dobrze układu sali, co na początku również może opóźniać jego działania. Aby temu zaradzić dobrze skorzystać z funkcjonalności, która pozwala przypisywać kelnerów do obsługi konkretnych stref i stolików. Dzięki temu pracownik dokładnie wie, za jaki obszar sali odpowiada. Precyzyjny podział ułatwi też pracę całemu personelowi i przyspieszy obsługę gości. Dodatkowo, graficzny podgląd sal i stolików na ekranie tabletu ułatwi przyjmowanie nowych rezerwacji.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Rekomendowanie dodatków już od pierwszego dnia pracy

Najlepszy sposób na większą sprzedaż? Proponowanie dodatków! Nowi kelnerzy nie znają jednak na tyle dobrze karty dań, by już od pierwszego dnia swobodnie sugerować extra pozycje. Co więcej, sprzedaż sugerowana nie może być nachalna, bo klient najczęściej z niej nie skorzysta. Jak temu zaradzić? Korzystając z rozwiązań mobilnych. Po wybraniu określonego dania zostanie wyświetlona lista dodatków, które kelnerzy będą mogli zaproponować konsumentom. W ten sposób nowi pracownicy już od pierwszych chwil na nowym stanowisku będą mogli skutecznie wpływać na wartość zamówień i poprawiać wrażenia klientów, sugerując najlepsze dodatki.

Proces wdrożeń to nieodłączny element pracy w gastronomii. Nie zawsze jednak musi wiązać się z długotrwałym etapem czy opóźnieniami pracy całej kadry. Jeśli wybierzemy system z odpowiednimi funkcjonalnościami, możemy liczyć na błyskawiczne rozpoczęcie pracy nowego kelnera. Więcej o przydatnych funkcjonalnościach, można dowiedzieć się odwiedzając GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.