Tylko 2 na 10 osób myje ręce w trosce o bezpieczeństwo innych

0
348
Advertisement

Większość z nas myje ręce częściej niż przed pandemią COVID-19. Nie wynika to jednak z troski o innych. Nowe badanie przeprowadzone przez Tork, markę firmy Essity, wykazało, że niemal ośmiu na dziesięciu respondentów myje ręce, aby chronić siebie.[1]

W związku ze Światowym Dniem Mycia Rąk, przypadającym 15 października, Essity publikuje nowe fakty dotyczące higieny dłoni. Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest „Higiena dla wszystkich” – hasło nie mogło być bardziej aktualne. COVID-19 ma istotny wpływ na zmianę naszych zachowań. Z przeprowadzonego w lipcu tego roku globalnego badania wynika, że dwie trzecie ankietowanych zmieniło sposób mycia rąk, a 75 procent twierdzi, że myje je częściej.

Ale czy to wystarczy?

Dla kogo myjesz swoje ręce?

77 procent ankietowanych przyznaje, że robi to z myślą o swoim zdrowiu. Z badania wynika również, że większość z nas myje ręce dopiero po wykonaniu jakiejś czynności – np. 78 procent osób po wizycie w miejscu publicznym, podczas gdy tylko 38 procent przed udaniem się do danego miejsca. To pokazuje, że ludzie nie są świadomi, że mając brudne dłonie jednocześnie narażają innych.

Pomimo ogromnej solidarności z osobami pracującymi podczas pandemii na pierwszej linii frontu, wyniki ankiety wskazują, że moglibyśmy zrobić więcej dla innych w kwestii mycia rąk. Higiena jest kluczowym sposobem, dzięki któremu możemy mieć wpływ na zdrowie społeczeństwa. Mam nadzieję, że nawyk częstszego mycia rąk zostanie z nami także po zakończeniu pandemii – mówi dr Carolyn Berland, Global Brand Innovation Manager, Essity Professional Hygiene.

Higiena rąk ma wpływ na reputację firmy w nowej rzeczywistości

COVID-19 zmienił standardy higieny. 6 na 10 respondentów zwiększyło swoje oczekiwania dotyczące czystości w restauracjach i kawiarniach. Tyle samo osób deklaruje, że wiedza na temat szczegółów higieny rąk w miejscach publicznych sprawia, że czują się bezpieczniej. 81 procent respondentów oczekuje teraz lepszych warunków higienicznych w toaletach publicznych.[2]

Dla firm, które chcą ponownie przyciągnąć ludzi, procedury higieny rąk, dostęp do produktów higienicznych i komunikacja dotycząca działań wykonywanych w celu zapobiegania zakażeniom mają kluczowe znaczenie. Ci, którym się to powiedzie, wyjdą z pandemii silniejsi – mówi Wojciech Nizio, Regional Brand Activation Manager, Essity Professional Hygiene.

Marka Tork chce zainspirować wszystkich – od właścicieli firm po pracowników, od uczniów po rodziców – do mycia rąk nie tylko po to, aby chronili siebie, ale także po to, by inni w ich otoczeniu czuli się bezpiecznie i byli zdrowi.

Temu niezwykle ważnemu tematowi poświęcony jest podcast Power of Hands, w którym dr Carolyn Berland mówi o tym, jak bardzo potrzebne są dobre nawyki w zakresie higieny rąk,
a także używanie mydła zamiast środków odkażających. Podcastu można wysłuchać tutaj.

Dowiedz się więcej o tym, jak produkty Tork zapewniają nowe standardy higieny tutaj.

O badaniu Essity Higiena i Zdrowie

Ankieta internetowa przeprowadzana jest raz na dwa lata wśród około 15 000 respondentów w wieku 16-85 lat z 15 krajów. Badania terenowe wykonano w okresie grudzień 2019 – styczeń 2020. W lipcu 2020 roku odbyło się badanie uzupełniające, które objęło 10 krajów: uzyskano ponad 10000 nowych odpowiedzi na pytania dotyczące higieny i zdrowia w dobie pandemii koronawirusa.

O Global Handwashing Partnership

Poprawa standardów higieny rąk na poziomie światowym to długoterminowy cel Tork, marki firmy Essity. Jako partner strategiczny Global Handwashing Partnership, Essity współpracuje z wieloma agencjami i instytucjami, takimi jak Bank Światowy, USAID, UNICEF, aby zapewnić zasoby, a także koordynować i promować kampanie mające na celu zwiększenie świadomości na temat mycia rąk mydłem.

[1] http://reports.essity.com/2020-21/essentials-initiative-survey/

[2] Badanie 2020 przeprowadzone przez United Minds we współpracy z CINT w kwietniu 2020 roku. Badaniem objęto siedem rynków: Wielką Brytanię, USA, Chiny, Niemcy, Francję, Hiszpanię i Szwecję. Łącznie było 7067 ankietowanych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.