Promocje w restauracji – czy takie zabiegi nadal działają?

0
329
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Promocje to nieodzowny element naszego życia. Spotykamy je robiąc zakupy w sklepie spożywczym, wychodząc do kina czy wybierając posiłek w ulubionej restauracji. Rozsądne zarządzanie promocjami może sprawić, że zwiększy się wolumen sprzedaży, a złe skieruje biznes ku stracie. Czy narzędzie promocji wciąż jest skuteczne?

Promocja a psychologia
Polscy konsumenci są bardzo wrażliwi na ceny i zauważają ich nawet najmniejsze zmiany. Często kształtują one również opinie jaką wydają o konkretnym miejscu czy usłudze. Decyzja Klienta o zakupie jest często podejmowana w sposób impulsywny. Tutaj pojawia się miejsce na działanie bodźców. Zastosowanie narzędzi promocyjnych z biegiem lat zmieniało się. Kiedyś wystarczyła kartka z napisem, dziś na promocję przeznacza się miliony złotych budząc do życia materiały reklamowe, reklamy telewizyjne i radiowe czy szeroko pojęty Internet. Narzędzie to jest mocno połączone z psychiką człowieka. Chęć zaoszczędzenia pieniędzy i zaspokojenie instynktu łowcy są często silniejsze niż racjonalne decyzje. Czy promocje nadal się sprawdzają?

Restauracja a promocje
Nie można zaprzeczyć, że na restauracyjnym rynku potentatami promocyjnymi są restauracje typu fast food. Bardzo często to właśnie ich zespoły tworzą nowe strategie promocyjne, wymyślają nowe sposoby na skuteczne dotarcie do klientów. Statystyki i wyniki finansowe pokazują, że narzędzie promocji jest wciąż jednym z najlepszych i najbardziej efektywnych w gastronomii i handlu. Lokale oferujące różnorodne okazje, notują w swoich progach kilkukrotnie więcej klientów. Stają się atrakcyjne, bo oznacza to, że wychodzą w stronę konsumenta. Jak skutecznie stosować narzędzie promocji?

Reklama
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Działaj z głową
Wprowadzenie specjalnej okazji w restauracji wymaga odpowiedniego przygotowania. Na samym początku musimy określić co chcemy uzyskać poprzez wykorzystanie narzędzi promocji. Czy ma ona wygenerować większą sprzedaż danych pozycji z karty, czy przyciągnąć do lokalu więcej klientów i zadziałać wizerunkowo. Kolejnym krokiem, jakim trzeba się zająć są koszty. Proponowanie obniżki cenowej powinno opierać się o zbilansowane kalkulacje, aby zabieg wciąż przynosił firmie zysk. Jeśli posiadamy nadwyżki magazynowe produktów, warto zaproponować klientom rabaty na dania, które posiadają w swoim składzie te produkty. Zyskamy wówczas podwójnie, zwiększymy sprzedaż dań oraz zredukujemy szanse potencjalnych strat. Ostatnim elementem są rozliczenia. Zawsze przeprowadzajmy przed oraz po kalkulacje sprzedaży, aby trzymać ręką na pulsie.

Rabaty, promocje – miej je pod kontrolą z Modułem Promocji
Zarządzanie rabatami i promocjami nie jest proste. Wszelkie potrzebne kalkulacje, które pozwalają wciąż zarabiać muszą być prowadzone sumiennie i bez pomyłek. Dziś w takich działaniach pomagają nam programy do zarządzania gastronomią. Czy rabatami i produktami również można zarządzać? – Oczywiście! Tutaj pojawia się świetna funkcja systemu Gastro Szef jaką jest Moduł Promocji. Dzięki jego zastosowaniu możemy tworzyć atrakcyjne dla klientów promocje, rabaty, a także dystrybuować karty rabatowe czy kupony. Pozwala on między innymi na generowanie jednorazowych okazji, a także harmonogramów promocyjnych. Możemy także ustalić, iż dana akcja będzie obowiązywała jednorazowo lub na żądanie pracownika lokalu, który następnie manualnie naliczy ją do rachunku.

Wiele lokali? Żaden problem
Moduł posiada również zawansowane opcje, w których możemy zarządzać rabatami w poszczególnych lokalach. Moda na happy hours trwa w najlepsze. Jak wiemy każda restauracji powinna mieć dostosowaną promocję do klientów, którzy najczęściej do niej przybywają. Za pomocą Modułu Promocji, możemy ograniczać zdalnie działanie promocji tylko do jednego lokalu. W takiej sytuacji pracownicy drugiej lokalizacji, nie będą mieli dostępnego takiego rozwiązania na swoich monitorach POS. Centralizacja zarządzania restauracją za pomocą Gastro Szef jest funkcją, która sprawia, że prowadzenie lokalu oraz nadzór nad nim staje się wyjątkowo proste i intuicyjne.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Daj łowcom okazje do upolowania promocji
Dowiedzieliśmy się już jak działa i co może dać narzędzie promocji, oraz jak i za pomocą czego solidnie nią zarządzać. Klienci od zawsze szukali promocji, jako Polacy jesteśmy liderami w Europie w tej dziedzinie. Tworząc systemy promocyjne w swoim lokalu, możesz jasno zwiększyć przewagę konkurencyjną. Klienci będą przychodzić do niego coraz częściej i chętniej, ponieważ będą odczuwali poczucie zwycięstwa i oszczędności pieniędzy. Nie czekaj dłużej, zaplanuj harmonogram promocyjny w twoim lokalu i zrealizuj go bez problemów z Modułem Promocji i Gastro Szefem.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.