Premierowy obiekt luksusowej marki Orient Express powstanie w Bangkoku!

0
246
Pierwszy na świecie hotel prestiżowej marki Orient Express z sieci AccorHotels zostanie otwarty w drugim kwartale przyszłego roku w Bangkoku. To zaskakująca wiadomość, wszak od samego początku budowy najwyższego w Tajlandii wieżowca King Power Mahanakhon planowano w nim otworzyć hotel luksusowej marki Edition z sieci Marriott International.

King Power Mahanakhon ma wysokość 314 metrów i 77 pięter. Konstrukcja wieży przypomina kształtem spiralę. Szklana elewacja podzielona poziomo i pionowo nadaje budynkowi wyglądu „pixeli”. Hotel Orient Express Mahanakhon Bangkok ze 150 pokojami zajmie piętra 1-18. Na piętrach 23-73 znajdą się, zgodnie z planem, The Ritz-Carlton Residences – 209 prywatnych apartamentów o powierzchni od 125 do 844 m2, z obsługą zgodnie ze standardami marki Ritz-Carlton (dwupiętrowy Penthouse o powierzchni 1500 m2 został sprzedany za bagatela 16 mln $!). Z kolei na dachu powstanie najwyżej położony w mieście zewnętrzny taras widokowy z barem. Dotąd palmę pierwszeństwa dzierżył Sirocco Sky Bar znajdujący się na 63. piętrze hotelu Lebua, którego recenzję możecie Państwo przeczytać TUTAJ.

Reklama

W październiku 2017 roku francuski narodowy przewoźnik kolejowy SNCF podpisał strategiczne partnerstwo z grupą hotelową AccorHotels w celu ożywienia legendarnej marki Orient-Express i stworzenia kolekcji luksusowych hoteli w wyjątkowych lokalizacjach. Państwowe przedsiębiorstwo zarządzane przez Guillaume’a Pepy sprzedało AccorHotels połowę udziałów marki Orient-Express, której jest właścicielem od końca lat 70-tych ubiegłego wieku, kiedy pociąg zakończył regularne kursowanie.

Pierwsza maszyna pod nazwą Orient-Express wyruszyła z Paryża do Stambułu 4 października 1883 roku. Trasa przejazdu tego luksusowego pociągu obejmowała główne europejskie miasta. Był również okres, gdy Orient-Express zatrzymywał się w Polsce. Pociągiem podróżowały znakomite osobistości – król Bułgarii Ferdynand, rosyjski pisarz Lew Tołstoj, czy aktorka Marlene Dietrich. Warto też wspomnieć o znanych szpiegach, jak Lawrence z Arabii i Mata-Hari.

Siedem odrestaurowanych wagonów z lat dwudziestych ubiegłego stulecia, które są w posiadaniu SNFC, będzie można wynająć do zorganizowania prywatnych podróży i imprez. Zostanie także stworzony specjalny fundusz, którego celem będzie ochrona dziedzictwa Orient-Expressu. SNCF ma również pomysł wznowienia regularnego kursowania historycznych pociągów z Paryża do Stambułu oraz stworzenia kolekcji toreb podróżnych i walizek pod marką Orient-Express.

Ale Orient-Express to nie tylko kolej. W 1976 roku powstała firma Orient-Express Hotels Ltd., na podstawie licencji od SNCF, która zarządzała hotelami tej marki. W 2014 roku firma zmieniła nazwę na Belmond Ltd., po tym jak rozwiązała umowę z SNCF. Marka Belmond, która została ostatnio nabyta przez francuski koncern LVMH za 3,2 mld $, o czym pisaliśmy w poprzednim artykule, jest operatorem innego słynnego pociągu – Venice Simplon-Orient-Express, kursującego nieprzerwanie od 1982 roku. Nie należy zatem mylić tych dwóch pociągów, bowiem są to dwie niezależne marki. Projektant Tristan Auer otrzymał zadanie przeniesienia splendoru stylu Art Deco i roślinnych motywów z ikonicznego pociągu do nowego hotelu w nowoczesnej wersji.

Marka Orient Express Hotels jest pozycjonowana w segmencie Luxury, obok marek Raffles, Banyan Tree, Fairmont, Sofitel Legend, SO Sofitel i Sofitel. Do 2025 roku AccorHotels planuje otworzyć 10 hoteli pod marką Orient Express.

Autorem tekstu jest Karol Weber, twórca bloga ENJOY YOUR STAY, poświęconego dwóm jego pasjom – hotelarstwu i podróżom. To miejsce, w którym można znaleźć recenzje i rekomendacje hoteli, branżowe ciekawostki, wywiady ze znanymi osobami i hotelarzami, a także relacje z podróży.

Weber związany jest z branżą hotelową od 15 lat. W tym czasie zdobywał wiedzę i doświadczenie na różnych stanowiskach, w międzynarodowych sieciach hotelowych, w Polsce i za granicą. Obecnie świadczy usługi w zakresie doradztwa, szkoleń i kontroli jakości. Pomaga we wprowadzaniu standardów obsługi, szkoli pracowników z ich zastosowania i kontroluje ich efektywność. Swoją wiedzą, doświadczeniem, zaangażowaniem, nastawieniem na wyniki, pasją i energią chce dzielić się z innymi, którym również zależy na profesjonalizacji polskiego hotelarstwa. Więcej o doświadczeniu i zawodowej działalności autora tekstu możecie Państwo dowiedzieć się tutaj: Inspektor Hotelowy.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.