Sodexo wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wegan i wegetarian

0
46
Advertisement
Do kampanii Roślinniejemy, która koordynowana jest przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, dołączyła właśnie firma Sodexo. W związku z tym oferta firmy poszerzy się o receptury roślinne dedykowane weganom, wegetarianom oraz fleksitarianom, czyli osobom, które dopiero rozpoczęły proces ograniczania produktów odzwierzęcych.

W ramach projektu Roślinniejemy odbyły się już warsztaty kulinarne z udziałem uznanych Szefów Kuchni. Wydarzenie miało miejsce na PGE Narodowym, gdzie Sodexo oferuje usługi cateringowe klasy premium (Sodexo Prestige).

Ambasadorką kampanii Roślinniejemy jest Maja Wirowska. Szefowie Kuchni właśnie pod jej nadzorem wespół z Marcinem Szachowiczem z Unilever Food Solutions poszerzali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kuchni roślinnej. Przygotowali między innymi omlet na bazie ciecierzycy, curry bananowe, lasagne i spaghetti po bolońsku w wersji wegańskiej.

„Wkraczając w 2019 rok gastronomowie nie mogą przymykać oczu na zmieniające się trendy. Obecność roślinnych dań w ofercie to w tym roku tzw. must-have, a wspólna akcja Sodexo i RoślinnieJemy wyznacza kierunek także dla innych firm z branży” – twierdzi Maja Wirowska, ambasadorka kampanii RoślinnieJemy.

Badania przeprowadzone przez analityków z Oxford University dowodzą, że znaczne ograniczenie lub eliminacja produktów odzwierzęcych z diety może zmniejszyć ślad węglowy pojedynczego konsumenta nawet o 73%. Opublikowany niedawno raport EAT-Lancet Commission, opracowany przez czołowych specjalistów z zakresu żywienia, rekomenduje zmianę aktualnego modelu żywienia i oparcie go głównie na produktach pochodzenia roślinnego, z okazjonalnymi dodatkami mięsa, nabiału i cukru.

Źródło: EAT-Lancet Commission

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.