Polska pracownia projektuje butikowy hotel w Paryżu [zdjęcia]

0
1170

Zachwycający urok stolicy Francji zawdzięczamy wielkiej przebudowie, która miała miejsce w latach 1852–1870, zmieniając całkowicie jej dotychczasowe oblicze. Wybudowane wówczas eleganckie kamienice z dużymi oknami i nowe pasy zieleni stały się wyznacznikiem wysublimowanego poziomu estetyki ówczesnej metropolii. W jednej z takich kamienic, niemalże u stóp wieży Eiffla, w historycznej 7-mej dzielnicy, już niebawem przywita gości butikowy Hotel Alberte, którego modernizacją zajmują się architekci z pracowni Tremend.

– Praca nad tym projektem to dla nas podwójne wyzwanie i ogromna satysfakcja. Z jednej strony przez to, że jest to zagraniczna inwestycja, prowadzona całkowicie w języku francuskim, chociaż w zespole poza mną pracują osoby dwujęzyczne. Prace nad projektem przypadły podczas pandemii, co utrudniło, niektóre etapy, ze względu na brak możliwości podróży. Cieszymy się, że już możemy działać „pełną parą” – mówi Magdalena Federowicz – Boule, Prezes Zarządu Tremend.

Z szacunku do historii

XIX – wieczna kamienica, zlokalizowania nieopodal Hotel des Invalides, już wcześniej gościła w swych zabytkowych wnętrzach obiekt hotelowy. Mieścił się tu przez długi czas hotel Prince. Obecni właściciele zmieniają nie tylko fasadę budynku i jego wnętrza, za co odpowiadają architekci pracowni Tremend, ale także nazwę. Nowy hotel będzie funkcjonował jako Hotel Alberte. Jest to ukłon w stronę prababki rodziny właścicieli hotelu, która nosiła to imię, a była rownież fundatorką rodzinnej firmy, zajmującej się produkcją korków do butelek oraz koniaku.

Szacunek do tradycji i historii podtrzymany zostanie również przez wystrój wnętrz i pozo-stawienie niektórych zabytkowych elementów dawnego wyposażenia.

Luksus w paryskim stylu

Stolica Francji zachwyca turystów wysublimowaną elegancją, sztuką i ekskluzywnością. Doskonale w ten klimat wpisuje się powstający właśnie hotel Alberte. Ten 4 gwiazdkowy, butikowy obiekt zaspokoi potrzeby osób ceniących luksus i kameralną atmosferę. Do dyspozycji gości będą 23 pokoje, w tym 20 pokoi typu classic, 2 apartamenty i 1 pokój z przystosowaniem dla osób niepełnosprawnych. Architekci pracowni Tremend zaprojektowali wnętrza w stylu „modern classic”, łączące klasykę ze współczesnością.

– Tłem dla nowego wystroju jest odkryty, autentyczny surowy kamień w kolorze piaskowym, który znajduje się na ścianach. Chcieliśmy zachować jak najwięcej oryginalnych elementów wystroju. Udało się uratować zabytkowe drzwi i balustrady, dzięki temu czuć tu ducha historii. Wykorzystaliśmy także nasze ekologiczne podejście do projektów i recyklingu – mówi Magdalena Federowicz – Boule

Architekci Tremend zaprojektowali wnętrza hotelu w jasnej kolorystyce, która przeważa za-równo w pokojach, jak i częściach wspólnych. Ciepłe odcienie beży przełamane zostały mocniejszymi akcentami koloru koniakowego, miedzianego oraz kontrastującego z nimi granatowego. Naturalne i przyjemne w dotyku materiały jak drewno, kamień, miedź, wełna czy welur tworzą luksusowy wystrój, kojarzący się z ciepłym, przyjemnym klimatem domu w kamienicy. Dzięki temu goście będą mogli poczuć się tu jak u siebie.

Na parterze hotelu w części lobby, znajduje się recepcja, będąca jednocześnie stołem, przy którym można przysiąść wieczorem i degustować wino lub koniak „domowej” produkcji. W tylnej części recepcji dumnie prezentuje się elegancki mebel barowy oraz podświetlona wi-tryna z ekspozycją butelek win, koniaku, będąca wizytówką hotelu. Jest tu również niewielka część restauracyjna z bufetem. W piwnicy natomiast znajduje się sala śniadań, której wnętrze w łatwy sposób można przystosować do funkcji salki konferencyjnej. Po doświadczeniach pandemicznych architekci Tremend, projektując wnętrza obiektu postawili na elastyczność przeznaczenia pomieszczeń.

Charakterystycznymi elementami wystroju są przykuwające wzrok lampy, a właściwie seria lamp znajdująca się w przestrzeni lobby i restauracji, specjalnie zaprojektowana do tego projektu. Przypominające kwiaty maków klosze wykonane zostały z miedzi, nawiązując kolo-rem do złocistego odcienia produkowanego przez właścicieli trunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.