LUMEN – warszawski biurowiec nową centralą Grupy Orbis i Accor

0
501

Orbis i Accor wprowadziła się do nowych biur przy ul. Złotej 59 w Warszawie. Ponad 2 100 m2 wnętrz wynajętej powierzchni biurowej zlokalizowanej na dwóch piętrach w popularnym i położonym w samym centrum miasta biurowcu Lumen zostało zaprojektowane i zaaranżowane we współpracy z biurem The Design Group Konrada Krusiewicza z Warszawy.

Wybór lokalizacji nowego biura to w dużej mierze zasługa pracowników. Niewątpliwym atutem biurowca Lumen jest jego położenie w samym centrum Warszawy, dostęp do komunikacji miejskiej i kolejowej, dogodne połączenie z Lotniskiem Chopina oraz bliskość dodatkowych usług w bezpośredniej okolicy. Głównym założeniem przy projektowaniu nowych biur była funkcjonalność i ergonomia pracy. Ważne było również to, aby pracownicy, przyzwyczajeni dotychczas do pracy w pokojach na kilku piętrach, odkryli pozytywne aspekty pracy w otwartym biurze, ze strefami co-workingowymi wspierającymi pracę w trybie projektowym i przestrzenią do nieformalnych spotkań.

Reklama

– Przy wyborze nowej lokalizacji i biura zależało nam na tym, aby nowa przestrzeń biurowa nie tylko pozytywnie wpływała na realizację celów zawodowych, ale również na relacje pomiędzy pracownikami. Stworzyliśmy nowoczesną i wygodną przestrzeń do pracy, opartą na aktywności oraz współpracy – wyjaśnia Sylwia Pawełczyk-Maśluk, Chief Talent & Culture Officer grupy Orbis i Accor na Europę Wschodnią.

Nowe biura grupy Orbis i Accor w Warszawie wyróżnia dobór materiałów, kolorów i wzorów, które pomimo zróżnicowania zostały dobrane tak, aby stworzyć idealną i komfortową przestrzeń do pracy. Na ścianach znajdują się oryginalne fototapety, a posadzki pokryte są patchworkową wykładziną. Strefy co-workingowe zostały wydzielone specjalnie zaprojektowanymi wykładzinami.

– Jesteśmy przede wszystkim hotelarzami i restauratorami. Grupa Orbis i Accor to dzisiaj właściciel i operator znanych oraz lubianych marek w Polsce takich jak Mercure, Sofitel, Novotel, ibis, ibis Budget, ibis Styles, MGallery czy sieci restauracji Winestone, które kojarzą się z pozytywną atmosferą, dobrze zaprojektowanymi i estetycznymi wnętrzami i profesjonalną obsługą. Nie ukrywam, że naszą ambicją było stworzenie biur w podobnym duchu – dodaje Sylwia Pawełczyk-Maśluk.

Projektanci z biura The Design Group zadbali o ergonomiczne wyposażenie całego biura – miejsca pracy wyposażono nie tylko w najlepszej jakości krzesła i fotele, ale również w biurka z elektryczną regulacją wysokości, co pozwala na zmianę pozycji podczas pracy i odciążenie kręgosłupa zmęczonego ciągłą pozycją siedzącą. Dużą uwagę poświęcono akustyce, pomiędzy biurkami zaprojektowano zwieszane z sufitu panele akustyczne.

– Przy projekcie biura dużą wagę przywiązaliśmy do charakteru firmy i ten styl staraliśmy się oddać. Projekt charakteryzuje mix kolorów, wzorów, materiałów i tekstur w połączeniu z eleganckim, hotelowym klimatem. Jednocześnie mieliśmy na uwadze to, że przestrzeń służy pracy i nie może odciągać uwagi, dlatego też materiały, które wykorzystaliśmy są nie tylko ładne, ale przede wszystkim funkcjonalne, sprzyjające pracy i codziennemu użytkowaniu – dodaje Marta Konarska z The Design Group.

Miejsca, w których odbywają się konsultacje i praca zespołowa nie zawsze muszą mieć formę standardowych biur czy sal konferencyjnych. W nowych biurach Orbisu i Accoru równie istotne są nieformalne kontakty pomiędzy pracownikami, relaks przy wspólnej kawie i nawiązywanie bliższych relacji. Stąd też na obu piętrach znajdują się duże i w pełni wyposażone kuchnie, chill-out room’y oraz tzw. coffee point’y.

Interesującą częścią biura jest strefa co-workingowa, która zajmuje 50% powierzchni jednego piętra i nie posiada przypisanych miejsc pracy. Każdy z pracowników, w dowolnym czasie może przenieść się ze swojego miejsca pracy do strefy wyposażonej  w sofy z wysokimi oparciami lub w pojedyncze, zabudowane miejsca do pracy w skupieniu lub usiąść przy stole z wysokim blatem i pięknym widokiem na panoramę Warszawy. Strefa co-workingowa została zaprojektowana tak, aby wspierać pracę zespołową w trybie projektowym.

Ciekawym i oryginalnym elementem nowej przestrzeni są tematyczne salki konferencyjne. Na dwóch poziomach jest ich 28, a tematykę zaproponowali i zatwierdzali pracownicy. Dzięki temu powstała m.in. sala spotkań „Brain fitness”, w której można grać w gry planszowe i rozwiązywać zagadki. Dostępna jest również salka „Fit and Slim”, w której zamiast klasycznych krzeseł przy stole, siedzi się na piłkach, a przy ścianie zamontowano drabinki.

Budynek Lumen jest częścią znanego i popularnego kompleksu Złote Tarasy. Znajduje w samym sercu Warszawy i w bezpośrednim sąsiedztwie Dworca Warszawa Centralna. Inwestycja posiada certyfikat BREAAM – została zrealizowana zgodnie z zasadami zrównoważonego budownictwa.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.