Prośba o niepalenie na linii McDrive powodem awantury z McDonald’s

0
1390

W jednej z restauracji McDonald’s doszło do incydentu, który stał się szeroko komentowanym tematem w mediach. Julia von Stein, znana z programu „Królowe życia”, znalazła się w centrum uwagi po tym, jak zareagowała agresywnie na prośbę pracownika o niepalenie papierosa w samochodzie podczas składania zamówienia na linii McDrive. Wywołała z tego powodu awanturę, a nagranie z tego zdarzenia zostało opublikowane w sieci przez samą zainteresowaną.

Julia von Stein w swoim oświadczeniu powiedziała: „Na samym wstępie chciałabym ze względu na to, że mam w sobie pokorę i jestem na tyle osobą myślącą, że zauważam błąd po swojej stronie – chciałabym was za to przeprosić. […] Gdzie widzę swój błąd? Mogłam zupełnie inaczej dobrać słowa, mogłam nie podnosić tonu głosu. Natomiast, kiedy ktoś zostaje wyprowadzony z równowagi, to po prostu jest ciężko. Ja się do tego przyznaję: Pan wyprowadził mnie z równowagi. Ja dałam się ponieść emocjom.”

W odpowiedzi na zdarzenie, McDonald’s Polska wydało oficjalne oświadczenie:

„Sytuacja miała miejsce w restauracji jednej z organizacji franczyzowych. Po otrzymaniu informacji o zdarzeniu podjęliśmy działania. W pierwszym kroku skupiliśmy się na wsparciu zespołu restauracji. Podkreślamy, że w McDonald’s nie ma zgody na obrażanie, krzyki i jakąkolwiek formę przemocy wobec zespołu. W procedurach bezpieczeństwa i szkoleniach wewnętrznych wskazujemy możliwe formy reakcji w sytuacjach zagrażających godności i ochronie innych dóbr osobistych załogi. Zachęcamy do asertywności, stawiania granic oraz – jeśli sytuacja tego wymaga – wezwania ochrony lub policji. Pokazujemy na przykładach, jak reagować i odpowiadać, gdy gość zachowuje się niewłaściwie. Zdarza się, że stres, emocje i chęć złagodzenia sytuacji biorą górę, wówczas reakcja nie zawsze jest zgodna z naszymi standardami. Rozumiemy to. Podkreślamy, że nikt z zespołu restauracji organizacji franczyzowej, w której doszło do zdarzenia, nie poniósł konsekwencji służbowych. Pracownicy franczyzobiorcy otrzymali wsparcie. Dotychczas nie mieliśmy sygnałów o sytuacjach, które wskazywałyby na potrzebę wprowadzenia zakazu palenia wyrobów tytoniowych na linii McDrive. Prośba ze strony pracownika o zgaszenie papierosa nie jest niczym nagannym. Ze względu na zdrowie, bezpieczeństwo i komfort pracowników, obecnie sprawdzamy możliwości prawne i operacyjne oraz rozważamy wprowadzenie takiego zakazu.”

Niedawno informowaliśmy o podobnym incydencie z udziałem innego influencera w Termach Bania, gdzie doszło do kontrowersji pomiędzy influencerem a ochroną obiektu. Sytuacje te pokazują, jak ważne jest dla branży gastronomicznej i hotelarskiej posiadanie jasnych procedur i umiejętne zarządzanie kryzysowymi sytuacjami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.