,,Ghost kitchen” – pomysł na rozwój gastronomii?

0
351

Czy prowadzenie restauracji bez posiadania lokalu jest możliwe? Polski startup FoodBandits jest twórcą konceptów gastronomicznych, które działają wyłącznie na wynos. Jest to tzw. system ghost kitchen, dzięki któremu istnieją wirtualne restauracje oferujące jedzenie tylko w dostawie.

FoodBandits to polska firma powstała w zeszłym roku. Zajmuje się tworzeniem marek wirtualnych restauracji, z których klient może skorzystać zamawiając jedzenie wyłącznie na wynos – czyli tzw. systemu ghost kitchen. Pozwala to na prowadzenie biznesów gastronomicznych nawet w przypadku braku posiadania lokalu. Póki co w ofercie znajdują się restauracje: Bastardo Pasta, Wok’n’Roll, Los Hombres, Little Tony oraz Nice Rice.

Jak wygląda działanie tych wirtualnych biznesów? Składniki do każdego z dań przygotowywane są w kuchni centralnej, która znajduje się w okolicach Warszawy. Następnie rozsyła się je do centrów dystrybucyjnych, a potem do restauracji partnerskich. Przygotowanie posiłków nie jest niczym trudnym. Wystarczy tylko podgrzać i wymieszać wszystkie składniki. Kucharze, którzy się tym zajmują przechodzą przez odpowiednie szkolenia i otrzymują specjalne instrukcje.

Reklama

– Nie trzeba wynajmować lokalu i kupować sprzętu, żeby zacząć pracę w gastronomii – my wykonujemy 90% pracy. Przygotowujemy składniki, dajemy niezbędne instrukcje, opakowania i lokalizację na dostępnych agregatorach. Z naszego pomysłu skorzystały nawet osoby prywatne, które w swoich domach stworzyły ghost kitchen. Jeden z naszych partnerów gotował posiłki w mieszkaniu i osobiście zanosił sąsiadowi za płot – wyjaśnia Jędrzej Franek, co-founder FoodBandits.

Startup współpracuje z najpopularniejszymi dostawcami żywności na polskim rynku. Dodatkowo okazuje się, że właściciele restauracji mogą liczyć na wsparcie marketingowe i promocyjne oraz wyłączność na danym terenie.

Aktualnie zamówienia są możliwe w 38 miejscach w Polsce. FoodBandits planuje jednak rozwój firmy i zapowiada, że wraz z początkiem 2023 roku pojawi się w kolejnych 62 lokalizacjach. Według tego, co przekazują przedstawiciele, firma może otwierać nawet 5 restauracji na tydzień.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!