Franczyza początkiem ekspansji rozwojowych konceptów

0
119
Advertisement
Działająca na rynku gastronomicznym już ponad 11 lat firma Sevi Kebab specjalizuje się w daniach kuchni tureckiej. Od kilku lat poszukuje nowych franczyzobiorców, aby rozwijać sieć restauracji, które cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Dzięki tej formie współpracy właścicielom udało się dotrzeć ze swoją marką do największych ośrodków nad Wisłą.

Koncept Sevi Kebab łączy w sobie ideę szybko wydawanych posiłków z elementami restauracyjnymi. Punkty należące do tej sieci można znaleźć już w 10 miastach Polski, m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, czy Poznaniu. W przypadku Sevi Kebab franczyza okazała się strzałem w dziesiątkę i sposobem na start w wielu krajowych aglomeracjach.

„Ponad 6 lat temu zaczęliśmy rozwijać system franczyzowy. Jako doświadczeni restauratorzy postanowiliśmy podzielić się swoim przepisem na sukces z innymi przedsiębiorcami, którzy podobnie jak właściciele marki Sevi Kebab są zakręceni na punkcie gotowania na najwyższym poziomie” – mówi Agnieszka Żółkiewicz, Project Manager marki Sevi Kebab, w rozmowie z dziennikarką portalu franchising.pl

Jakie są więc główne wymagania względem franczyzobiorcy? Trzeba być przede wszystkim zdecydowanym.

„Gastronomia jest obecnie bardzo modnym kierunkiem biznesowym. Często wyobrażenie o posiadaniu restauracji sprowadza się do degustacji dań czy zarządzania personelem. Tymczasem prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego wymaga tak samo dużego zaangażowania ze strony właściciela, jak w przypadku każdego innego biznesu” – wyjaśnia Żółkiewicz.

Ponadto potencjalny franczyzobiorca musi prowadzić swoją działalność gospodarczą, mieć odłożony określony kapitał (około 200 tys. zł + koszty adaptacji lokalu) oraz znalezioną placówkę o minimalnej powierzchni 40m2. Według szacunków zwrot z inwestycji następuje po około 2-3 latach. Kluczem do sukcesu jest także odpowiednie przygotowanie do otwarcia restauracji.

„Franczyzobiorca musi na bieżąco monitorować postępy w każdym aspekcie funkcjonowania placówki, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Niemniej jednak nasi specjaliści z poszczególnych działów centrali pozostają w stałym kontakcie z licencjobiorcą i jego pracownikami – udzielają cennych rad, szukają najlepszych rozwiązań w każdej sytuacji, a także przestrzegają przed ewentualnymi zagrożeniami” – informuje Żółkiewicz.

Firma Sevi Kebab po podpisaniu umowy zapewnia franczyzobiorcy i zespołowi pracującemu w lokalu szereg niezbędnych szkoleń, a następnie, już po otwarciu, regularnie przysyła audytorów dostarczających know how, receptury na dania oraz materiały potrzebne do prowadzenia działalności restauracyjnej. Właściciele sieci pomagają również przy rekrutacji i polecają sprawdzonych dostawców produktów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.