„90 lat minęło jak jeden dzień” – Mlekovita świętuje okrągły jubileusz

0
967
We wtorek 4 grudnia odbyła się uroczysta konferencja prasowa z okazji 90-lecia istnienia Mlekovity – największej w naszym regionie firmy mleczarskiej z wyłącznie polskim kapitałem. Spotkanie z przedstawicielami mediów połączone było ze zwiedzaniem zakładu. Wśród uczestników tego wydarzenia nie mogło oczywiście zabraknąć delegacji Horeca Business Club.

Pierwsza placówka Mlekovity powstała 90 lat temu w Wysokiem Mazowieckim. Zatrudniała wówczas 30 osób i produkowała wyłącznie sery i masło. Od 1928 roku wiele się jednak zmieniło. Obecnie zakład może pochwalić się asortymentem w postaci 1000 różnych produktów wytwarzanych w 20 zakładach na 600 liniach produkcyjnych przez około 5 tys. osób. Także bogata sieć firmowych sklepów pozwala konsumentom na zapoznanie się z całym wachlarzem produktów Mlekovity. Jak mówi Prezes Dariusz Sapiński, pełnią one jednak bardziej funkcję informacyjną niż komercyjną. Chlubą właściciela jest też posiadanie dwóch zakładów, które są w pełni wyposażone w roboty.

Zarząd nie ukrywa zadowolenia z rozwoju firmy, szczególnie na przestrzeni ostatniego ćwierćwiecza, kiedy to Mlekovita stała się największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale i w Europie Środkowo-Wschodniej. Tylko w minionej dekadzie na inwestycje przeznaczono środki w wysokości blisko miliarda złotych. Ostatnim dużym przedsięwzięciem była budowa fabryki proszków mlecznych w Wysokiem Mazowieckim. Projekt pochłonął około 320 mln zł, a w jego efekcie powstał zakład składający się z 11 budynków, uznawany za jeden z najnowocześniejszych tego typu na Starym Kontynencie. Także Ministerstwo Gospodarki sklasyfikowało go jako inwestycję o istotnym znaczeniu dla krajowej gospodarki na lata 2011-2020.

Podczas jubileuszowej konferencji został również podpisany list intencyjny między Mlekovitą a spółką PGNiG Obrót Detaliczny. Porozumienie dotyczy dostaw skroplonego gazu m.in. z terminalu LNG w Świnoujściu do zakładu produkcyjnego w Zakopanem, a także gazu ziemnego z sieci gazociągowej o łącznej mocy 322 GWh na 2019 rok. Podlaska spółdzielnia, posiadając łącznie 25 umów, jest jednym z największych klientów PGNiG.

Z myślą o sektorze HoReCa firma otworzyła natomiast pierwszą w Polsce, a jedną z nielicznych w Europie linię do produkcji specjalnego rodzaju sera do cheeseburgerów, którego plastry nie sklejają się, mimo iż nie są od siebie odseparowane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.