5 pomysłów aby goście chętniej odwiedzali Twój lokal

0
884
Fot.: GoPOS

Programy lojalnościowe to najlepsze narzędzie sprzedażowe w lokalu. Tworząc je odpowiednio, jesteśmy w stanie rozwijać lojalność klientów, zwiększyć zyski, a także wyróżnić naszą ofertą na tle – tak obszernej w branży gastronomicznej – konkurencji. Sposobów promocji jest mnóstwo, ale jak wybrać te, które faktycznie zadziałają? Przeczytaj artykuł i poznaj inspirujące pomysły na programy lojalnościowe.

Korzyści programów lojalnościowych

Program lojalnościowy to system motywowania konsumenta i sposób nagradzania jego zaangażowania. Jest zachętą do ponownych zakupów i odwiedzin w lokalu, a dzięki temu pozwala zwiększyć sprzedaż i zyski restauracji. Przed przystąpieniem do kreowania pomysłowych programów warto wcielić się w rolę klienta. Sprawdzenie, co mogłoby go zainteresować i sprawić, że ponownie odwiedzi nasz lokal, pozwala lepiej dostosować programy do naszej grupy docelowej. Dobry system może także wyróżnić naszą ofertę na tle konkurencji, która w gastronomii jest dziś ogromna. W ten sposób istnieje większa szansa, że konsument wróci do nas ponownie, a nawet poleci nasz lokal swoim znajomym.

W tworzeniu programów lojalnościowych mogą pomóc systemy, jak GoClient, posiadające wiele funkcji i możliwość ich konfiguracji do własnych preferencji. Poza nimi liczy się także pomysł. Jaki program będzie najskuteczniejszy?

1. Jedyna szansa, czyli zniżki na określoną datę i godzinę

Skuteczny sposób na zwiększenie sprzedaży? Wprowadzenie zniżek i rabatów na określony czas. Dzięki temu klienci wiedzą, że muszą spieszyć się, aby skorzystać z promocji. Mogą to być promocje cykliczne, jak i jednorazowe z tym, że te powinny być wcześniej odpowiednio zareklamowane, aby każdy wiedział, kiedy z danej oferty może skorzystać. Pomysłów na promocje tego typu może być mnóstwo. Co więcej na każdy dzień tygodnia można wprowadzić całkowicie inną. W poniedziałki może być to druga pizza za 1 zł dla zamówień złożonych do godziny 18. W środę zestaw obiadowy od 12 do 15 w promocyjnej cenie, a we czwartki dwa burgery w cenie jednego. Dostosowanie tego typu rabatów powinno wiązać się przede wszystkim z zapotrzebowaniem naszych klientów i sprawdzeniem, co cieszy się największą popularnością w poszczególne dni.

2. Postaw na spersonalizowane oferty

Każdy klient lubi czuć się doceniony, a już zwłaszcza w wyjątkowe dni, jak urodziny. Dlatego skutecznym programem lojalnościowym może okazać się wyjątkowa oferta np. darmowego posiłku, obowiązująca tylko w dniu urodzin naszego konsumenta. Aby jeszcze bardziej ją wyróżnić można utworzyć specjalne menu, które z łatwością dodamy do elektronicznej karty dań. Dzięki niej nasz klient, po zeskanowaniu specjalnego kodu QR, będzie mógł przeglądać ją wygodnie i do woli, bezpośrednio z poziomy swojego samrtfona.
Tego typu zniżka może wiązać się z jeszcze jedną zaletę – zwiększy sprzedaż w lokalu! W końcu to bardzo prawdopodobne, że jubilat przyjdzie do restauracji ze znajomymi, którzy także złożą zamówienie u nas.

3. Karta klienta – tradycyjna metoda, która dalej działa!

Karty stałego klienta to chyba najpopularniejszy sposób budowania lojalności wśród konsumentów. Jest skuteczna, bo pozwala na systematyczne nagradzanie, a dodatkowo zbiera informacje na temat historii odwiedzin, zakupów i podstawowych danych klientów, które z powodzeniem można wykorzystać do przeprowadzania różnych kampanii promocyjnych w naszym lokalu. Na podstawie pozostawionego adresu e-mail prześlesz np. klientom spersonalizowane zniżki, które w połączeniu z kartą mogą przynieść jeszcze większą korzyść. Jak wprowadzić tego typu ofertę? Może to być np. 25% zniżka na pizze dnia, która z kartą klienta będzie nawet 50% tańsza! Taka informacja z pewnością zachęci stałych gości do odwiedzin, a dzięki temu możemy mieć także pewność, że poczują się wyróżnieni i docenieni.

Fot.: GoPOS

4. Więcej zamówień = dowóz gratis

W tygodniu firmy i środowiska korporacyjne często zamawiają jedzenie w większej ilości. Aby zachęcić tego typu przedsiębiorstwa do złożenia zamówienia w Twoim sklepie online, warto dodać opcję dowozów gratis od np. określonej kwoty złożonych zamówień. Inną możliwością będzie także wprowadzenie darmowego dowozu w określonych godzinach, który dostępny będzie niezależnie od wartości zamówienia.

Przy takim rozwiązaniu warto pamiętać także o odpowiedniej logistyce dostaw i przygotowaniu się na duży ruch. Jeśli korzystamy z własnych kierowców przydatna będzie aplikacja do kontroli ich pracy, która ułatwi podział dowozów. Szybka i sprawna realizacja dostaw zwiększy satysfakcję klientów, a tym samym podniesie szanse, że w przyszłości ponownie zamówią z naszej restauracji.

5. Zamówienia przez sklep online – mniejsza prowizja i większy zysk

Istnieją dwie możliwości, by sprzedawać w sieci. Jedną z nich są platformy agregatorów, na których trzeba liczyć się z wysokimi prowizjami, drugą własny sklep online – rozwiązanie całkowicie bezprowizyjne, a co za tym idzie korzystniejsze finansowo. Wypromowanie swojego miejsca w sieci może okazać się jednak czasochłonnym procesem. Dlatego też restauracje często decydują się sprzedawać w obu miejscach, ale platformy wykorzystują, by stopniowo kierować klientów do swojego sklepu internetowego. Aby skutecznie zachęcać gości do składania zamówień u nas, warto wykorzystać programy lojalnościowe. Tego typu oferty skłaniają gości do odwiedzin naszej witryny, zwłaszcza, gdy wiążą się z atrakcyjnymi zniżkami. Może być to darmowa dostawa dla pierwszego złożonego zamówienia poprzez witrynę naszego sklepu, albo – znacznie skuteczniejsze w perspektywie długofalowych relacji z klientem – zniżka procentowa na kolejne zamówienie złożone poprzez sklep online.

Fot.: GoPOS

Programy lojalnościowe są jednym z najprostszych i najbardziej efektywnych sposobów zwiększenia sprzedaży w lokalu. Aby wybrać te najlepsze warto przeanalizować potrzeby i procesy zakupowe naszych klientów oraz postawić na odpowiednie oprogramowanie lojalnościowe. Dowiedz się więcej o dostępnych rozwiązaniach odwiedzając stronę internetową aplikacji do prowadzenia programów lojalnościowych.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.