Zadania nowo powstałej Izby Gospodarczej Gastronomii Polskiej

0
1228

W dniu 28 lipca 2020 r. pod nr KRS 0000851744 zarejestrowano Izbę Gospodarczą Gastronomii Polskiej (IGGP). Obecnie IGGP liczy 144 członków założycieli. W 17 miastach w Polsce IGGP jest reprezentowana przez regionalnych przedstawicieli, którzy obecnie rozpoczynają nabór członków Izby. Prezesem Izby jest Jacek Czauderna, Wiceprezesem Jarosław Walczyk, zaś Sekretarzem Generalnym Sławomir Grzyb. 

Na spotkaniach z regionalnymi przedstawicielami prezentowano zadania IGGP na lata 2020 – 2021. Są to następujące projekty:

Projekty ustawodawcze

  1. Analiza podstaw prawnych ograniczenia prowadzenia działalności gospodarczej w czasie epidemii.
  2. Pomoc w roszczeniach odszkodowawczych do wynajmujących, którzy nie zgodzili się na obniżenie czynszu najmu w czasie epidemii, (podstawa: clausula rebus sic stantibus – działania w nadzwyczajnych okolicznościach – Art 357 pkt. 1 k.c.).
  3. Opracowanie Programów wsparcia finansowego dla Przedsiębiorców gastronomicznych (obligacje, programy płynnościowe), po wprowadzeniu wszystkich Programów Tarczy antykryzysowej.
  4. Unormowanie przepisów samorządów lokalnych w przedmiocie opłat i zasad najmu powierzchni miejskich pod ogródki sezonowe przy lokalach.
  5. Lobbowanie w sprawie obniżenia podatku VAT od usług gastronomicznych.

Projekty finansowe

  1. Rekomendowani przez Izbę Dostawcy/Producenci – specjalne stawki dla członków Izby.
  2. Optymalizacja zakupów produktów, w tym: Grupy zakupowe, w tym Grupy zakupowe regionalne.
  3. Negocjowanie niższych stawek z OZZ (ZPAV), za ubezpieczenia, obniżenie prowizji portali internetowych od dostaw zamówień gastronomicznych.

Projekty doradcze

  1. Programy wdrożeniowe dla gastronomii – Najlepsze praktyki stosowane w Polsce i zagranicą (baza rekomendowanych firm wdrożeniowych ze specjalnymi stawkami dla członków Izby).
  2. Porady prawne dla członków Izby – specjalne pakiety doradztwa legislacyjnego, ubezpieczeniowego, itp.
  3. Pomoc w pozyskiwaniu Dotacji Unijnych dla branży gastronomicznej.

Każdy z wyżej wymienionych projektów posiada  swojego lidera, który wspólnie z zespołem roboczym opracuje finalne projekty i zapytania, w celu złożenia ich w odpowiednich organizacjach społecznych i rządowych, i tym samym uzyskania oficjalnych stanowisk i decyzji tych organizacji.

IGGP wkrótce upubliczni stronę internetową Izby www.iggp.pl, newsletter dla członków Izby oraz portale społecznościowe facebook i linked in. O postępach prac  Izby będzie można przeczytać na łamach portali gastronomicznych.

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY z IZBĄ GOSPODARCZĄ GASTRONOMII POLSKIEJ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.