Focus Hotels S.A. z imponującym wzrostem przychodów

0
381
Należąca do Grupy Kapitałowej Immobile S.A. sieć Focus Hotels zanotowała w premierowym kwartale 2018 przychody netto na poziomie 9,1 mln zł. Oznacza to niemal 35-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, na co istotny wpływ miały zwłaszcza wysokie wskaźniki sprzedażowe obiektów w Gdańsku i Chorzowie, a także przejęcie hotelu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy.

Wzrost przychodów netto o blisko 2,4 mln PLN to w głównej mierze efekt bardzo dobrych wyników sprzedaży ośmiu hoteli należących do grupy Focus Hotels, za wyjątkiem sopockiego obiektu, którego inauguracja nastąpiła niespełna dwa miesiące temu. Średnie obłożenie hoteli tej sieci w premierowym kwartale 2018 roku oscylowało w granicy 55% (wzrost o 6% w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2017 roku), zaś uśredniony dzienny dochód z pokoju według wskaźnika ADR wyniósł 149 zł.

Focus Hotels to sieć, której atrybutem jest zrównoważony stosunek jakości do ceny oraz szereg udogodnień, w tym bezpłatny nocleg dla dzieci i młodzieży do lat 18 w pokoju z rodzicami. Obecnie w swoim portfolio dysponuje dziewięcioma obiektami na terenie całego kraju o łącznej liczbie 796 pokoi, m.in. w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie oraz Sopocie. Kolejne trzy hotele tej marki – w Lublinie, Poznaniu i Warszawie – znajdują się na etapie budowy.

Reklama
Focus Hotel Premium Sopot, źródło: Property News

Równocześnie spółka zamierza zamknąć dwugwiazdkowy obiekt przy ul. Modrzewiowej w Bydgoszczy i otworzyć hotel o wyższym standardzie (3 gwiazdki, 100 pokoi) w posiadanej nieruchomości przy ul. Bernardyńskiej, a także rozbudować Focus Hotel Łódź, który będzie dysponował 150 pokojami i zostanie podniesiony do 4 gwiazdek.

„Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski – Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski – na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim” – zdradził Łukasz Płoszyński, Wiceprezes Zarządu sieci Focus Hotels.

Od niedawna Focus Hotels posiada biuro handlowe w Bukareszcie, które jest odpowiedzialne za ekspansję i rozwój sieci w kilku krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej (w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach oraz na Słowacji). Strategia spółki polega na zakupie oraz dzierżawie tamtejszych obiektów. W ostatnim kwartale ubiegłego roku dobiegł końca proces inkorporacji rumuńskiej spółki IFP Transylvania, zależnej wobec spółki Focus Hotels, w ramach której podejmowane będą te działania.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!