Focus Hotels S.A. z imponującym wzrostem przychodów

0
123
Advertisement
Należąca do Grupy Kapitałowej Immobile S.A. sieć Focus Hotels zanotowała w premierowym kwartale 2018 przychody netto na poziomie 9,1 mln zł. Oznacza to niemal 35-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, na co istotny wpływ miały zwłaszcza wysokie wskaźniki sprzedażowe obiektów w Gdańsku i Chorzowie, a także przejęcie hotelu Focus Premium Pod Orłem w Bydgoszczy.

Wzrost przychodów netto o blisko 2,4 mln PLN to w głównej mierze efekt bardzo dobrych wyników sprzedaży ośmiu hoteli należących do grupy Focus Hotels, za wyjątkiem sopockiego obiektu, którego inauguracja nastąpiła niespełna dwa miesiące temu. Średnie obłożenie hoteli tej sieci w premierowym kwartale 2018 roku oscylowało w granicy 55% (wzrost o 6% w stosunku do pierwszych trzech miesięcy 2017 roku), zaś uśredniony dzienny dochód z pokoju według wskaźnika ADR wyniósł 149 zł.

Focus Hotels to sieć, której atrybutem jest zrównoważony stosunek jakości do ceny oraz szereg udogodnień, w tym bezpłatny nocleg dla dzieci i młodzieży do lat 18 w pokoju z rodzicami. Obecnie w swoim portfolio dysponuje dziewięcioma obiektami na terenie całego kraju o łącznej liczbie 796 pokoi, m.in. w Gdańsku, Łodzi, Szczecinie, Chorzowie oraz Sopocie. Kolejne trzy hotele tej marki – w Lublinie, Poznaniu i Warszawie – znajdują się na etapie budowy.

Focus Hotel Premium Sopot, źródło: Property News

Równocześnie spółka zamierza zamknąć dwugwiazdkowy obiekt przy ul. Modrzewiowej w Bydgoszczy i otworzyć hotel o wyższym standardzie (3 gwiazdki, 100 pokoi) w posiadanej nieruchomości przy ul. Bernardyńskiej, a także rozbudować Focus Hotel Łódź, który będzie dysponował 150 pokojami i zostanie podniesiony do 4 gwiazdek.

„Naszym celem jest konsekwentne powiększanie sieci poprzez pozyskiwanie od dwóch do czterech nowych hoteli w skali roku. W obszarze zainteresowań spółki znajdują się największe miasta Polski – Warszawa, Wrocław czy Kraków, a także miasta mniejsze mające powyżej 100 tysięcy mieszkańców, takie jak Rzeszów czy Toruń. Równolegle do ekspansji krajowej, prowadzimy działania mające na celu zaistnienie sieci poza granicami Polski – na rynku rumuńskim, węgierskim, słowackim i czeskim” – zdradził Łukasz Płoszyński, Wiceprezes Zarządu sieci Focus Hotels.

Od niedawna Focus Hotels posiada biuro handlowe w Bukareszcie, które jest odpowiedzialne za ekspansję i rozwój sieci w kilku krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej (w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach oraz na Słowacji). Strategia spółki polega na zakupie oraz dzierżawie tamtejszych obiektów. W ostatnim kwartale ubiegłego roku dobiegł końca proces inkorporacji rumuńskiej spółki IFP Transylvania, zależnej wobec spółki Focus Hotels, w ramach której podejmowane będą te działania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.