Sfinks Polska podsumowuje rok: wzrost sprzedaży o 13,7% w 2023

0
421

Sieci restauracji SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło i The Burgers, należące do Sfinks Polska, zanotowały w grudniu 2023 roku obroty w wysokości 18,21 mln zł. To stanowi wzrost o 21,2% w porównaniu do grudnia poprzedniego roku. Łączne przychody sieci za rok 2023 wyniosły 190,9 mln zł, co oznacza wzrost o 13,7% w stosunku do roku 2022, przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby działających restauracji z 78 do 76.

Przychody z porównywalnej sieci restauracji działających na koniec grudnia 2023 i 2022 wyniosły w grudniu 17,33 mln zł, co oznacza wzrost o 20,9% r/r. Natomiast całoroczne obroty takich samych lokali osiągnęły wartość 185,96 mln zł w 2023 roku, co stanowi wzrost o 18% w porównaniu do 2022 roku.

Prezes zarządu Sfinks Polska, Sylwester Cacek, odnotował, że w grudniu do sieci dołączyły dwie nowe restauracje SPHINX, jedna w Poznaniu, druga w Opolu. Zaznaczył, że obie restauracje są prowadzone przez przedsiębiorców, którzy przeszli na program franczyzowy Sfinksa. Firma zapowiada kolejne otwarcia i rozwój sieci zgodnie z nową strategią na lata 2024-2029.

Raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe, działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę. Firma podkreśla, że sprzedaż gastronomiczna nie równa się przychodom ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska, które składają się również z opłat franczyzowych od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.