Advertisement

Zainteresowanie kierunkami egzotycznymi istotnie wzrosło – raport 2018

Zainteresowanie kierunkami egzotycznymi istotnie wzrosło – raport 2018
Advertisement
Znany portal branżowy wakacje.pl opublikował cykliczne sprawozdanie podsumowujące ubiegły rok w turystyce. Wzrosty poziomu atrakcyjności niektórych destynacji mogą zaskakiwać.

Okazuje się, że w minionym roku niemal wszystkie kierunki turystyczne odnotowały tendencję wzrostową, ze szczególnym naciskiem na wyjazdy egzotyczne. Od dwóch lat niezmiennie króluje Grecja, której przyrost liczby wczasowiczów w ubiegłych 12 miesiącach wynosił 51%. Niespodzianką jest natomiast zjawiskowe odrodzenie się Turcji i Egiptu, których popularność wcześniej znacząco spadła ze względu na informacje o wątpliwym bezpieczeństwie na terytorium obu tych krajów (przyrost kolejno o 141 i 91%). Pierwszą piątkę uzupełniają Hiszpania (+32%) i Bułgaria (+46,3%).

Warto również podkreślić wciąż rosnące znaczenie Albanii (+132%) oraz Cypru z ponad dwukrotnym wzrostem popularności. Odkryciem ubiegłego roku był natomiast Madagaskar, który po wcześniejszych znikomych statystykach sprzedaży znalazł się wśród 12 najchętniej odwiedzanych miejsc w swojej kategorii, odnotowując wzrost o bagatela 4233%!

Jeśli chodzi o standard wyjazdów, Polacy najczęściej wybierali hotele czterogwiazdkowe (41% wszystkich rezerwacji). Rzadziej nasi rodacy decydują się na obiekty trzygwiazdkowe (22%) i pięciogwiazdkowe (19%).

„Tego typu hotele to często optymalny wybór dla turysty szukającego wysokiego standardu usług, połączonego z atrakcyjną ceną. W przypadku najpopularniejszych kierunków, czyli Grecji, Turcji czy Hiszpanii, cztery gwiazdki oznaczają, że wybrany przez nas hotel jest pewniakiem”  – analizuje Klaudyna Fudala, rzecznik prasowy Wakacje.pl.

Wśród opcji wyżywienia, największą popularnością cieszyło się „All-Inclusive” (73%). Nieco ponad 13% podróżników wybrało alternatywę w postaci śniadania i obiadokolacji, natomiast 4,5% – tylko śniadania. Na zagraniczne wyjazdy wybierali się przeważnie ludzie młodzi. Dość powiedzieć, że ponad 50% podróżujących mieściła się w przedziale 25-45 lat.

Tagi: , , , , , , , , , , , ,

 

Dalsze rozpowszechnianie materiałów opublikowanych w serwisie www.horecabc.pl jest dozwolone tylko po uzyskaniu pisemnej zgody wydawcy.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Orbis S.A.

Interferie S.A.

Sfinks Polska S.A.

AMREST HOLDINGS SE

Rainbow Tours S.A.

Loading
Loading
Loading
Loading
Loading
Loading