Orbis zanotował wzrost przychodów i wyników operacyjnych

0
230
Orbis SA opublikował raport za 3 kwartał 2018 r., z którego wynika, że firma ponownie zanotowała wzrost przychodów i wyników operacyjnych na wszystkich rynkach. Potwierdzeniem ekspansji Grupy w regionie Europy Wschodniej było powstanie dwóch nowych hoteli własnych: nowo wybudowanego ibis Vilnius Centre (164 pokoje) oraz przejętego Mercure Bucharest Unirii (95 pokoi). Pozytywne efekty przyniosła także transformacja kultury korporacyjnej, co przełożyło się na niższą rotację pracowników oraz lepsze wskaźniki satysfakcji gości.

Wyniki finansowe

Branża turystyczna kontynuuje pozytywną dynamikę: wysoki wzrost ruchu turystycznego w regionie, wzrost wydatków na podróże oraz pojawienie się nowych graczy na rynku. Rosnący popyt zachęcił sieci hotelowe do zwiększenia swojego udziału w rynku hotelarskim, w tym także w strategicznych dla Orbisu miastach. Wzrost liczby nowych obiektów jest szczególnie widoczny w Warszawie, Trójmieście i w Bukareszcie. W powiązaniu z rosnącymi kosztami zatrudnienia czynnik ten odegrał wymierny wpływ na wyniki spółki. Niezależnie od powyższych okoliczności EBITDA operacyjna osiągnęła poziom 357,9 mln zł, co stanowi wzrost o 2,7% w ujęciu porównywalnym z rokiem ubiegłym, a marża EBITDA wyniosła 33,2%. Na podstawie tych wyników oraz uwzględniając perspektywy na najbliższe miesiące, Orbis potwierdza swoją całoroczną prognozę wskaźnika EBITDA operacyjna w przedziale 465-480 mln zł.

„Orbis wykorzystał dobre warunki makroekonomiczne panujące na większości głównych rynków w okresie 9 miesięcy 2018 r. Wskaźnik RevPAR w ujęciu porównywalnym (like-for-like) w regionie Europy Wschodniej wzrósł o 3%. Było to spowodowane głównie wzrostem średniej ceny, dzięki, czemu Grupa odnotowała +3,2% wzrost przychodów ogółem (do poziomu 1 079,4 mln zł), pomimo wysokiej bazy porównawczej z rekordowo dobrymi wynikami z roku 2017” – powiedział Gilles Clavie, Prezes i Dyrektor Generalny Orbis S.A.



Portfolio

Spółka nie zwalnia tempa realizacji swoich ambitnych celów rozwoju sieci. W okresie pierwszych 3 kwartałów roku Grupa wciąż powiększała portfolio podpisując 15 nowych umów na hotele w formule asset light (co oznacza ponad 1 800 nowych pokoi hotelowych). Nowe hotele znajdą się w prawie całym regionie działalności spółki, poczynając od Polski, Czech, Węgier, Rumunii, przez Litwę, Bułgarię, Bośnię i Hercegowinę, aż po lokalizację w nowym kraju w sieci – Chorwację.

Ponadto na podstawie wcześniej podpisanych umów, w 2018 roku Orbis otworzył łącznie 7 nowych hoteli działających według różnych modeli biznesowych (franczyza, umowy zarządzania, własne hotele), zwiększając potencjał o ponad 800 nowych pokoi, w tym o 164 pokoje we własnym hotelu ibis w Wilnie, otwartym w sierpniu. Zważywszy na nową strukturę coraz bardziej zrównoważonej sieci hoteli oraz na szybki rozwój portfolio hoteli działających według modelu asset light, Orbis w coraz większym stopniu koncentruje się na zadowoleniu swoich partnerów biznesowych. W tym kontekście spółka wdrożyła nowy projekt, mający na celu zacieśnienie współpracy, poszerzenie oferty i personalizację usług, mającą na celu wzmocnienie relacji oraz ewentualnie realizację nowych projektów asset light z inwestorami. Spółka wierzy w wygenerowanie dodatkowego źródła przychodu z tego tytułu.

Niezależnie od organicznego rozwoju sieci, w trzecim kwartale roku Orbis sfinalizował również przejęcie hotelu Mercure Bucharest Unirii oraz nabył grunt w Krakowie, na którym zbudowany zostanie kolejny hotel w centrum miasta. Mając na uwadze jak najlepsze wykorzystanie aktywów, spółka wkrótce przeniesie swoją siedzibę z ulicy Brackiej do innej lokalizacji, a obecnie zajmowany własny budynek biurowy zostanie przekształcony w nowy, położony w centrum Warszawy hotel lifestylowy.

„Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji naszej strategii w kluczowych obszarach: osiągane wyniki (Performance), rozwój sieci hoteli (Portfolio) i pracownicy (People). Stale kładziemy nacisk na zrównoważony wzrost przychodów i dyscyplinę finansową. Nasze perspektywy rozwojowe są bezpieczne dzięki 47 planowanym projektom hotelowym (ponad 6 300 pokoi), co zapewni dalszy wzrost w nadchodzących kwartałach i latach. Jestem przekonany, że korzystając z naszej bardzo dobrej sytuacji finansowej będziemy mogli się dalej rozwijać także dzięki połączeniom i przejęciom innych hoteli. Wszystkie te czynniki dowodzą, że Orbis jest na drodze do dalszego wzmocnienia silnej pozycji w regionie” – podsumował Gilles Clavie.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Europie Wschodniej oferująca prawie 21 000 pokoi w 128 hotelach, Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1 gwiazdkowe. Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels – wiodąca na świecie grupa hotelowa działająca na rynku turystyki i usług lifestylowych, lider innowacyjnych rozwiązań cyfrowych, który oferuje wyjątkowe doświadczenia z pobytu w ponad 4300 hotelach, kurortach i rezydencjach zlokalizowanych w 100 krajach. Mając w portfolio luksusowe marki o międzynarodowej renomie od luksusowych po ekonomiczne, od wysokiej do średniej kategorii, a także marki lifestylowe, AccorHotels od ponad 50 lat dostarcza specjalistyczną wiedzę i know-how w zakresie usług hotelowych.

Poza podstawową działalnością hotelową AccorHotels rozwinął z sukcesem sieć swoich usług stając się światowym liderem w wynajmie luksusowych prywatnych rezydencji z ponad 10 tys. atrakcyjnych obiektów na całym świecie. Grupa jest również aktywna w segmencie usług concierge, co-working, gastronomicznych, organizacji wydarzeń, rozwiązań w zakresie nowych technologii. Dzięki międzynarodowemu zespołowi ponad 250 tys. zaangażowanych pracowników AccorHotels deklaruje realizację ważnej, głęboko zakorzenionej w ich sercach misji, „by każdy gość czuł się mile widziany” (Feel Welcome). Goście mogą uczestniczyć w jednym z najlepszych na świecie hotelowych programów lojalnościowych – Le Club AccorHotels.

Grupa AccorHotels aktywnie działa również wśród społeczności lokalnych i jest zaangażowana w realizację zadań z zakresu zrównoważonego rozwoju i zobowiązań solidarnościowych poprzez wdrażanie spójnego programu PLANET 21 Acting Here, w ramach którego pracownicy, goście i partnerzy wspólnie przyczyniają się do osiągania zrównoważonego wzrostu. Od 2008 roku AccorHotels Solidarity Endowment Fund w sposób naturalny uzupełnia działalności i wartości Grupy, wspomagając walkę przeciwko społecznemu i materialnemu wykluczeniu będącemu udziałem najbardziej pokrzywdzonych członków społeczeństwa.

Akcje Accor SA są notowane na giełdzie Euronext w Paryżu (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku pozagiełdowym w Stanach Zjednoczonych (kod: ACRFY).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.