Newsletter hotelowy – dobre praktyki.

0
824
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Aż 80 proc. właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw uważa, że e-mail marketingi jest najbardziej efektywnym narzędziem komunikacji z gośćmi. Najlepiej w tej kategorii radzą sobie branże: e-commerce oraz hotelarstwo. Dlaczego warto postawić na e-mail marketing w obiekcie hotelowym? Jakimi wytycznymi kierować się podczas tworzenia kampanii?

Cele newsletterów w obiektach hotelowych

Specyfika branży hotelowej daje marketerom ogromne pole do popisu, aby finalnie zwiększyć liczbę rezerwacji w obiekcie. Dobrze zaplanowane kampanie to nie tylko bezpośrednie oferty sprzedażowe, ale przede wszystkim kwestia relacji, które możemy utrzymać dzięki regularności wysyłek.

Branża hotelarska, jak żadna inna ma wiele powodów, by wysłać swoim gościom cyfrową wiadomość. Wysyłka e-maili może mieć pośrednio różne cele:

  • budowanie świadomości marki obiektu hotelowego,
  • kształtowanie lojalnych relacji z gośćmi,
  • przekazywanie ważnych informacji organizacyjnych i administracyjnych,
  • promowanie nowych usługi i aktualnej oferty,
  • prowadzenie programu lojalnościowego.

 

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Czego potrzebuje skuteczny e-mail marketing w hotelu?

Specyfika tworzenia skutecznej kampanii mailowej opiera się przede wszystkim o zasób danych, którymi dysponujemy. W przeciwieństwie do innych działań promocyjnych jest to najbardziej skonkretyzowany sposób dotarcia do osób o określonych cechach. Aby stworzyć swój własnym system, potrzebujemy trzech podstawowych komponentów: bazy subskrybentów, pomysłów na treści i zautomatyzowanego programu do wysyłki wiadomości.

Skuteczny e-mail marketing nie powiedzie się bez choćby jednego z tych elementów. Sama baza to zaplecze, które tworzymy m.in. na podstawie adresów mailowych naszych dotychczasowych gości. Dobry pomysł na treść to z kolei gwarancja skuteczności kampanii, a jej najwyższą efektywność jest w stanie zapewnić tylko oprogramowanie automatyzujące korespondencję marketingową. To za jego pośrednictwem pobierzemy aktualną listę adresów z hotelowego PMS i zaplanujemy wysyłkę w odpowiednim czasie, badając finalnie jej skuteczność.

Dobre praktyki hotelowego newslettera

1. Odpowiednia struktura

Istnieją bardzo precyzyjne badania eyetrackingowe, które dotyczą m.in. sposób odbioru treści zawartych w mailu. Wynika z nich, że odbiorcy najbardziej koncentrują się na centralnym punkcie okna wiadomości i to właśnie tam powinniśmy umieścić kluczowe informacje. Sama wiadomość powinna się składać głównie z tytułu (to najczęściej on decyduje o otwarciu bądź odrzuceniu wiadomości), opisu zawierającego więcej szczegółowych informacji i CTA, czyli wezwania do konkretnego działania (przycisku, który kieruje np. do wejścia na stronę, wykonania telefonu czy napisania wiadomości).

2. Jedna wiadomość = jeden cel

Po co wysyłamy newsletter? Właśnie to należy określić na początku jego planowania. Musimy wybrać dla konkretnej kampanii mailowej jeden cel, który będziemy chcieli zrealizować. Promocja nowego pakietu pobytowego? A może zniżka jako zachęta do ponownych odwiedzin obiektu? Dzięki temu nasza treść będzie przejrzysta, a skuteczność wiadomości mierzalna.

3. Spójny styl komunikacji

Wysyłając wiadomości do naszych gości, musimy jasno określić, w jakim stylu będziemy się z nimi komunikować. Zazwyczaj wynika to z samego charakteru obiektu, a także np. wieku odbiorców. Jeżeli wybierzemy jedną z form, to należy ją konsekwentnie stosować, zapewniając spójność komunikacji.

4. Estetyka i identyfikacja

Nie tylko kompozycja tekstu, ale także kompozycja graficzna powinna być spójna wraz z zachowaniem wszystkich elementów identyfikacji graficznej hotelu. Dla potencjalnych odbiorców w ten sposób sformatowana wiadomość jest dowodem na profesjonalizm i zaangażowanie nadawcy.

5. Właściwy tytuł dla odpowiedniego odbiorcy

Cechą narzędzi automatyzujących wysyłkę maili jest m.in. możliwość wydzielenia konkretnych segmentów odbiorców np. ze względu na ich wiek, płeć czy zainteresowania. Dzięki temu możemy sprofilować naszą wiadomość np. poprzez użycie konkretnego zwrotu czy hasła w temacie wiadomości. To nie tylko większa szansa na jej odczytanie, ale przede wszystkim na podjęcie oczekiwanego działania.

6. Unikatowa treść

Wiadomość, którą wysyłamy naszemu odbiorcy, powinna mieć unikalny przekaz skierowany tylko do wybranej grupy docelowej. Tego typu segmentacja treści nie tylko uwiarygodni nasz przekaz, ale przede wszystkim zwiększy szansę na odczytanie i odniesienie się do oferty.

Ważne, aby zadbać nie tylko o wszystkie powyższe elementy konstrukcji wiadomości, którymi odznaczają się najbardziej angażujące i profesjonalne kampanie, ale również o wybór odpowiedniego oprogramowania do wysyłki, które pozwoli nam oszczędzać czas i zoptymalizuje naszą pracę. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat — napisz do nas. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.