Konferencja Grupy Orbis – pierwsza połowa roku z dobrymi wskaźnikami

0
1006
We czwartek o godzinie 11 odbyła się konferencja Grupy Orbis, której przebieg można było śledzić na żywo na oficjalnej stronie internetowej. Dotyczyła ona wyników spółki z pierwszej połowy bieżącego roku oraz planów na drugie półrocze. Prezentację wygłosił Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Orbis SA – Gilles Clavie.

Na samym początku wystąpienia Clavie zaznaczył, że najbardziej interesującym wskaźnikiem jest ten dotyczący wzrostu PKB, który bardzo jasno i klarownie pokazuje tendencje oraz trendy dla modelu biznesowego spółki. Podkreślił też, że kraje, w których Orbis chce się rozwijać, posiadają wskaźnik PKB na poziomie 5-5,5% (np. Rumunia).

Kolejną wartą uwagi kwestią są podróże. Clavie przyznał, że zarządzana przez niego firma działa w takim sektorze, w którym coraz więcej osób jest gotowych wydawać więcej pieniędzy na podróżowanie dla własnej przyjemności, a takowych klientów właśnie Orbis poszukuje. Ponadto trwający w obecnym okresie cyfryzacji rozwój nowych technologii powoduje, że spółka jest bliżej gości i może ich lepiej poznać, a co za tym idzie – szybciej reagować.

Następnie Prezes Orbisu przeszedł do kwestii gastronomii, która jest istotną częścią hotelowego biznesu. W związku z tym Clavie zapowiedział, że spółka wróci pod koniec tego roku z udoskonaloną ofertą F&B. Zaznaczył, że ta kwestia będzie rozwijana o wiele szybciej i lepiej niż do tej pory. Powiedział też, że grupa zmaga się z dwoma poważnymi wyzwaniami. Pierwsze z nich to rynek pracy, gdzie wiele usług ma obecnie problem z poziomem zatrudnienia. Zaznaczył, że to pracownicy powinni być kluczowym punktem, na którym należy koncentrować swoje wysiłki. Drugim wyzwaniem jest konkurencja, która wyraża coraz większe zainteresowanie wschodnią częścią Europy. Koncentruje się ona jednak na tych miastach, w których Orbis jest już liderem.

W dalszej części prezentacji Clavie mówił o wzroście RevPAR na poziomie 5,3%, co oznacza, że spółka zrealizowała swoją strategię. Wspomniał też o dobrych wynikach w gastronomii i pracy nad marżą wszystkich biznesów. Zwrócił uwagę na to, że coraz więcej ludzi jest przewrażliwionych w kwestii CSR. W związku z tym sieć już 18 miesięcy temu wprowadziła projekt Food Restage, dotyczący oszczędzania. Poruszył też kwestię otrzymania przez Orbis tytułu Najlepszego Pracodawcy w Polsce, co uznał za jedną z najlepszych korzyści marketingowych.

Poruszona została też kwestia gości hotelowych. Struktura osób odwiedzających hotele Orbisu jest podobna do tej z poprzedniego roku. W Polsce ponad 64% stanowią goście biznesowi, a 36% to goście turystyczni, co jest zależne od zróżnicowanych cen rynkowych. Clavie przedstawił również wyniki finansowe z końca czerwca, które wzrosły w porównaniu z ubiegłym rokiem. Podkreślił, że Orbis koncentruje się teraz na przepływach gotówkowych i dodał, że grupa nigdy nie miała tak stabilnej pozycji jak dzisiaj, a ponadto Orbis nie posiada już zadłużenia w globalnym ujęciu.

W części poświęconej portfolio Gilles Clavie mówił o realizowanych projektach, planowanych inwestycjach, modernizacjach dotychczasowych obiektów i nowych kontraktach. Plany rozwojowe firmy będą się opierać na poszerzeniu sieci o 44 nowe hotele i ponad 6000 pokoi w najbliższych latach, co stanowi największe jak do tej pory założenia i ambicje spółki. Orbis będzie się teraz koncentrować na obiektach z jak największą liczbą pokoi i możliwością obsługi klienta. Podpisana została również umowa na nową sieć – Adagio.

W ostatnich częściach konferencji podjęty został również temat pracowników sieci. Orbis już kilka lat temu uruchomił nową zmianę kultury pracy, dzięki czemu zatrudnionym osobom stworzono jeszcze lepsze warunki, a także wprowadzono nowe ścieżki kariery, które dają im możliwość rozwoju.

Clavie zapowiedział, że w drugiej połowie roku firma będzie dalej realizować wyznaczone cele. Jednym z nich jest otwieranie jednego hotelu miesięcznie, ale w planach jest też otwarcie dwóch własnych obiektów. Prezes poinformował również, że Orbis chce jeszcze bardziej rozszerzyć zakres rynkowy. Na sam koniec wyraził głębokie przekonanie, że wierzy, iż ten rok będzie naprawdę owocny, a wszystkie założenia zostaną zrealizowane zgodnie z planem.

Zapraszamy do obejrzenia zapisu wideo z całej konferencji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.