Strategia rozwojowa AmRestu pozytywnie oceniona przez analityków

0
137
Wzrost organiczny, fuzje i przejęcia (M&A) oraz zwiększająca się popularność kanału e-commerce – właśnie te czynniki zdaniem analityków Haitong Banku mają sprawić, że czołowy międzynarodowy holding zarządzający markami branży gastronomicznej zrealizuje swój ambitny cel, jakim jest przekroczenie jeszcze w tym roku liczby 2 tys. restauracji.

Specjaliści banku inwestycyjnego z siedzibą w Lizbonie przewidują, że imponujące tempo wzrostu AmRestu przełoży się także na rentowność firmy. Ich zdaniem wskaźnik EBITDA w latach 2018 i 2019 wyniesie odpowiednio: 11,7% i 12,2%, a więc o ok. 3% mniej niż zakładał holding. To w dużej mierze efekt kosztów optymalizacji przejętych podmiotów, rozwoju w sektorze cyfrowym i wyższych płac.

„Zarząd AmRestu jest pozytywnie nastawiony do otwarcia w tym roku ponad 300 restauracji (wobec 181 otwartych w 2017 r.). Ten ambitny plan jest po części wynikiem wcześniej zawartych – na zasadzie wyłączności – umów o rozwoju poszczególnych marek oraz ekspansji na rynkach europejskich, gdzie żadna z marek AmRest’u nie jest jeszcze obecna lub zwiększenia gęstości już istniejących tam sieci restauracji” – czytamy w raporcie.

Wobec tego analitycy Haitong Banku zakładają, że AmRest, aby wykonać plan, będzie konsekwentnie rozszerzał portfolio. Jeszcze w tym roku firma założona przez Henry’ego McGoverna zamierza przekroczyć granicę 2000 restauracji, a do końca przyszłego roku planuje ich prowadzić już 2400. Spółka prawdopodobnie będzie koncentrowała się głównie na rozwoju konceptów pod własnym szyldem, które ze względu na brak 6% opłaty franczyzowej są opcją znacznie bardziej korzystną finansowo.

Reklama
Wyniki finansowe spółki AmRest w tys. PLN; źródło: www.amrest.eu

Poprzedni rok był dla AmRestu rekordowy pod względem fuzji i przejęć, zatem nie dziwi, że spółka zamierza więc kontynuować tę strategię także w 2018. Według dyrektorów firmy co najmniej 160 restauracji na Starym Kontynencie będzie można przejąć, co pozwoli dotrzeć do kolejnych 1200 lokalizacji. Już w pierwszym kwartale br. udało się powiększyć liczbę prowadzonych lokali we Francji (do 15) oraz Rosji (16).

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.