Jak zoptymalizować koszty utrzymania czystości w hotelu – cz.2

0
127
Advertisement
Jeśli mamy wybranego już odpowiedniego dostawcę środków czystości, który przeprowadził testy w naszym obiekcie i dobrał właściwe preparaty oraz technologie sprzątania, większa część drogi w kierunku optymalizacji kosztów utrzymania czystości jest za nami. Co możemy więc zrobić, aby jeszcze bardziej poprawić naszą sytuację?

Szkolenie personelu z przedstawieniem zasad bezpieczeństwa

Bardzo ważnym elementem współpracy z wybranym dostawcą środków czystości jest przeszkolenie personelu. Nie trzeba nikogo przekonywać, że najlepsze środki, idealnie sporządzone pod indywidualne potrzeby hotelu nie pomogą zoptymalizować kosztów, jeżeli personel nie będzie potrafił odpowiednio ich zastosować. Dlatego też wybierając dostawcę na wstępie powinniśmy się upewnić, czy w ramach współpracy firma świadczy również usługi szkoleniowe.

Przede wszystkim pracownicy powinni być zapoznani ze wszystkim produktami, z którymi będą mieli do czynienia na co dzień – z ich przeznaczeniem, z zagrożeniami jakie wiążą się z zastosowaniem nieodpowiedniego preparatu do danej powierzchni, ze sposobem użycia oraz z niezbędnymi środkami ochrony osobistej przy korzystaniu z nich. Jeśli chodzi o sposób użycia, niezbędne jest wskazanie, który preparat służy do mycia ręcznego, który do maszynowego.

Idąc dalej – jakie rozcieńczenie należy stosować do codziennego sprzątania, a jakie do gruntownego. Bardzo częstym problemem jest używanie przez personel zbyt dużej ilości preparatów (niezgodnie z zalecaniami na etykietach czy w planach higieny). Oczywistym jest, że powoduje to większe wydatki klienta, jednak nie jest to jedyny skutek niewłaściwego rozcieńczania chemii. Drugim, równie ważnym, jest brak oczekiwanych efektów po zastosowaniu przedozowanego produktu. Dla przykładu – zgodnie z opisem produktu po jego zastosowaniu podłoga powinna być czysta i błyszcząca, a w rzeczywistości ma smugi i się lepi. W większości przypadków jest to efekt użycia zbyt dużej ilości środka. I tu pojawia się kolejna „strata” – czas pracowników, którzy muszą doprowadzić powierzchnię do właściwego stanu i pieniądze klienta, który nie mogąc sobie pozwolić na wspomniany wygląd podłóg, płaci za ten czas.

Bardzo ważnym aspektem, który powinien być poruszony podczas takiego szkolenia, a również związanym z odpowiednimi efektami sprzątania, jest temperatura wody, jaką należy stosować do rozcieńczeń oraz dobór akcesoriów jakich powinno się używać, aby proces czyszczenia był jak najbardziej efektywny i jednocześnie bezpieczny tak dla personelu, jak i dla czyszczonych powierzchni. Częstym błędem jest bowiem używanie gorącej wody, która rzekomo ma usprawnić sprzątanie, a w rzeczywistości może wpłynąć na złe działanie preparatu.

Równie istotne jest, aby szkolenie nie miało charakteru czysto teoretycznego – technolog powinien w praktyce zaprezentować sposób korzystania z danych produktów w warunkach rzeczywistych.




Kontrola

Nieodzownym wręcz aspektem mającym wpływ na optymalizację kosztów utrzymania czystości są regularne kontrole jakości pracy personelu oraz zużycia preparatów. Jedną sprawą jest bowiem wprowadzenie określonych zasad i procedur, drugą natomiast stosowanie się do nich pracowników. W interesie każdego hotelu leży przestrzeganie przez personel wytycznych dotyczących sposobu pracy i środków do niej wykorzystywanych. Na bieżąco powinna się odbywać inspekcja pokoi, dzięki której szybko można wychwycić wszelkie uchybienia. Warto również wyznaczyć osoby odpowiedzialne za środki chemiczne – kontrolujące wydawanie i zużycie preparatów.

Reasumując rozważania na temat optymalizacji kosztów w zakresie utrzymania czystości w hotelu, zawarte w obydwu częściach artykułu, należy stwierdzić, że pierwszorzędne znaczenie w tym zakresie ma wybór odpowiedniego partnera biznesowego – umożliwia nie tylko obniżenie kosztów sprzątania, ale również gwarantuje jakość produktów i obsługi, zapewnia wszelkie dodatkowe i niezbędne z punktu widzenia klienta usługi, a przez to, pośrednio, zadowolenie gości.

Co Klientowi gwarantuje Gricard Polska:
• niższą cenę od konkurencji przy zachowaniu wysokiej jakości dostarczanych produktów;
• szyty na miarę dobór chemii profesjonalnej, higieny, systemów dozujących i akcesoriów do sprzątania;
• zindywidualizowane plany higieny;
• szkolenia personelu;
• w całym okresie współpracy – serwis oraz pomoc technologa w rozwiązywaniu wszelkich problemów związanych z utrzymaniem czystości.

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnym katalogiem firmy dedykowanym sektorowi HoReCa: http://www.gricard.pl/katalogi/katalog-horeca. Gricard Polska – producent profesjonalnych środków czystości dla sektora HoReCa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.