Jak prowadzić blog hotelowy cz. 1

0
561

Nie wszyscy wiedzą, że warto prowadzić blog na stronie hotelu. Jeśli chociażby walczycie o bezpośrednie rezerwacje to może Wam pomóc w pozycjonowaniu strony i częstszym wyszukiwaniu Waszego obiektu w wynikach wyszukiwania. Dlatego przeczytajcie uważnie poniższe wskazówki i poważnie rozważcie stworzenie bloga hotelowego.

Blog – wg. Wikipedii dziennik sieciowy który pełni kilka funkcji i ma za sobą 23 lata historii. Czy powinien być częścią współczesnej strony hotelu? Z pewnością tak, ponieważ w dobie coraz mniejszego zasięgu organicznego w wyszukiwarkach może stanowić doskonałe źródło wizyt pod warunkiem odpowiedniego przygotowania. Ponadto atrakcyjnie dobierane tematy mogą zainteresować także część użytkowników strony i realizować cele wspomagające sprzedaż. Skupmy się jednak na czynnikach pierwszego wymienionego celu, czyli jak pisać i optymalizować treść, aby zwiększać ruch organiczny na stronie.

Architektura blogu
Przygotowując się do tworzenia blogu musimy zdawać sobie sprawę z tego, że powinien on stanowić swojego rodzaju „wędkę” do pozyskiwania ruchu z wyszukiwarki. Wszystkie podstrony blogu w zależności od popularności tematu i kondycji strony hotelu w Google będą stanowić strony wejścia dla użytkowników. Wyróżnić możemy trzy główne poziomy architektury blogu:

    • strona główna blogu – podstrona w ramach witryny hotelu prezentująca w układzie chronologicznym wszystkie artykuły dodatkowo z możliwością wyboru danej kategorii.
    • strona kategorii – to widok spinający wszystkie artykuły z danej kategorii, w układzie podobnym jak strona główna blogu. Warto przemyśleć kategorie pasujące do segmentu hotelu – przykładowymi kategoriami mogą być z pewnością „Z życia hotelu, Kulinaria, Atrakcje i zabytki, Dla rodzin, MICE” itp.
    • artykuł – podstrona najniższego poziomu zawierająca odpowiednio skonfigurowany wpis

Gdy już mamy zaplanowaną architekturę, własne pomysły i przede wszystkim wolne zasoby ludzkie do przygotowywania treści w następnym kroku powinniście zgłosić się do wykonawcy strony z prośbę o rozbudowę witryny o sekcję blogu. Ważna jest regularność w przygotowywaniu wpisów, lepiej pisać 1-2 razy na miesiąc niż publikować 10 wpisów raz na pół roku. Ilość artykułów może być dobierana zgodnie z zasadą im więcej tym lepiej, bo rozbudowujemy content witryny hotelu pod warunkiem, że są to angażujące treści dobrej jakości, niosące dodatkową wartość dla użytkowników witryny – nie stawiaj sobie jednak zbyt wysoko poprzeczki, jeśli nie masz pomysłu i czasu na częste tworzenie wpisów.

Jak dobierać tematy
Dobór odpowiednich tematów jest kluczowym zagadnieniem. To od tematu, popularności i konkurencji w wyszukiwarce zależy, czy artykuł znajdzie się na odpowiednio wysokich pozycjach w Google. W przypadku tworzenia artykułów na blog powinniście trafiać w tzw. długi ogon. Artykuł o nazwie „Hotel nad morzem” nie ma większych szans na przebicie się w wynikach wyszukiwania na swoje główne słowo kluczowe. Oczywiście w treści takiego artykułu będą z pewnością inne słowa które wspólnie z tytułem mogą stanowić długi ogon, jednak lepsze efekty przyniesienie bardziej rozwinięty tytuł.

Najłatwiej zobrazować to przykładem – artykuł „Hotel na romantyczny weekend nad morzem? Spędź go z widokiem na morze!” zawiera w tytule kilka ciekawych słów kluczowych m.in. hotel na weekend, weekend nad morzem, romantyczny weekend, hotel z widokiem na morze itp. Inny przykład? Proszę bardzo – „Jak zorganizować konferencję na Mazurach do 50 osób” to MICE’owy przykład zapytania które zbudowane jest z takich słów jak konferencje na Mazurach, jak zorganizować konferencje, konferencje do 50 osób itp. Już na etapie tworzenia tematów powinniśmy wytypować trafne frazy których używają użytkownicy – pomóc w tym mogą takie narzędzia jak Keyword Planner (funkcja Google Ads) lub AnswerThePublic.com.

Rys. 1. Wyniki narzędzia AnswerThePublic dla zapytania „weekend” serwującego pomysły na treść przedstawione w formie graficznej.

W doborze tematów mogą pomóc także aktualne wydarzenia czy imprezy mające miejsce w bezpośrednim toczeniu hotelu jak otwarcie nowego aquaparku w pobliżu, koncert znanej gwiazdy czy cyklicznie organizowany jarmark ekologiczny – warto wykorzystywać wszystkie sytuacje które powodują wzrost wyszukiwania danego tematu w Google co docelowo może skutkować nowymi użytkownikami konwertującymi dalej na gości hotelu.

Warto też wykorzystywać wydarzenia z życia hotelu – wprowadzacie nowe wiosenne menu i publikujecie to na Facebooku? Zróbcie też to na stronie hotelu, tu macie pewność, że treść należy do Was i pracuje na ruch organiczny.

Autor: Wojciech Sroka – Partner Google, właściciel agencji marketingu dla hoteli Get In Web, certyfikowany specjalista Google Ads i Google Analytics. Specjalizuje się w marketingu internetowym dla obiektów hotelowych opartym o analitykę internetową. Skutecznie wspomaga sukcesy sprzedażowe wielu renomowanych polskich hoteli.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.