Jak efektywnie zarządzać hotelem?

0
550
Fot.: LSI Software

Szybki i zdalny dostęp do informacji o aktualnej sytuacji w hotelu oraz jego statystyk jest na wagę złota dla osób, które nim zarządzają.

POSitive Hotel ma w swojej ofercie aplikację Dashboard, która to umożliwia. Rozwiązanie dedykowane jest menadżerom lub właścicielom hoteli, którzy chcą mieć większą kontrolę nad biznesem i podejmować decyzje w oparciu o realne dane dotyczące obiektu lub sieci obiektów. Jest to możliwe dzięki rozmaitym funkcjonalnościom, których aplikacji Dashboard zdecydowanie nie brakuje.

Kontrola sytuacji w hotelu na wyciągnięcie ręki
Zarządzanie hotelem lub siecią hoteli wymaga nieustannego trzymania ręki na pulsie. Monitorowanie prowadzonego biznesu pozwala nie tylko podejmować ważne, strategiczne decyzje, ale również sprawdzać, jak działają wdrożone pomysły. Dlatego dobrze jest mieć narzędzie takie jak aplikacja Dashboard, która w szybki sposób dostarcza niezbędne informacje o aktualnej sytuacji w hotelu na jednym urządzeniu, w dowolnym czasie i miejscu.

Reklama

Z aplikacji można skorzystać w szybki sposób przez przeglądarkę www − wystarczy mieć sprzęt podłączony do Internetu. Oznacza to, że nawet w środku nocy można zdalnie sprawdzić aktualny stan rezerwacji, czy też przychód hotelu przez smartfon, tablet lub laptop. To wygodne rozwiązanie, które z pewnością docenią zabiegani właściciele i menadżerowie obiektów lubiący mieć zawsze pod ręką aktualne informacje o hotelu.

Jakie dane są widoczne w Dashboard?
Zaletą Dashboard jest fakt, że wszystkie aktualne dane o stanie hotelu są widoczne w jednym miejscu, w przejrzysty sposób – w postaci tabel i wykresów. Już na pierwszy rzut oka można sprawdzić najważniejsze informacje dotyczące hotelu, które są połączone z PMS:
• wskaźniki ADR, RevPar, OCC,
• bieżący status hotelu: liczbę rezerwacji lub statusy pokoi,
• rezerwacje z podziałem na segment rynku, kanał i rodzaje pokoju,
• przychód w obiekcie (np. łączna wartość przychodu z podziałem na 7 wyróżniających się grup).

Aplikacja pozwala również na bieżąco monitorować aktualne obłożenie i status pokoi. A dokładniej − można sprawdzić, ile z nich jest wolnych, ile zajętych, a także jaka jest ich dostępność po uwzględnieniu dokonanych rezerwacji (w tym opcjonalnych lub overbooking) i ewentualnych blokad. Co więcej, umożliwia ona również monitorowanie ich statusu czystości.

Dzięki szybkiemu dostępowi do wyżej wymienionych informacji menadżer lub właściciel zyskuje wiedzę na temat obecnej sytuacji w hotelu bez konieczności pojawiania się na miejscu. Dashboard usprawnia zatem zarządzanie, które może odbywać się zdalnie np. przez smartfon. Pozwala to m.in. na większy komfort pracy oraz oszczędność cennego czasu, którego menadżerowie i właściciele obiektów nigdy nie mają za dużo.

Fot.: LSI Software

Aplikacja przydatna w analityce hotelowej
Dashboard pomaga również w analityce hotelowej. Wszystko dzięki temu, że na wykresach można dokładnie sprawdzić ilość rezerwacji indywidualnych i grupowych na każdy dzień, w ostatnich 30 dniach lub w przeciągu roku. Przydatną opcją jest również podgląd statystyk z ostatnich 30 dni w rozbiciu na segmenty rynku czy też kanały sprzedaży, co pozwala zaobserwować, które z nich są najbardziej rentowne.

W aplikacji dostępne są również inne dane, które można dowolnie porównywać, analizować i zestawiać pod kątem liczb z poprzedniego dnia, miesiąca lub roku. Są one bezcenne do zarządzania obiektem – dzięki nim można pracować nad zwiększaniem zysku − np. monitorować czy wdrożona strategia biznesowa dobrze się sprawdza i czy nie trzeba wprowadzić do niej zmian.

Jaki był dziś przychód?
W Dashboard nie mogło zabraknąć również możliwości, aby sprawdzać przychód w rozbiciu na dzień, miesiąc, rok lub przedział czasowy oraz dowolnie je ze sobą porównywać. Można mieć szybki wgląd do przychodu na obecny dzień i zobaczyć, jak wyglądał on tego samego dnia w ubiegłym roku. Jest to bardzo ważny element podczas analizowania skuteczności działań hotelu, a tym samym jego zysków.

Dashboard daje wgląd również do danych odnośnie:
• RevPar i Adr w porównaniu do tego samego dnia w roku ubiegłym,
• Adr średni przychód z zajmowanego pokoju bez śniadań,
• RevPar średni przychód przypadający na dostępny pokój w obiekcie bez śniadań.

Ogromną zaletą aplikacji jest fakt, że informacje te są podane w różnych kolorach w wartości kwotowej i procentowej. Jeśli wynik jest oznaczony kolorem zielonym to oznacza, że wartość przychodu jest zbliżona lub minimalnie przekroczona w porównaniu do poprzedniego okresu czasowego. Z kolei kolor czerwony to sygnał dla menadżera, że cel z ubiegłego roku nie został osiągnięty.

Jak będzie wyglądać przyszłość?
Dashboard pozwala również na efektywniejsze planowanie działań, ponieważ ma opcję wglądu w prognozy na 14 dni do przodu. Dzięki temu, zarządca wie jak przez następne dwa tygodnie będzie wyglądała sytuacja w hotelu. Pozwoli mu to podejmować lepsze decyzje biznesowe i ułatwi zarządzanie obiektem – może zawczasu odpowiednio przygotować obiekt np. do specjalnych oczekiwań Gości.

Prognozy dotyczą m.in. liczby:
• rezerwacji i pokoi na dany dzień,
• przyjazdów i wyjazdów, czyli liczby pokoi, które będą w danym dniu zajęte lub zwolnione,
• sprzedanych dostawek,
• osób dorosłych i dzieci w rezerwacjach.

Dashboard – niezbędnik zarządcy hotelu
Aplikacja doskonale sprawdzi się zarówno u osób, które zarządzają jednym hotelem jak i tych, które zajmują się ich całą siecią, ponieważ pod jedno konto można podpiąć kilka obiektów. W obydwu przypadkach ułatwia ona kontrolę nad danymi, pozwala zwiększać zyski, efektywnie planować działania dla hotelu i oszczędzać czas. Jeśli jesteś zainteresowany aplikacją – zapraszamy do kontaktu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania!

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.