Gastronomiczne trendy na rok 2023!

0
421
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Ciągłe zmiany zachodzące na rynku gastronomicznym to codzienność. Nowości występują regularnie i pojawiają się w różnych sektorach branży – od wystroju lokalu i obsługi gości do nowoczesnych rozwiązań usprawniających biznes. Dla restauratora, pracownika czy managera najważniejsze jest, aby śledzić wszystkie nowe trendy. Dzięki temu z łatwością można zrozumieć aktualne potrzeby klienta i wyróżnić się wśród konkurencji. Dowiedz się w poniższym artykule jakie trendy gastronomiczne zdefiniują nadchodzący rok 2023.

Nowości na talerzu, czyli kulinarne trendy na 2023 rok
W ciągu ostatnich kilku lat zamiłowanie do kuchni pełnej naturalnych składników ze zrównoważonym pochodzeniem – zwiększyło się i z każdym dniem wzrasta coraz bardziej. Z tego powodu, nadchodzący rok przyniesie jeszcze bardziej świadomych konsumentów, którzy zwracają swoją uwagę na jakość czy pochodzenie wybieranych produktów. Prowadzi to również do jeszcze większego niż obecnie zainteresowania weganizmem i wegetarianizmem. Warto więc umieścić w ofercie swojej restauracji dania na bazie roślinnych zamienników owoców morza, nabiału czy mięsa. Jeśli chodzi o mleko, poza bardzo popularnym mlekiem sojowym, owsianym czy migdałowym, na rynek wchodzi mleko stworzone z ziemniaków. Substytut ten nie ma cholesterolu i wyróżnia się niską ilością tłuszczu oraz cukru. To przydatna opcja dla klientów, którzy stawiają na zdrowy styl życia. Mleko z ziemniaków brzmi zaskakująco? W roku 2023 popularność zyskają przeróżne połączenia kulinarne, pełne mieszaniny smaków światowych kultur, które określa się tzw. kuchnią fusion. Warto z tego powodu umieścić w menu nowe, oryginalne kompozycje smakowe, które wzbudzą zainteresowanie gości i umożliwią kulinarną podróż. Mowa tu nie tylko o jedzeniu, ale również o napojach. Z racji tego, że społeczeństwo posiada coraz większą świadomość na temat negatywnego wpływu alkoholu na zdrowie – drinki czy piwa bez procentów będą coraz częstszym wyborem gości. Umieszczenie w karcie bezalkoholowych propozycji wyróżni lokal i podkreśli jego podążanie za duchem nadchodzących czasów.

Stawianie na oszczędzanie?
Każdy zdaje sobie sprawę z obecnej sytuacji finansowej w kraju. Jest inflacja, która wraz z coraz większymi podwyżkami cen może doprowadzić do spadku popularności korzystania z usług punktów gastronomicznych. Z tego powodu już teraz lokale muszą podnosić ceny w menu, aby utrzymać się na rynku, a to sprawia, że konsumenci wolą gotować na własną rękę. Stąd rok 2023 przyniesie trend na oszczędzanie. Co oznacza to w praktyce? Przedsiębiorcy powinni zmniejszyć foodcost, aby oferować klientom ceny na każdą kieszeń.

Reklama

Najlepiej dokonać tego oszczędzając na kosztach związanych z dostawą – zaopatrując się w produkty pochodzące z okolicznych hurtowni. Im krótszy łańcuch dostaw, tym niższy okaże się food cost. W 2023 roku zauważalne będzie stawianie na lokalnych przedsiębiorców oraz rolników. Szczególnie tych, którzy mają w ofercie żywność ze zrównoważonych upraw. Korzystając z GastroSupplier, można bardzo łatwo znaleźć odpowiednich dostawców. Z aplikacją proces zakupów jest bardziej zautomatyzowany, a system umożliwia tworzenie porównań najkorzystniejszych cen z hurtowni za potrzebne na dany moment produkty. Oszczędność przy użyciu takiego rozwiązania obniża food cost i pozwala sprzedawać za konkurencyjne kwoty. Dodatkowo, jeszcze popularniejsze stają się rozwiązania zero waste. Dostępne na rynku narzędzia umożliwiają sprzedaż niesprzedanych dań – w niższej cenie. Dzięki temu jedzenie nie marnuje się, a lokal generuje mniejsze straty.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Trendy gastronomiczne także w rozrywce
Jako przedsiębiorca musisz pamiętać, że dobre jedzenie to nie wszystko. Aby ulepszyć biznes i odnaleźć się na rynku w 2023 roku warto skupić się nie tylko na zawartości menu, ale także na rozrywce. Popularnością cieszą się ostatnio takie miejsca jak centrum kultury, które zapewnia gościom, oczywiście poza pysznym jedzeniem, dodatkowe atrakcje. Jeśli klient przychodzi na kolację i nie musi po skończonej wizycie odwiedzać innego miejsca w celu zdobycia rozrywki na resztę dnia, zostanie w restauracji dłużej i z większym prawdopodobieństwem odwiedzi ją ponownie. Na co postawić? Może to być dopasowana do wystroju muzyka na żywo czy wyświetlanie na ekranach produkcji telewizyjnych. Klientów przyciągają także programy lojalnościowe. Można wprowadzić je dzięki GoClient, które z łatwością pomagają w tworzeniu promocji czy kart stałego klienta, na którą można nabijać dowolne rabaty.

Zapewnianie dodatkowych wrażeń nie tylko poprzez smak
Następnym ze zbliżających się trendów jest tzw. food as an experience. To wyjątkowy sposób oferowania jedzenia, dzięki któremu konsument doświadcza nie tylko doskonałych smaków, ale także innych aspektów związanych z odkrywaniem nowych doznań za pomocą pozostałych zmysłów. Może to być spożywanie wraz ze słuchawkami i przyjemnymi dźwiękami czy odpowiednie barwy oświetlenia lokalu, które sprzyjają spożywaniu. Taka forma serwowania dań to idealne rozwiązanie dla koneserów ciekawych smaków i pomysł, który z pewnością wyróżni lokal na tle konkurencji.

Technologia przyszłością udanego biznesu
Ostatni czas z powodu pandemii rozpoczął okres, w którym restauracje coraz częściej decydują się na korzystanie z nowoczesnych narzędzi. Taki trend na pewno utrzyma się także w 2023, dlatego warto wiedzieć co oferuje obecny rynek i w co najlepiej zainwestować. Odpowiedzią jest nowoczesny system sprzedażowy, który pozwala na przyjmowanie każdego zamówienia przy użyciu kilku kliknięć. Popularne stały się rozwiązania bezkontaktowe, które w dalszym ciągu stoją na szczycie wyborów konsumenckich, jednak nie z powodu obowiązkowych restrykcji, a ze względu na wygodę, na którą stawia nowoczesny klient. Jedno z tych rozwiązań to QR kody, które umieszcza się na stolikach w lokalu. Następnie po zeskanowaniu przy użyciu smartfona, gość może spokojnie przeglądnąć menu i zamówić wybrany posiłek. Taka inwestycja podnosi komfort odwiedzających i usprawnia realizację zamówień.

Czas na sztuczną inteligencję w branży gastronomicznej
Poza systemem POS i kompatybilnymi z nim urządzeniami, rynek oferuje jeszcze inne rozwiązania, odznaczające się wyższym stopniem zaawansowania. Mowa o specjalnych robotach. Chociaż obecnie taka postać sztucznej inteligencji w polskiej branży gastronomicznej jest rzadziej spotykana, to jednak w 2023 roku może pojawić się jej więcej. Roboty są w stanie obsługiwać gości czy rozwozić jedzenie zamówione na wynos. Nowością są przede wszystkim roboty, które mogą pełnić funkcje już nie tylko kelnerów oraz kurierów, ale i kucharzy. Chociaż to niezwykle kosztowne, ceny zaczynają być coraz bardziej przystępne, a inteligencja robotów może rozwiązywać kłopoty z brakiem kadry. Wszystko to sprawia, że przedsiębiorcy coraz bardziej stawiają na technologię, która w przyszłości już na dobre zagości w polskich lokalach gastronomicznych.

Trendy w świecie gastronomii to poza ciekawymi potrawami i ich sposobem przyrządzania – innowacyjne rozwiązania, które skutecznie wspierają zarządzanie biznesem i zwiększają sprzedaż. Odwiedź stronę GoPOS i znajdź narzędzia, które najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom. Skorzystaj z darmowej konsultacji i wprowadź technologię także do swojej firmy.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.