Debiut na rynku NewConnect kolejnym etapem rozwoju Etno Cafe

0
293
Właściciele Etno Cafe zamierzają w najbliższym czasie istotnie rozwinąć markę. Ważnym krokiem w tym kierunku będzie wejście na giełdę, skąd część pozyskanego kapitału zostanie przeznaczona na kolejne otwarcia, a także rozwój produktów i palarni kawy.

Plany są ambitne – inauguracja 30 kawiarni w najbliższych trzech latach i osiągnięcie pozycji lidera w segmencie kaw premium. Jak donosi dziennik „Parkiet”, prawdopodobnie jeszcze w tym roku spółka Etno Cafe przeprowadzi dwie emisje akcji. Niewykluczone są również kolejne przejęcia, a nawet ekspansja poza granice Polski.

Póki co trwają przygotowania do otwarcia następnych kawiarni marki Etno Cafe na terenie kraju. W wielu dużych ośrodkach miejskich (m.in. Poznań, Trójmiasto, Łódź, Kraków, Szczecin) firmie udało się już podpisać umowy najmu lokali, a nowe miejsca poszukiwane są m.in. na Śląsku i nadal w Warszawie, w której tylko na przestrzeni ostatnich miesięcy powstały dwa nowe punkty – w Galerii Mokotów i przy stacji metra Politechnika. Jeśli wszystkie plany uda się zrealizować, do końca roku w stolicy będzie ich 6.

Reklama

Spółka Etno Cafe rozpoczęła działalność przed sześcioma laty od importu kawy z Etiopii. Już po roku dysponowała jednak własną palarnią, a w 2015 otworzyła swoją premierową kawiarnię we Wrocławiu. Obecnie w stolicy Dolnego Śląska firma posiada również browar kawowy produkujący cold brew coffee. Od drugiej połowy 2016 roku Etno Cafe stała się siecią, a fundusze na nowe otwarcia pozyskiwała m.in. z prywatnych emisji obligacji. W kolejnych latach spółka postanowiła pójść o krok dalej – ogłosiła pierwszą na polskim rynku publiczną ofertę obligacji na podstawie memorandum w funtach brytyjskich. Proces pozyskiwania kapitału w ten sposób zakończył się jednak fiaskiem.

Właściciele Etno Cafe nie zrazili się niepowodzeniem na giełdzie i jeszcze w tym roku zamierzają przeprowadzić kolejne dwie emisje na rynku NewConnect – publiczną oraz prywatną. Ewentualny kapitał pozyskany tą drogą w dużej mierze zostanie przeznaczony na inauguracje kolejnych kawiarni, rozwój produktów i zwiększenie wydajności wrocławskiej palarni kawy.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.