Debiut na rynku NewConnect kolejnym etapem rozwoju Etno Cafe

0
322
Właściciele Etno Cafe zamierzają w najbliższym czasie istotnie rozwinąć markę. Ważnym krokiem w tym kierunku będzie wejście na giełdę, skąd część pozyskanego kapitału zostanie przeznaczona na kolejne otwarcia, a także rozwój produktów i palarni kawy.

Plany są ambitne – inauguracja 30 kawiarni w najbliższych trzech latach i osiągnięcie pozycji lidera w segmencie kaw premium. Jak donosi dziennik „Parkiet”, prawdopodobnie jeszcze w tym roku spółka Etno Cafe przeprowadzi dwie emisje akcji. Niewykluczone są również kolejne przejęcia, a nawet ekspansja poza granice Polski.

Póki co trwają przygotowania do otwarcia następnych kawiarni marki Etno Cafe na terenie kraju. W wielu dużych ośrodkach miejskich (m.in. Poznań, Trójmiasto, Łódź, Kraków, Szczecin) firmie udało się już podpisać umowy najmu lokali, a nowe miejsca poszukiwane są m.in. na Śląsku i nadal w Warszawie, w której tylko na przestrzeni ostatnich miesięcy powstały dwa nowe punkty – w Galerii Mokotów i przy stacji metra Politechnika. Jeśli wszystkie plany uda się zrealizować, do końca roku w stolicy będzie ich 6.

Reklama

Spółka Etno Cafe rozpoczęła działalność przed sześcioma laty od importu kawy z Etiopii. Już po roku dysponowała jednak własną palarnią, a w 2015 otworzyła swoją premierową kawiarnię we Wrocławiu. Obecnie w stolicy Dolnego Śląska firma posiada również browar kawowy produkujący cold brew coffee. Od drugiej połowy 2016 roku Etno Cafe stała się siecią, a fundusze na nowe otwarcia pozyskiwała m.in. z prywatnych emisji obligacji. W kolejnych latach spółka postanowiła pójść o krok dalej – ogłosiła pierwszą na polskim rynku publiczną ofertę obligacji na podstawie memorandum w funtach brytyjskich. Proces pozyskiwania kapitału w ten sposób zakończył się jednak fiaskiem.

Właściciele Etno Cafe nie zrazili się niepowodzeniem na giełdzie i jeszcze w tym roku zamierzają przeprowadzić kolejne dwie emisje na rynku NewConnect – publiczną oraz prywatną. Ewentualny kapitał pozyskany tą drogą w dużej mierze zostanie przeznaczony na inauguracje kolejnych kawiarni, rozwój produktów i zwiększenie wydajności wrocławskiej palarni kawy.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!