DataArt: Co nas czeka w turystyce po COVID-19

1
81
Advertisement

Branża turystyczna doświadczyła podczas pandemii śmierci klinicznej. Podczas gdy bezrobocie w głównych segmentach przemysłu osiągnęło 50-60 procent, tak obłożenie hoteli na całym świecie spadło o prawie 90 proc. w ciągu zaledwie kilku tygodni. W szczytowym okresie kwarantanny obciążenie linii lotniczych spadło o około 80 proc., a wielu przewoźników i dystrybutorów sieciowych ograniczyło swój personel do poziomu minimalnego. Organizatorzy wycieczek byli zarzuceni prośbami o anulowanie wycieczek, a czas rozpatrywania wniosków o zwrot kosztów wydłużył się do 30-90 dni.

Bezkontaktowe interfejsy i nowe standardy komfortu

Według ekspertów DataArt, globalnej firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym, po zniesieniu ograniczeń, biura podróży zainwestują w rozwiązania informatyczne, które mogą pomóc w skalowaniu ich działalności i wdrożeniu środków bezpieczeństwa w oczekiwaniu na reakcję potencjalnych klientów. Rejestracja cyfrowa, aktywacja głosowa, rozpoznawanie twarzy i inne technologie sterowania zbliżeniowego staną się powszechne. Ponadto coraz więcej operacji można kontrolować z poziomu urządzenia użytkownika. Firmy będą skłonne wydawać pieniądze na nowe rozwiązania próbując osiągnąć poziom z 2019 roku.

Kolejnym obszarem wartym szczególnej uwagi będzie konwergencja TravelTech i MedTech. W szczególności analiza danych z badań medycznych i informacji o szczepieniach prawdopodobnie zostanie włączona do procesów kontroli celnej i granicznej i brana pod uwagę przy sprawdzaniu bezpieczeństwa na lotnisku.

Ponadto technologie cyfrowe będą aktywnie wykorzystywane do kontrolowania tłumów i dostosowywania pracy w zależności od przepustowości różnych obiektów. Środki techniczne będą w stanie ostrzec odpowiednie działy firm i organów regulacyjnych o potrzebie konserwacji i dezynfekcji, o zagrożeniach dla zdrowia pracowników.

Niektóre trendy przemysłowe otrzymają nowy bodziec, na przykład rozpowszechnienie standardu NDC (New Distribution Capability) w dziedzinie zarządzania zasobami lotniczymi i chatbotów do komunikacji z klientami. Terminale dotykowe i kioski samoobsługowe zastąpią urządzenia różnymi typami bezkontaktowych interfejsów, ten sam trend będzie dotyczył pilotów i przełączników, kart-kluczy, a nawet przycisków w windach.

Wydajność jako priorytet

Poprawa efektywności sprzedaży indywidualnej w najbliższej przyszłości może być ważniejsza niż zwiększenie sprzedaży całkowitej. Udział turystyki lokalnej z podróżami w promieniu 600 km wzrośnie w stosunku do podróży na duże odległości. Stworzy to okazję, aby zabytki o znaczeniu lokalnym i kierunki, które wcześniej przyciągały ograniczoną uwagę, mogły przyjąć zauważalnie więcej ludzi.

Głównymi kanałami interakcji z klientami będą aplikacje mobilne oraz terminale z interfejsem zbliżeniowym. Z tych samych powodów utrzymanie w czystości poręczy schodów ruchomych, wind, pokoi hotelowych, wnętrz samolotów i samochodów do wynajęcia będzie rozwiązane za pomocą światła UV. Takie zmiany będą raczej powolne, gdyż będą wymagały inwestycji kapitałowych, ale koszt wprowadzenia nowych rozwiązań technologicznych w zakresie czyszczenia i odkażania zmniejszy się ze względu na ich masowe wykorzystanie.

Jest prawdopodobne, że upowszechnienie się technologii monitorowania lokalizacji ludzi i zapobiegania naruszeniom izolacji, jeśli taka zostanie wprowadzona, może wymagać od firm potwierdzenia dystansu społecznego dla pracowników i klientów. Wzrost całkowitej ilości takich danych doprowadzi do wzrostu aktywności cyberprzestępców, co spowoduje, że kwestie bezpieczeństwa IT będą priorytetowe.

Konsolidacja branż pokrewnych

Dość radykalnie zmieni się model biznesowy wielu sieci hotelowych, biur podróży, przewoźników, punktów gastronomicznych. Oczywiste jest, że linie lotnicze, których obciążenie znacznie spadło, lub restauracja, która zmniejszyła liczbę stolików, aby zwiększyć odległość między nimi, nie będą w stanie funkcjonować po staremu. Ponadto koszty sprzątania i pielęgnacji pomieszczeń nieuchronnie będą nadal rosły, więc większość przedsiębiorstw z sektora będzie musiała szukać nowych sposobów obniżenia kosztów. W konsekwencji skoncentrują się na technologiach poprawiających efektywność operacyjną. W szczególności technologie inteligentnej automatyzacji (AI) mogą przyciągać większą uwagę. Utrzymuje się również znaczny popyt na imprezy online i usługi dostawy do domu.

Mali operatorzy, najbardziej dotknięci spadającymi wydatkami konsumentów, zostaną wchłonięci przez większych konkurentów lub po prostu znikną z rynku. Prawdopodobnie nastąpi konsolidacja branży: duzi gracze z wystarczającymi zasobami podążą ścieżką integracji poziomej i pionowej, aby wspólnie stworzyć więcej kanałów generowania dochodu. Analiza danych użytkownika posłuży do personalizacji oferty, opracowania kierunków sprzedaży dodatkowej i krzyżowej.

Rozprzestrzenianie się śledzenia kontaktów może wywołać boom w technologiach i platformach personalizacji. Pomimo problemu z poufnością, mogą pojawić się nowe modele, w których użytkownicy mogą odmówić podania dodatkowych danych o sobie i osobach, z którymi się komunikowali w zamian za inne informacje. W szczególności dane ważne dla zdrowia publicznego lub środowiska.

Źródło: mat. prasowe

1 KOMENTARZ

  1. Bardzo ciekawy artykuł! Jesteśmy bardzo optymistycznie nastawieni do przyszłości chatbotów. Specjalizujemy się w sztucznej inteligencji i każdego dnia wprowadzamy podobne rozwiązania dla klientów z różnych branż. W ostatnich 12 miesiącach mieliśmy ok. 10 projektów, gdzie oprogramowanie sztucznej inteligencji było must have w kontekście obsługi klientów, czy też zwiększania skuteczności e-marketingu. Warto zaznaczyć, że oszczędności rzędu 20% – 30% nie są rzadkością – to już naprawdę konkret. Trochę naszych przykładów w InteliWISE, w Polsce jak i za granicą, opisujemy na InteliWISE.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.