Czy w hotelach powinny być umieszczane symbole religijne?

0
5467

W jednym z polskich hoteli sieciowych, podczas zameldowania, gość zauważył krzyż wiszący nad recepcją. Ta sytuacja wywołała wiele dyskusji na temat umieszczania symboli religijnych w przestrzeniach publicznych. Hotel, nawet będący własnością prywatną, jest niewątpliwie takim miejscem. Czy w takich obiektach powinny być eksponowane symbole religijne?

W odpowiedzi na nasze zapytanie, przedstawiciel sieci hotelowej wyjaśnił, że to był przypadek incydentalny i wynikający z przeoczenia. Krzyż nie stanowił przejawu ich poglądów religijnych. Jako sieć deklarują pełną neutralność w kwestiach religijnych, światopoglądowych czy politycznych. Wszyscy goście są traktowani z szacunkiem i profesjonalizmem, bez względu na ich pochodzenie czy wyznanie. Finalnie element religijny został usunięty z recepcji.

To bardzo delikatny temat. W dyskusji pod postem naszego czytelnika, który zwrócił na to uwagę, spotkaliśmy się z różnymi podejściami. Jedne głosy wskazują, że żadnych symboli religijnych w hotelach nie powinno być, a w szczególności w hotelach sieciowych. Inne argumentują, że symbole religijne to przejaw przynależności kulturowej, która w południowej czy wschodniej Polsce jest szczególnie ważna.

Z jednej strony, dla wielu osób krzyż to ważny symbol religijny i kulturowy. Z drugiej, dla rosnącej liczby osób, które nie deklarują przynależności do żadnej religii (według ostatniego spisu powszechnego około 30% Polaków), taki symbol może być odbierany jako narzucanie pewnych wartości czy przekonań. Dane wskazują, że Polska w bardzo szybkim tempie laicyzuje się.

Chcielibyśmy zadać Wam, drodzy Czytelnicy, kilka pytań. Jak podchodzicie do tematu umieszczania symboli religijnych w hotelach? Jak byście postąpili na miejscu opisywanego hotelu należącego do sieci? Czy uważacie, że symbole religijne powinny być umieszczane w miejscach publicznych, takich jak hotele?

Zdajemy sobie sprawę, że temat jest bardzo delikatnej natury. Dlatego zaznaczamy, że poruszamy go tylko z chęci poznania opinii innych hotelarzy, także tych, którzy zmierzyli się z podobną kwestią. Zachęcamy do dyskusji i dzielenia się opiniami. Pamiętajmy jednak o kulturze wypowiedzi i szacunku dla różnorodności poglądów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.