9 sposobów na skuteczny event marketing w firmie

3
635
Jesteś właścicielem firmy i uważasz, że odniosłeś sukces, bo zatrudniasz kilku pracowników i masz paru stałych klientów? Czujesz się stabilnie i uważasz, że nic więcej już nie potrzebujesz? A co, jeśli dowiesz się, że do Twojej firmy wkradła się monotonia? Nie działa już wysyłanie kolejnych ofert e-mailem i dzwonienie do potencjalnych odbiorców? Nie masz pomysłu, jak zdobyć nowych klientów i rozwinąć swoją działalność? Twój biznes najwidoczniej potrzebuje nowego zastrzyku energii. Zamień pracę przy biurku na kontakty z ludźmi! Poznaj sposoby na skuteczny event marketing w Twojej firmie.

Zmiana tej pozornej stabilności to przede wszystkim wyjście ze strefy komfortu i spotkanie z ludźmi. Bezpośredni kontakt jest lekarstwem na przełamanie złej passy albo ożywienie statycznego biznesu. Wielu pyta: „Ale po co to robić, skoro mamy internet i w sekundę można się skontaktować z każdym człowiekiem na Ziemi?”. Odpowiedź jest jedna: lepiej wyjść z kimś na kawę i załatwić kilka spraw, zamiast stukać w klawiaturę i czekać, aż ludzie sami cudem zapukają do Twoich drzwi. Bo tylko w ten sposób poszerzysz swoje kontakty – dzięki spotkaniu z żywym człowiekiem. W biznesie liczy się bowiem inicjatywa.

Najlepszą formą rozkręcenia swojego biznesu i spotykania się z ludźmi jest… event marketing. Tak, wiem, co myśli większość: „Ale ja nie mam czasu i nie umiem organizować eventów”. Tu też zaskoczenie: sposobów wypromowania siebie za pomocą eventu są setki i wcale nie muszą to być absorbujące czas wydarzenia organizowane przez Ciebie. Poniżej przedstawiam listę skutecznych rozwiązań, które działają w biznesie. Dlaczego warto uwierzyć w ich skuteczność? Cóż, wiem, co mówię: sprawdziłam je na własnej skórze.

Reklama



9 sposobów na skuteczny event marketing w firmie:

• stoisko na targach, konferencjach branżowych;
• dołączenie jako partner biznesowy do organizowanych w Twoim mieście wydarzeń, tzw. sponsoring, czyli np. oferowanie nagród, przygotowanie konkursu dla uczestników;
• budowanie wizerunku eksperta, czyli wystąpienie jako prelegent lub szkoleniowiec;
• zasiadanie w jury konkursów i rankingów związanych z Twoją branżą;
• uczestniczenie w różnego rodzaju eventach i bezpośrednie zapoznanie się z ludźmi – podczas przerw kawowych można wymieniać się opiniami o wydarzeniu bądź pogłębić dany temat, dzieląc się z innymi swoim doświadczeniem;
• udział w imprezach charytatywnych w celu budowania zaufania i ocieplania wizerunku firmy;
• zapisanie się do klubu branżowego i uczęszczanie na spotkania networkingowe z innymi przedsiębiorcami w jego ramach;
• wolontariat podczas większych wydarzeń (najlepszą rolą jest wolontariat przy rejestracji uczestników, gdzie poznasz najwięcej osób, a ludzie będą do Ciebie przychodzili z pytaniami – wykorzystaj ten fakt);
• wreszcie, na sam koniec, zorganizowanie własnego eventu.

W przypadku ostatniego sposobu, czyli organizacji własnego eventu, należy rozróżnić kilka możliwości:

• zorganizowanie szkolenia ze swojej specjalizacji w celu pozyskania nowych klientów i budowania pozycji eksperta;
• połączenie sił z inną firmą lub instytucją i zorganizowanie raz w roku dużej konferencji branżowej;
• zorganizowanie konkursu oraz uroczystej gali na rocznicę działalności firmy lub z okazji ważnej dla marki daty;
• zaproponowanie stałym klientom udziału w cyklicznym śniadaniu biznesowym;
• zorganizowanie dla pracowników eventu integracyjnego, gdy potrzeba zespołowi chwili oddechu od pracy (zawody, bieg, wyjazd grupowy);
• przygotowanie warsztatów dla studentów – świetny sposób pozyskania nowych kandydatów na pracowników i szukania talentów;
• zorganizowanie pokazu własnych produktów lub usług (w galerii handlowej, galerii sztuki itp.);
• dni otwarte biura, świadczenie porad raz w miesiącu (ludzie chcą poznawać marki);
• przygotowanie happeningu lub innej aktywności niestandardowej, zwracającej uwagę ludzi i mediów.





Dlaczego eventy działają?

Po pierwsze, budzą zainteresowanie i ciekawość ludzi. Rzadko zdarza się, że idąc ulicą klient wchodzi ot tak do siedziby nowej firmy. Najpierw chce ją poznać. A marki, o których mówi się w środowisku, są często markami pierwszego wyboru.

Event w swojej naturze to wydarzenie „dla ludzi” i stanowi idealną okazję do pokazania, a tym samym poznania marki. Trzeba więc dać się poznać ludziom i zainteresować ich produktem, przyciągnąć do siebie, wzbudzić ciekawość i chęć zadawania pytań. Kiedy ludzie zaczynają pytać, wtedy tworzy się idealna okazja, by pokazać cały swój dorobek.

Z powyższej listy wystarczy wybrać tę formę aktywności, która najbardziej odpowiada indywidualnym preferencjom, i od razu wprowadzić ją w życie. Efekty tego będą stokroć większe i w większości tańsze niż jakakolwiek wysyłka mailingów czy umieszczanie w sieci banerów reklamowych.




Event marketing z życia wzięty, czyli wydarzenie, które zdobyło jednego dnia 10 klientów

Teoria teorią, liczy się jednak praktyka, dlatego na koniec przedstawię case study z życia wzięte. Wraz z firmą zajmującą się usługami SEO zorganizowaliśmy pod Bełchatowem darmowe szkolenie dla obecnych i potencjalnych klientów (małych przedsiębiorstw) i warsztaty z SEO (za drobną opłatą). Zebraliśmy 30 uczestników. Po szkoleniu firma organizująca szkolenie zyskała 10 nowych klientów.

Teraz trochę matematyki. Usługa SEO zaoferowana tym osobom kosztowała około 1000 zł. Po przemnożeniu tej kwoty przez ową dziesiątkę uzyskujemy przychód w wysokości 10 000 złotych. Organizacja tego wydarzenia kosztowała firmę 5000 zł. Finalnie dzięki pracy włożonej w organizację szkolenia i warsztatów oraz po jednym dniu szkoleniowym doszło 5000 zł czystego zysku. Czy było warto? Oceńcie Państwo sami i podzielcie się opiniami w komentarzach.

Autorką artykułu jest Paulina Pięta – pomysłodawczyni spotkań NetworKINGus, od 2015 roku autorka bloga Eventualnie.com, który zmotywował ją do założenia własnej firmy. Miłośniczka nauki przez praktykę oraz działania w grupie. Od 2010 roku uczestniczka, inicjatorka oraz koordynatorka eventów, które zawsze tworzyła od zera – od flash mobów, akcji charytatywnych, poprzez spotkania dla kobiet i wybory miss, dzień seniora, szkolenia ze strategii marketingowej, aż po spotkania blogerów i duże konferencje marketingowe i zdrowotne dla rodziców.

W 2016 roku postanowiła stworzyć autorską markę eventową: spotkania NetworKINGus, gdzie koordynuje pracę kilkuosobowego zespołu. Pomysłodawczyni rankingu eventów Event’s Awards.

Od 2010 roku zajmuje się także marketingiem. Swoją karierę zaczynała od Public Relations, gdzie pierwszym jej autorskim projektem była Agencja PaPRyczka PR. Wcześniej spełniała się w dziale marketingu w Szkole Tańca Kieleckiego Teatru Tańca. Obecnie piastuje stanowisko marketing managera w Ośrodku Polanika, gdzie spełnia się również jako event manager (organizacja I Świętokrzyskiego Dnia Seniora i Światowych Dni Zespołu Downa, Konferencji Autyzm w rodzinie – wyzwanie naszych czasów?). Dodatkowo doradza firmom w zakresie tworzenia strategii marketingowych oraz prowadzi bezpłatne doradztwo dla podmiotów NGO w ramach Mobilnego Doradztwa stworzonego przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności.

Prywatnie nie potrafi usiedzieć w miejscu, więc biega i intensywnie podróżuje po świecie, co relacjonuje na swoim Instagramie. Jej ulubione motto to: „sięgaj po to, co przewyższa Twoje możliwości”. Obecnie spełnia się w nowej roli mamy, z czego ma ogromną satysfakcję.

Reklama

3 KOMENTARZE

  1. ALA, miałem przyjemność już od 6 lat współpracować z Małgosią – szefową tej agencji, o której wspominasz i mam o nich bardzo pozytywną opinie. Przejrzyści, to prawda, każdy dokument potrzebny, aby przejrzeć, czy się koszty zgadzają, dadzą. ZERO ŚCIEMY. Małgosia dobiera bardzo dobrych ludzi, czuć, że cały ten zespół łączy chęć do pracy i robienia czegoś fajnego. Mogę również dodać, ze Małgośka baaaardzo dobrze radzi sobie w momentach kryzysowych, gdy coś zaplanowanego nagle się psuje lub gdy nagle coś po prostu idzie niezgodnie ze scenariuszem wydarzenia!

  2. My korzystamy z usług Orchidea Group. Szczerze mówiąc, to co pisze Otto jest naprawdę ważne – liczy się dobry, zgrany team, porządek w wyliczeniach i kreatywność. No i odporność na stres – tu naprawdę trzeba być opanowanym. Z naszą agencją jesteśmy już po kilku wspólnych imprezach i trzeba przyznać, że zaufanie sprawia, że najbardziej kryzysową sytuację da się rozwiązać 🙂

  3. Do organizacji takich eventów możesz zatrudnić firmę Catering Arts. Oni juz mają doświadczenie w organizowaniu dużych konferencji i eventów, sa w tym naprawde dobrzy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.