5 błędów, których nie możesz popełniać jako restaurator!

0
807
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Każdy biznes gastronomiczny to ryzyko wielu błędów, które mogą sprawić, że goście nie będą chcieli powrócić do Twojego lokalu. Jakich gaf lepiej unikać, jeśli chcesz zachęcać klientów do ponownych zakupów i skutecznie zwiększać ich wartość? Oto lista 5 błędów, których nie może popełnić żadna restauracja.

1. Zła komunikacja w lokalu
Zła komunikacja może znacznie opóźniać i utrudniać pracę restauracji. Sposób, w którym zamówienia przyjmowane są na kartkach, a następnie ręcznie przekazywane na kuchnię, znacznie wydłuża pracę personelu i staje się źródłem niepotrzebnych błędów. Komunikację na linii kelner-kucharz może usprawnić odpowiedni system KDS. Dzięki niemu wszystkie napływające zamówienia mogą trafić od razu na kuchnię, gdzie pracownicy jednym kliknięciem będą mogli zmieniać statusy zamówień w zależności od etapu ich przygotowania. Następnie, gdy posiłek będzie już gotowy, informacja o jego przygotowaniu od razu pojawi się także u kelnera, który jeszcze szybciej będzie mógł wydać go klientowi.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

2. Brak wykwalifikowanej kadry
Niedoświadczona obsługa może znacząco pogorszyć wrażenia klienta z wizyty w lokalu. Wiąże się to nie tylko z ogólnym nastawieniem kelnera, baristy lub barmana, ale też z jego przygotowaniem do pracy. Szczególnie ważna jest znajomość karty dań, by dany pracownik mógł odpowiedzieć na wszystkie pytania konsumenta i doradzić mu najlepszy wybór. W lokalu warto zadbać o odpowiednie narzędzia, które ułatwią pracę kelnerom. Najlepiej sprawdzą się do tego rozwiązania, jak Mobilny Kelner, które umożliwiają obsługę gości za pomocą wygodnych tabletów. Z ich poziomów personel może pokazywać gościom wszystkie serwowane dania, przyjmować zamówienia w kilku kliknięciach i od razu przekazywać je na kuchnię.

3. Brak opcji sugerowania dodatków
Ten częsty błąd z pozoru może wydawać się małym problemem, ale brak sugestii w zakresie dodatków może zmniejszyć zarobki restauracji. Niestety, kelnerzy często zapominają o zaproponowaniu extra pozycji lub nie wiedzą, co tak naprawdę powinni zarekomendować. Jak zatem wyeliminować ten błąd? Wybierając rozwiązania mobilne, naszej obsłudze po zaznaczeniu określonego dania, wyświetli się dodatkowe pole z listą najlepiej pasujących dodatków. W ten sposób będą mogli zaproponować je klientom, którzy z pewnością docenią trafne rekomendacje.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

4. Nieaktualne menu, pełne błędów
Menu to narzędzie, które także generuje sprzedaż. Jeśli jest nieaktualne, niechluje i pełne błędów, goście nie są chętni do odwiedzin lokalu. Inny problem to sytuacje, gdy konsumentom ciągle trzeba odmawiać poszczególnych pozycji, w związku z brakiem niektórych składników. Karta dań musi być zatem zachęcająca. Oczywiście można zadbać o nią w wersji papierowej, ale to rozwiązanie jest znacznie bardziej kosztowne i angażuje nie tylko czas, ale i pieniądze. Najlepszym rozwiązaniem będzie elektroniczna wersja karty dań, w której wszystkie zmiany będzie można wprowadzać na bieżąco, a dzięki temu – od razu przechodzić do skutecznej sprzedaży.

5. Nieregularny marketing restauracji
Dzisiaj biznes bez odpowiednich działań marketingowych nie istnieje i dotyczy to także lokali gastronomicznych. Jeśli chcemy, by klienci odwiedzili nas ponownie, nie możemy dać im o sobie zapomnieć! Dlatego wystarczająco wcześniej należy zadbać i wdrożyć działania reklamowe w social mediach. W przypadku sprzedaży prowadzonej online lub telefonicznie, świetnie będzie także wykorzystać dane kontaktowe pozostawione przez klientów. Adres mailowy lub telefon mogą przydać się, do przesłania konsumentom informacji o nowościach lub akcjach promocyjnych, które zachęcą ich do ponownych zakupów.

Na każdym etapie prowadzenia biznesu nietrudno o błędy, ale zamiast powielać już te powszechne, lepiej od razu im zapobiegać. Odpowiednie rozwiązania technologiczne mogą znacznie poprawić działanie i wizerunek lokalu oraz skutecznie pomóc w rozwiązaniu wielu potencjalnych problemów. Więcej o nich można dowiedzieć, się odwiedzając GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.