Sprzedaż na wynos – te aspekty zwiększą Twój zysk!

0
139
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Restauratorzy, którzy decydują się na sprzedaż posiłków z dostawą, muszą zadbać o sporo dodatkowych kwestii. Coraz więcej lokali gastronomicznych wdraża sprzedaż w Internecie, przez co wciąż narasta konkurencja. Właściwie przygotowana oferta sprawi jednak, że restauracja wyróżni się na tle innych biznesów. O czym pamiętać, wprowadzając opcję dostawy? Czego nie można pominąć? W tym artykule przedstawimy przydatne wskazówki dla restauratorów działających na rynku delivery.

Dbałość o bezpieczeństwo różnych metod płatności

Pierwszą istotną kwestią, o którą należy zadbać, planując wdrożenie zamówień online, jest konfiguracja zróżnicowanych sposobów płatności. Dla sprzedaży internetowej w szczególności warto zadbać o wszelkiego rodzaju rozwiązania mobilne. Założenie własnego sklepu online pozwala na przyjmowanie wielu metod płatności, m.in. poprzez kartę płatniczą, BLIK, przelewy tradycyjne czy vouchery, a bezpieczeństwo każdej transakcji zapewnia integracja z rozwiązaniami firmy Blue Media.

Reklama

Dobór menu odpowiedniego na dowóz

Nie wszystkie potrawy nadają się do przewożenia. Wprowadzając sprzedaż online, warto dokładnie przeanalizować obecne menu i zmodyfikować je w taki sposób, aby zawarte w nim dania były w stanie dotrzeć do klientów w takiej samej formie, w jakiej są podawane na miejscu. Należy także zweryfikować ich ceny i dostosować je tak, aby zawierały koszty dowozu i opakowań pozwalających na utrzymanie odpowiedniej temperatury posiłku. Jak powinna wyglądać karta dań dopasowana do dostaw? Przede wszystkim musi być krótsza niż standardowe menu oraz estetyczna. Apetyczne zdjęcia serwowanych potraw zawsze przyciągają szerokie grono konsumentów. Ponadto chcąc zachęcić klientów do większych zamówień, warto oferować atrakcyjne promocje, jak np. darmowa pierwsza dostawa czy 2 pizze w cenie jednej. Tego typu oferty spotykają się ze sporym zainteresowaniem konsumentów i często stanowią łatwą szansę na zwiększenie zysków.

Ustalenie odpowiednich stref dostaw

Restauratorzy często chcą oferować zamówienia z dostawą do wielu różnych części miasta. Niestety, ze względów logistycznych, nie jest to możliwe. Przede wszystkim, dowóz na drugi koniec miasta może zająć zbyt wiele czasu, przez co danie dotrze do klienta zimne lub w niewłaściwej konsystencji. Kolejna kwestia to wysokie koszty realizacji odległych dostaw. Opłaty za dojazd muszą być adekwatne do odległości, jaka dzieli restaurację od miejsca dostarczenia posiłku. Jak sprawdzić, z jakich dzielnic miasta napływa najwięcej zamówień?  Dzięki GoOrder stworzysz dowolne raporty z danymi na temat dostaw, a ich analiza zapewnia informacje na temat lokalizacji, z których pochodzi najwięcej zamówień. Takie dane ułatwiają ustalanie stref dostaw we własnym sklepie internetowym.

Dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych

Jeżeli klienci składając zamówienia online, będą musieli ciągle powiększać witrynę, aby sprawdzić oferowane dania lub zapłacić, prawdopodobnie prędzej czy później zniechęcą się do takiego lokalu – bez względu na to, jak pyszne dania serwuje dana restauracja. Komfort korzystania ze sklepów internetowych to dziś jedna z kluczowych kwestii działalności każdego biznesu w internecie. Z tego względu optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych to podstawowy krok podczas wdrażania sprzedaży online. Wygoda korzystania ze sklepu internetowego z pewnością zachęci klientów do składania zamówień z dowozem za pośrednictwem strony. Dzięki GoOrder możesz stworzyć swój własny sklep online, który będzie w pełni przyjazny dla urządzeń mobilnych. 

Regularna promocja oferty online

Decydując się na sprzedaż online, należy pamiętać o regularnej promocji oferty internetowej. Samodzielne promowanie lokalu w Internecie bywa pracochłonne i kosztowne, jednak z pewnością daje efekty. Odpowiednio zoptymalizowana i estetycznie przygotowana strona promowana w kanałach online pomoże przyciągnąć większą ilość klientów. Lokal można wypromować także na platformach pośredników, korzystając z dodatkowo płatnych narzędzi promocyjnych. Wybór odpowiedniej metody będzie uzależniony od miejsca sprzedaży oraz budżetu. Nie należy jednak pomijać tego działania, gdyż pozwoli skutecznie zwiększyć ilość zamawiających klientów.

W niektórych przypadkach opłacalne okaże się skorzystanie z ofert firm specjalizujących się w promocji. Przykładowo rozpoczynając działalność w mediach społecznościowych, warto zwrócić się do ekspertów, którzy doradzą, jakiego rodzaju treści i w jakich kanałach publikować. Dla branży gastronomicznej dobrze sprawdzą się formaty wideo oraz różnego rodzaju publikacje za pośrednictwem Instagrama. Warto także promować się poprzez posty na Facebooku. Dla początkujących takie działania mogą wydawać się nieco skomplikowane. Z tego względu tym bardziej warto skorzystać z usług firmy zewnętrznej.

Jeszcze więcej wskazówek, które wspomogą sprzedaż online

Dla wszystkich, którzy starają się sprostać wyzwaniom, jakie stawia sprzedaż posiłków online, powstał darmowy poradnik, w którym kompleksowo przedstawiono wszystkie kluczowe aspekty rynku delivery. E-book prezentuje wszystkie dostępne narzędzia oraz istotne wskazówki od specjalistów z branży, w tym od firmy Blue Media, AdsFox i A7 reklama wizualna, a także Stava czy NfHotel. Bezpłatny poradnik jest dostępny do pobrania po kliknięciu baneru poniżej.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!