Sieć restauracyjna uruchomiła punkt opieki dla dzieci uchodźców z Ukrainy

0
197
Fot.: Materiały prasowe McDonald's Polska

McDonald’s Polska, wspólnie ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog i we współpracy z Grupą Centrum, oddolnym ruchem wolontariuszy z Dworca Centralnego, otworzył w nowym Centrum Szkoleniowym firmy na Dworcu tymczasową świetlicę „Maczek”. To ciepłe, przyjazne miejsce dla dzieci uchodźców z Ukrainy i ich opiekunów, czekających na dworcu na dalszą podróż.

Punkt opieki dziennej „Maczek” został otwarty w nowym Centrum Szkoleniowym McDonald’s Polska na warszawskim Dworcu Centralnym. To inwestycja firmy oddana kilka dni temu do użytku. Na potrzeby świetlicy, McDonald’s Polska udostępnia przestrzeń Centrum, złożoną z:

– ponad 80m2 sali wyłożonej miękką wykładziną, z projektorem umożliwiającym emisję bajek, wyposażonej i umeblowanej z uwzględnieniem potrzeb dzieci w różnym wieku,
– przestrzeni recepcyjnej dla mam i opiekunów dzieci,
– szatni na odzież wierzchnią i bagaże,
– aneksu kuchennego,
– dwóch toalet – dla dziewczynek i chłopców.

Reklama
Fot.: Materiały prasowe McDonald’s Polska

Dzieci przebywające w „Maczku” mogą odpocząć, bawić się, oglądać bajki, słuchać muzyki, grać w gry planszowe, wykonywać prace plastyczne, brać udział w animacjach i prostych zajęciach z programowania z wykorzystaniem robotów edukacyjnych. Zajęcia prowadzą doświadczeni animatorzy ze Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, wspierani przez nauczycieli z Ukrainy.

Widząc sytuację uchodźców, w tym osób przybywających na warszawski Dworzec Centralny i oczekujących na podróż, chcieliśmy pomóc w sposób odpowiadający na realną potrzebę, tu i teraz. Udostępniliśmy naszą przestrzeń i wspólnie ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog stworzyliśmy komfortowe warunki dla dzieci, aby miały swoje ciepłe, przyjazne miejsce do odpoczynku, edukacji i zabawy na czas przebywania na Dworcu. Chcemy w ten sposób wesprzeć mamy i opiekunów dzieci, aby w czasie pobytu podopiecznych w „Maczku”, mogli złapać oddech, pozyskać niezbędne informacje i załatwić podstawowe sprawy, a potem – ruszyć dalej w podróż. Cieszę się, że razem z naszym partnerem możemy zapewnić dzieciom i mamom opiekę oraz wsparcie wysokiej jakości, w przyjaznych i bezpiecznych warunkach – mówi Adam Pieńkowski, Dyrektor Generalny McDonald’s Polska.

Partnerem inicjatywy jest Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, które ma wieloletnie doświadczenie w realizacji złożonych projektów edukacyjnych i animacji dla dzieci oraz młodzieży w różnych grupach wiekowych. – Jako Stowarzyszenie od początku wojny w Ukrainie wspieraliśmy uchodźców, szczególnie tych najmłodszych i nieletnich. W punkcie na Torwarze poznawaliśmy historie ukraińskich dzieci i z wrażliwością uczyliśmy się działania w tej nowej sytuacji. W „Maczku” na Dworcu Centralnym odpowiadamy za opiekę nad przebywającymi w punkcie opieki dziećmi, zapewniając im zabawę, animacje i – jeśli jest na to przestrzeń oraz zainteresowanie – naukę z wykorzystaniem m.in. robotów edukacyjnych – mówi Iwona Brzózka-Złotnicka, Prezeska Zarządu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog.

Partnerzy, McDonald’s Polska i Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog, współpracują z liderkami wolontariuszy z Grupy Centrum działającej na Dworcu Centralnym. Wspólnie wypracowano zasady kierowania ruchem do punktu opieki, aby zapewnić bezpieczeństwo dzieciom oraz ich mamom. Inicjatywa może też liczyć na wsparcie harcerzy i wolontariuszy-pracowników z biura McDonald’s Polska.

Punkt działa codziennie, uwzględniając weekendy, w godzinach 10-16. Aby skorzystać z opieki, należy zgłosić się do wolontariuszy z Grupy Centrum na Dworcu Centralnym.

Nie tylko „Maczek” na Centralnym
Sytuacja ofiar wojny w Ukrainie dotyczy wielu z nas osobiście, ponieważ 10% naszych pracowników w Polsce to Ukraińcy, dlatego od początku konfliktu skupiamy się na działaniach pomocowych, które mają namacalną wartość. Reagujemy na potrzeby. Wspólnie z franczyzobiorcami przekazujemy bezpłatne, ciepłe posiłki i napoje w punktach dla uchodźców, na dworcach oraz w naszych restauracjach. Pomagamy także pracownikom McDonald’s z rynku ukraińskiego w znalezieniu miejsca pracy i zakwaterowania w ramach naszego Systemu w Polsce. Stworzyliśmy fundusz zapomogowy, wspierający naszych pracowników w sprowadzaniu rodzin z Ukrainy – mówi Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska.

W działania pomocowe angażuje się także Fundacja Ronalda McDonalda, której ambulans udziela wsparcia medycznego w Przemyślu. Fundacja finansuje również łóżka w szpitalach dla rodziców małych pacjentów z Ukrainy i zapewnia zakwaterowanie w Domach Ronalda McDonalda opiekunom ciężko chorych dzieci.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.