Sieć hoteli Scandic ogłasza rezygnację z jaj pochodzenia klatkowego

0
229
Trend wycofywania tzw. jaj „trójek” widoczny jest nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Największe koncerny spożywcze i sieci sklepów zadeklarowały rezygnację z używania lub sprzedaży jaj pochodzenia klatkowego. Branża hotelarska nie pozostaje w tyle — wczoraj decyzję o wprowadzeniu takich zmian ogłosiła sieć Scandic.

Decyzja o wprowadzeniu polityki niekorzystania z jaj „trójek” wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju firmy Scandic. Sieć hoteli już wcześniej wprowadzała zmiany w oferowanych posiłkach i napojach, które miały na celu zmniejszenie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko, m.in. poprzez zagwarantowanie w menu śniadaniowym opcji wegańskich oraz produktów Fairtrade, czy inicjatywy ograniczające marnowanie żywności.

Według szwedzkiej organizacji Djurens Rätt, walczącej o poprawę warunków życia zwierząt, około 12 procent, czyli ponad milion kur, jest hodowanych w Szwecji w systemie klatkowym. Liczba ta jednak stale się zmniejsza wraz z rosnącą liczbą konsumentów i firm wybierających jajka z alternatywnych metod hodowli.

Nowa polityka będzie obowiązywać we wszystkich hotelach Scandic, ponad 280 lokalizacjach na całym świecie. Jajka pochodzące z chowu klatkowego, jak również produkty je zawierające, zostaną stopniowo wycofane pomiędzy wrześniem 2018 i 2020, z wyjątkiem hoteli w Norwegii, gdzie proces ten zostanie zakończony do 2022 roku.



Największe sieci hoteli już wycofały „trójki”

Scandic to kolejna znana sieć hoteli, która ogłasza zastąpienie jaj uważanych za nieetyczne ich alternatywą z chowu ściółkowego czy wolnego wybiegu. W gronie tym znajdują się już takie marki jak InterContinental, Novotel czy Mercure. W przypadku hoteli tej klasy deklaracja dotyczy zazwyczaj jaj jako składnika produktów gotowych, ponieważ jaja całe znajdujące się np. w ofercie śniadaniowej pochodzą często z lepszych hodowli.

Największa sieć hotelowa na świecie, InterContinental Hotels, zdecydowała się na rezygnację z jaj klatkowych do 2022 roku w hotelach znajdujących się w Europie i obu Amerykach, a w pozostałych lokalizacjach do roku 2025. W skład tej grupy wchodzą również hotele Holiday Inn znajdujące się w większych miastach w Polsce.

Kolejna duża sieć hoteli, Vienna House, jako powód wycofania jaj oznaczonych numerem „trzy” podała troskę o środowisko naturalne. Krakowski hotel tej firmy już od tego roku nie korzysta z jaj z chowu klatkowego.

Z kolei sieć hoteli B&B Hotels już od 1 grudnia 2017 roku nie używa jaj klatkowych w żadnym ze swoich dań. Zazwyczaj jednak, zarówno hotele, jak i producenci żywności oraz sklepy dają sobie dłuższy czas na wprowadzenie zmian.

„Decyzje firm podyktowane są w dużej mierze oczekiwaniami konsumentów. Według badań IBRiS ze stycznia tego roku, 100% Polaków w wieku 18-29 lat gotowych jest zapłacić więcej za produkt pochodzący z bardziej etycznej hodowli zwierząt, a 82,4% respondentów uważa, iż chów klatkowy nie zapewnia kurom odpowiednich warunków życia” – komentuje Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii “Jak one to znoszą” ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.