Sektor MICE – nowe spojrzenie na wyjazdy biznesowe

0
2214

Turystyka biznesowa od kilku lat dominuje w całym sektorze turystycznym, generując coraz większe zyski. Dziś już samo pojęcie wydaje się być zbyt wąskie i chętniej w odniesieniu do całego zjawiska używa się określenia MICE, które dotyczy wszystkich elementów składających się na rozwijający się przemysł turystyki biznesowej.

 Podróże służbowe a MICE

Jeszcze kilka lat temu wydawać się mogło, że rewolucja cyfrowa pochłonie także spotkania biznesowe, które ograniczą się całkowicie do maili i do wideokonferencji. Dzieje się jednak zupełnie odwrotnie i zamiast wirtualnych spotkań coraz częściej stawia się na spotkania bezpośrednie, które rzadko realizują wyłącznie cel zawodowy. Według statystyk turystyka biznesowa jest najprężniej rozwijającym się sektorem całej turystyki. Mamy na myśli tutaj:

  • podróże handlowe do kontrahentów,
  • udział w spotkaniach, targach i konferencjach,
  • wyjazdy motywacyjne,
  • występy na prezentacjach,
  • udział w szkoleniach lub kursach.

Szacuje się, że do Polski w celach biznesowych przyjechało w ubiegłym roku ponad 5 mln osób. To prawie dwa razy więcej niż przed pięcioma laty, gdy przedsiębiorcy rozpoznali Polskę jako świetną destynację dla celów biznesowych. Dzieje się tak za sprawą kilku czynników, które dla branży MICE mają kluczowe znaczenie:

  • nowoczesne obiekty hotelowe z pełnym zapleczem konferencyjnym,
  • dobra komunikacja logistyczna (zarówno lotnicza, jak i drogowa),
  • profesjonalna obsługa eventowa,
  • dostęp do usług specjalistycznych (tłumacze, convention bureau, nagłośnienie, media),
  • obsługa gastronomiczna,

Polskie firmy doskonale odnalazły się w nowych realiach traktując turystykę biznesową jako ważną część przemysłu turystycznego, który stawia bardzo konkretne wymagania. Potencjał drzemiący w MICE dostrzegły również samorządy, które na własną rękę dbają o convention bureau, czyli promocję miasta jako miejsca organizacji wielkich targów i konferencji. Dużym sukcesem w ubiegłym roku cieszyły się Katowice, gdzie liczba odwiedzin miasta w celach biznesowych wzrosła o ponad 30% (rdr). Tylko w tym jednym mieście w samych konferencjach i wydarzeniach biznesowych uczestniczy rocznie blisko 800 tys. osób, co generuje zyski dla branży w wysokości ok. 120 mln zł. Charakterystyczna dla całej branży jest możliwość dowolnego wyboru destynacji bez względu na lokalizację geograficzną lub znajdujące się w pobliżu walory turystyczno-krajobrazowe.

MICE to wiele możliwości

Turystyka biznesowa choć istnieje niemal od zawsze na rynku, to jednak w formie nowej branży jest czymś, co daje zupełnie nowe możliwości. Zarówno dla tych, którzy poszukują usług, jak i tym, którzy je oferują. Najistotniejszym wyzwaniem dla branży wydaje się być umiejętność skorelowania wielu usług tworzących superprodukt, dla którego warto odbyć nawet wielogodzinną podróż. Firmy, które obsługują wydarzenia z branży MICE mogą liczyć głównie na:

  • dużą liczbę zamówień lub zakupów,
  • powtarzalność zleceń,
  • racjonalne motywy zakupów produktów lub usług,
  • grupowe zakupy produktów lub usług,
  • długotrwałą więź biznesową.

Największymi beneficjentami są zarówno miasta, w których eventy są organizowane (podatki, wynajem hal targowych), jak i organizujący je przedsiębiorcy. Firmy, które profesjonalnie zajmują się MICE (meetings, incentive, conferences, events) dobierają dostawców produktów i usług według odmiennych kryteriów, które funkcjonują w turystyce rekreacyjnej. Priorytetami najczęściej jest jakość, a nie cena, a raz wykonane profesjonalnie zlecenie z pewnością przyniesie kolejne wraz z pozytywną opinią w branży.

Jak przygotować się na pobyt takich szczególnych gości? Jakie technologie ułatwią organizację wydarzeń biznesowych? Na co zwrócić uwagę w komunikacji z MICE?

Na te pytania pomogą odpowiedzieć specjaliści z branży.

Skontaktuj się z nami: https://intelihotel.pl/kontakt/

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.