Pyszne.pl komentuje sprawę kopiowania stron restauracji

3
4617

O sprawie kopiowania stron WWW restauracji przez Pyszne.pl poinformował nas kilka dni temu jeden z warszawskich przedsiębiorców, który był tego nieświadomy. Sprawę wykrył w momencie jak zaczął tworzyć i opłacać kampanię reklamową kierującą ruch gości bezpośrednio na jego stronę internetową. Otrzymaliśmy komentarz Pyszne.pl

Na temat zgłoszenia jakie przekazał nam Warszawski restaurator możecie przeczytać tutaj. Artykuł odbił się szerokim echem i zainteresowaniem przedsiębiorców branży gastronomicznej. Okazało się, że kopii stron internetowych stworzonych przez Pyszne.pl jest znacznie więcej. Zadaliśmy w tej sprawie serię pytań przedstawicielom serwisu do zamawiania jedzenia, zatem przedstawiamy Wam informacje, jakie uzyskaliśmy.

Odpowiedzi na nasze pytania udzielała Karolina Jastrzębska – manager działu ds. Doradztwa i Rozwoju B2B Pyszne.pl

„Ruch w serwisie Pyszne.pl budujemy poprzez szeroką kampanię marketingową, która obejmuje między innymi telewizję, outdoor i Internet. W Internecie korzystamy z dostępnych narzędzi optymalizacyjnych, co jest nakierowane na pozyskanie jak największej ilości dodatkowych zamówień dla restauracji. W ramach tych działań tworzymy dodatkowe strony prezentujące menu poszczególnych restauracji. W umowie, którą zawieramy z restauracjami, zawarta jest zgoda na tworzenie przez nas takich stron – jest ona opcjonalna i nie wpływa na przebieg dalszej współpracy.

Minisite jest to strona służąca do składania zamówień tworzona przez Pyszne.pl w oparciu o dane klienta restauracji pochodzące z systemu serwisu.

Zasady uruchomienia minisite’ów reguluje zapis w ogólnych warunkach umowy dotyczący działań marketingowych. Pyszne.pl nie może uruchomić minisite’u ani użyć logotypu bez zgody restauracji. To restauracja podejmuje ostateczną decyzję, czy chce zatrzymać minisite.”

Czy restaurator, poza zapisem w ogólnych warunkach umowy przed uruchomieniem minisite’u, jest pytany o wyrażenie zgody?

„Informacja o uruchomieniu minisite’u jest częścią warunków umowy. Minisite’y zazwyczaj nie są tworzone w tym samym czasie, w którym restauracja jest włączana do serwisu. Minisite’y mogą być tworzone później. W ogólnych warunkach umowy umieszczony jest zapis, że Pyszne.pl ma możliwość prowadzenia działań nakierowanych na pozyskanie dodatkowych klientów dla restauracji w innych kanałach dotarcia.”

Czy restaurator przy podpisaniu umowy może żądać usunięcia tego zapisu z umowy? Czy zgadzacie się na modyfikacje w tym zakresie? A może jest to „sztywny” zapis i nie ma szans na jego usunięcie ze standardowej umowy?

„Zgoda na uruchomienie minisite’u jest opcjonalna – w momencie podpisywania umowy restaurator może podjąć decyzję o uruchomieniu minisite’u lub z niego zrezygnować. W przypadku, gdy restaurator na początku wyrazi zgodę na uruchomienie minisite’u, a w trakcie współpracy będzie chciał z niego zrezygnować – może w dowolnym momencie zgłosić prośbę o jego usunięcie. W takiej sytuacji działanie minisite’u jest niezwłocznie zawieszane.”

3 KOMENTARZE

  1. Skoro pyszne pl miało zgodę restauratora to dlaczego: pyszne pl w popłochu usunęło skopiowaną stronę internetową a oświadczenie wydaje dopiero po kilku dniach? Nie znacie swoich umów? Czy szukacie paragrafu do sytuacji, hmmmm „dajcie mi człowieka, a ja znajdę paragraf”
    Ja już nie skorzystam z pyszne pl

  2. Acha. Czyli zrobiliście gówno burzę, bo koleś z burgerowni nie przeczytał umowy, którą podpisał? Spoko, przecież to normalne.

  3. Tworzyć fejkowe strony i konkurować ze stronami restauracji, a potem się tłumaczyć, że to działanie marketingowe, żeby pozyskać więcej zamówień dla restauracji, tym samym zabierając ruch stronom restauracji. Nie no, logiczne 🤣

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.