Prowadzisz pizzerię? Sprawdź na jakie błędy musisz uważać!

0
175
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Gwoździem programu każdej pizzerii jest oczywiście pizza, czyli danie znane na całym świecie. Jej fenomen tkwi w prostocie i smaku, który przyciąga nawet wymagającego klienta. Z tego powodu konkurencja tego typu lokali jest ogromna. Prowadzi to do sytuacji, w której właściciele pizzerii poszukują wszelkich sposobów na utrzymanie jej zainteresowania i dodatkowy zysk. Posiadanie dziś takiego przedsięwzięcia wiąże się z wieloma obowiązkami, a także ciągłym kontaktem z konsumentami o zmiennych preferencjach. Prowadzi to do wielu błędów, które negatywnie wpływają na działanie firmy. Przeczytaj jakich błędów unikać i w co zainwestować, aby usprawnić swoją pizzerię.

Stawianie na gorszej jakości produkty
Kuchnia włoska to przede wszystkim proste przepisy, więc kluczem do sukcesu jest wybieranie produktów z najwyższej półki. Warto pamiętać, że wszystkie części pizzy – od ciasta po sos są bardzo istotne, dlatego oszczędzanie na składnikach i dodatkach tak naprawdę prowadzi do strat. Korzystaj głównie ze świeżych, dobrej jakości produktów ze sklepów lub hurtowni i utrzymaj zadowolenie klientów. Być może takie produkty są nieco droższe, jednak szybko zwróci się to w postaci regularnych zamówień i oryginalnego smaku, który ceni każdy konsument.

Używanie przestarzałego systemu
Spisywanie zamówień na kartkach to stary, nie do końca skuteczny w dzisiejszych czasach sposób realizowania zamówień. Obecnie warto korzystać z nowoczesnych systemów POS, które wspierają obsługę w lokalu i ulepszają całą komunikację między pracownikami. W co dodatkowo możesz zainwestować? Przede wszystkim w mobilnego kelnera, który umożliwi pracownikom przyjmowanie zamówień przy użyciu tabletów – bezpośrednio przy stolikach. Tradycyjne kartki, na których spisuje się wybory klientów łatwo ulegają zniszczeniom lub po prostu się gubią. Z systemem KDS usprawnisz komunikację i wyślesz wszystkie napływające zamówienia od razu na kuchnię, bez obawy przed zagubieniem przyjętych zamówień. Dodatkowo, system pozwoli kucharzom zmieniać status zamówień jednym kliknięciem. POS dla pizzerii to usprawnienie zarządzania na wielu płaszczyznach. Wprowadzenie go do lokalu to oszczędność nie tylko czasu, ale i pieniędzy, co w analizie finansowej zauważalne jest praktycznie od razu.

Reklama

Unikanie analiz raportów sprzedażowych
Przez za wysokie ceny konsumenci zaczynają negatywnie postrzegać Twoją pizzerię i co gorsze – unikać jej odwiedzin. Na skutek tego sprzedaż spada, a Ty narażasz się na coraz więcej trudności. Aby temu zapobiec, prowadź regularną analizę raportów sprzedażowych i przeprowadzaj dokładną inwentaryzację. Da Ci to wgląd do stanu magazynu i wszystkich kosztów surowców. Z pomocą aplikacji do inwentaryzacji ułatwisz cały ten proces i otrzymasz w każdej chwili dostęp do aktualności online – z wybranego miejsca i urządzenia. Sprawdzisz również ilość zamówionych składników i wygenerujesz dokładnie te raporty, które pomogą w zarządzaniu pizzerią i realizacją przyszłych planów.

Rezygnacja z aktualizowania menu, gdy nie ma już produktów
Gdy nie posiadasz ulubionych produktów swoich klientów – spotkają się oni z rozczarowaniem lub po prostu opuszczą Twoją pizzerię, z powodu braku tego, na co w danej chwili mają ochotę. Takie zdarzenie powoduje spadek satysfakcji gości, a prawdopodobieństwo negatywnej opinii puszczonej w eter – wzrasta. Możesz temu zapobiec niwelując braki na czas i kontrolując swój magazyn, by mieć świadomość, ile posiadasz na dany moment składników i jak długo jesteś gotowy sprzedawać przygotowane z nich posiłki. Wykorzystaj do tego system magazynowy GoStock. Swoją pizzerię wyposaż także w E-menu, które pozwolić Ci modyfikować menu w każdym momencie i wprowadzać opcje tymczasowe. Dzięki temu zaoszczędzisz na drukowaniu papierowej karty dań i co najważniejsze – przyspieszysz czas wprowadzania nowych propozycji.

Brak opcji konfiguracji pizzy
Wyróżnij swoją pizzerię na tle konkurencji i wprowadź udogodnienia skierowane do klientów. Oferuj możliwość konfiguracji pizzy i dostępnych do niej modyfikatorów. W sytuacji, gdy w lokalu pojawi się większa grupa, z systemem POS dla pizzerii jesteś w stanie zrealizować wszystkie zamówienia zgodnie z preferencjami każdego klienta.

Dziel pizzę i zmieniaj ją w dowolny sposób oraz przypisuj zamówienia do konkretnego gościa. Z systemem POS zaoferujesz dowolne modyfikatory, które możesz edytować w każdym momencie i automatycznie zmieniać kwoty zamówień w zależności od usuniętego lub nabitego dodatku. Wybór rozmaitych modyfikatorów zadowoli nawet najbardziej wymagającego smakowo konsumenta, a Twoją pizzerie w porównaniu do innych punktów gastronomicznych – usytuuje na najwyższym poziomie.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Sprzedaż w sieci za pomocą platform
Sprzedawanie online przy użyciu platform z zewnątrz stała się niezwykle popularna. To dobre rozwiązanie, jednak jeśli masz profil pizzerii na kilku z nich – Twoja obsługa zamówień spowalnia się. Wynika to z tego, że każde z nich musisz zaakceptować oddzielnie, na każdym z urządzeń osobno, a potem wprowadzić je do systemu. W sprawniejszym realizowaniu zamówień pomoże ci integracja z platformami zewnętrznymi umożliwiająca odbieranie ich bezpośrednio na POS. Dzięki temu przyjmiesz wszystko tylko na jednym urządzeniu – unikając wprowadzania danych ręcznie. Zarządzanie Twoimi wszystkimi rozwiązaniami delivery z jednego panelu prowadzi finalnie do usprawnienia zarządzania, a także większej oszczędności czasu.

Brak promocji i rabatów
Są pewne aspekty, które niemal zawsze przyciągają klientów. Poza ciekawym menu, sprawną obsługą czy nowoczesnym wystrojem – są to przede wszystkim różne rabaty i promocje! Wprowadź programy lojalnościowe i oferuj atrakcyjne rabaty i zniżki, które z pewnością skuszą do zakupów Twoich nie tylko stałych, ale i nowych gości. Zaproponuj im tańszą pizzę w zestawie z ulubionym napojem albo trzecią pizzę 50% taniej. Zwróć również szczególną uwagę na swój marketing online. Staraj się publikować w serwisach społecznościowych regularnie i twórz stałą bazę klientów. Postaw na ciekawe zdjęcia, filmy czy oferty i zareklamuj swoją pizzerię tak, aby wyróżniła się wśród konkurencji i zapewniła Ci większy przychód niż dotychczas.

Posiadanie swojej pizzerii nie jest takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Warto więc inwestować w nowoczesne narzędzia, jak system sprzedażowy POS, dzięki którym można skutecznie usprawnić całe działanie biznesu. Odwiedź GoPOS i sprawdź więcej informacji na temat wszystkich dostępnych rozwiązań, które mogą przydać się również w Twojej firmie.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.